MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Koffiedikkijken.....

zoeken in:
Aan het begin van het jaar is het altijd leuk om te kijken of bepaalde namen die nu rondzingen het ook daadwerkelijk gaan maken dit jaar.
Vorig jaar keek ik rond deze tijd uit naar het debuut-album van Franz Ferdinand, omdat de singles me erg boeiden. Hoe het deze band vergaan is, lijkt me duidelijk.

Welke namen kunnen dit jaar wel eens flink van zich laten horen ?

Ik zie wel wat in de volgende namen:

Agent Blue

The Research

Fans of Kate

Thee Unstrung

En ook de band die Titan al tipte, The Kaiser Chiefs, zouden het wel eens ver kunnen schoppen.

Yak
Die laatste plaat van Ted Leo moest hier maar eens gaan inslaan als een bom, met 'The Angels Share' als lijsttrekker. Rotown gaat eind maart al voor de bijl.

titan (crew)
Ik verwacht veel van the tears (= Bernard Butler & Brett Anderson van Suede) dit jaar.

The Bloc Party vind ik wel leuk. Verder laat ik het maar over me heen komen.

The bravery. Laats bij Jools Holland (wat een leuk programma heeft íe altijd!) een optreden van dat bandje gezien. Ik vond het wel wat! Zoals op de site van paradiso stond; een mix tussen the cure en new order, door de bbc uitgeroepen tot de meest hoopvolle act van 2005... Ma. 7 feb in de kleine zaal in de paradiso

Oh, goed dat je het zegt. Ze hebben een hitje op KinK en dat is best leuk.

Yak schreef:

Die laatste plaat van Ted Leo moest hier maar eens gaan inslaan als een bom, met 'The Angels Share' als lijsttrekker. Rotown gaat eind maart al voor de bijl.

Ted Leo ja.... Verder Bright Eyes, Augie March en the Books...!

herman schreef:

The Bloc Party vind ik wel leuk. Verder laat ik het maar over me heen komen.

die doen het in ieder geval goed op rateyourmusic....

Yak
De Fruit Bats komen dit jaar ook weer met een nieuwe, zou ook zomaar eens hoge ogen kunnen gooien. Dan kan de OOR meteen weer op de Wir haben's nicht gewußt-toer zoals bij The Shins, maar dan vwb. deze plaat.

Wat worden de Voicst-achtige hypes qua Nederlandse bands?

Ik verwacht dat Pure Reason Revolution dit jaar de indieprog een stevige impuls gaan geven, als ze tenminste het niveau van hun debuutsingle "Apprentice of the Universe" kunnen vasthouden. Hun nieuwe single komt over een maandje uit, en ze gaan door de UK touren met Oceansize.

http://www.purereasonrevolution.com

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.