MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Liedje bij boek gezocht!

zoeken in:
jannickvdb
Hallo,

Voor school moeten we een boek lezen en dan dat boek samen met een passend liedje naar voor brengen. Weet er soms iemand een goed liedje voor bij het boek Mobiel van Stephen King of bij Mystic river van Dennis Lehane, ik twijfel nog tussen deze twee boeken.

Alvast bedankt

Jannick

Stephen King, goede keus
(Zelf totaal verslaafd aan)

The River van Bruce Springsteen voor Mystic river misschien, afgaande op de titel?

sxesven
Of je zoekt er iets bij wat je zélf vindt passen? Da's nu precies de bedoeling bij dit soort opdrachten.

jannickvdb
Ik weet het maar ik luister niet zoveel naar muziek dus er zijn veel liedjes die ik (waarschijnlijk) niet ken, en die toch bij één van deze boeken zullen passen. En daarom de vraag: Wie kent liedjes die bij één van deze twee boeken past? (Mobiel van Stephen King of bij Mystic river van Dennis Lehane)

Alvast bedankt

Jannick

sxesven
Het is belangrijker dat je een liedje kiest dat je zélf goed vindt passen dan iets wat per sé volgens het boekje 'klopt'. Je kunt dus ook (of zelfs: juist) iets kiezen wat je gevoelsmatig goed vindt passen, bijvoorbeeld iets wat goed bij Mystic River past omdat het ook sober en somber is.

Mojo Pin
Going Mobile van The Who natuurlijk.

Who are you? Ook van The Who, aangezien niemand wat wie diegene aan de andere kant van de lijn is.

gizmo_o
sxesven schreef:
Het is belangrijker dat je een liedje kiest dat je zélf goed vindt passen dan iets wat per sé volgens het boekje 'klopt'. Je kunt dus ook (of zelfs: juist) iets kiezen wat je gevoelsmatig goed vindt passen, bijvoorbeeld iets wat goed bij Mystic River past omdat het ook sober en somber is.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Je moet je gevoel laten spreken en kiezen wat jou het beste lijkt, er is hier geen juist antwoord voor.

Sietse
inderdaad, want stel je voor dat er iemand nu met een nummer aan komt wat er heel goed bij past en dat je niet kent en als je het hoort je er eigenlijk niet zoveel mee hebt...hoe ga je dat dan uitleggen bij het project?

"ja ik heb dit nummer gekozen want Jantje zei tegen mij dat het goed paste. Zelf heb ik dat gevoel helemaal niet maar je moet wat heh"

Das dik falen voor je opdracht

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.