menu

Muziek / Algemeen / Liedjes met 'blazers'

zoeken in:
Yeah! blazers!

Voor toeters moet je Earth Wind & Fire zijn. De zgn EWF Horn section (live) is echt geweldig!
Kool & de Gang kan er ook wat van. Ik geloof 2 saxafonisten en 3 trompetisten in de vaste band! Al moet ik daar even de dvd "in the house of blues" (Sea of Tranquility / Wild & Peaceful ) op naslaan.

En Chicago natuurlijk.

Mooi los nummer?

Morcheeba - Col (het einde) van album: Who can you trust
zoooo mooi!!

Maar de lijst is idd eindeloos..
Vooral in dejaren 70 / 80 werder geregeld een sax solootje ingegooid.

Een paar favorieten:

Paul Simon-Still Crazy After All These Years
Billy Joel - Scenes From An Italian Restaurant
Billy Joel - New York State Of Mind
Elton John - Idol
Gino Vannelli- Felicia
Van Morrison - Crazy Face/ moondance / I've been working /You Don't Pull No Punches, But You Don't Push the River (fluit).
Quincy Jones - Walking In Space ( bijna helemaal instrumentaal, maar daar komt echt alles wel zo' beetje voorbij
Zo kan ik nog wel even door gaan..

In de Jacksons klassiekers: Things i do for you/ Shake Your Body Down to the Ground / Lovely one wordt ook lekker funky en energiek getoetert (geen solo's). Zo hoor je ze niet meer helaas

en Herb Albert & Janet Jackson -Diamonds Are Girls Best Friend is gewoon leuk

Stevie's I wish en Sir Duke natuurlijk

Maar ook jaren 60 soul als:
Wilson Pickett- Knock On Wood

pfff ik kap er mee voor het uit de hand loopt

avatar van OldSkool
Heb ik de John Carter-remix van het nummer Kevin Carter (van de Manic Streep Preachers) al genoemd? Helemaal instrumentaal en vooral sax

Shine on you crazy diamond, The dogs of war, beiden Pink Floyd en ik adviseer die op de cd 'Delicate sound Of thunder'

Savoy Truffle - The Beatles

avatar van nlkink
The Kinks hadden tussen 1971 en 1975 een blazerssectie, te horen op:
Muswell Hillbillies (1971)
Everybody's In Showbiz (1972)
Preservation Act One (1973)
Preservation Act Two (1974)
Soap Opera (1975)

Ben er persoonlijk nooit kapot van geweest.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:25 uur

geplaatst: vandaag om 13:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.