Muziek / Algemeen / Utopisch nummer over de samenleving
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2007, 13:39 uur
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een nummer dat een utopische samenleving voorsteld. Bijv. Het nummer van John Lennon: Imagine. Maar ik ben op zoek naar een ander nummer dus.
P.S. Niet het nummer van Frank Boeijen: "Welkom in Utopia"
Alvast bedankt
Kevin
Ik ben op zoek naar een nummer dat een utopische samenleving voorsteld. Bijv. Het nummer van John Lennon: Imagine. Maar ik ben op zoek naar een ander nummer dus.
P.S. Niet het nummer van Frank Boeijen: "Welkom in Utopia"

Alvast bedankt
Kevin
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:22 uur
fredpit schreef:
Sowing the Seeds of Love - Tears for Fears
Die zag ik ook staan in de keuzelijst van protestnummers bij radio 2. Nu vind ik het nummer muzikaal gezien geweldig (het is één van de mooiste nummers, die ik ken), maar wat heeft het nummer precies met protest te maken?
0
geplaatst: 2 mei 2007, 14:57 uur
Het schopt tegen de regering Tratcher, net als nummers als Shout en Mother's Talk, wat enigszins ook protestsongs zijn 
Prachtig nummer, btw
Moet dit trouwens niet in Muziek: Algemeen?

Prachtig nummer, btw

Moet dit trouwens niet in Muziek: Algemeen?

0
geplaatst: 2 mei 2007, 15:04 uur
0
geplaatst: 2 mei 2007, 15:07 uur
Ja sorry
Ik had het te laat gezien maar kon het niet meer veranderen
Nog suggesties?
Dankuwel!
Ik had het te laat gezien maar kon het niet meer veranderen
Nog suggesties?
Dankuwel!
0
geplaatst: 2 mei 2007, 15:14 uur
Ja, zoals ik al zei: Shout, dat mensen aangemoedigd hun problemen met deze wereld uit te schreeuwen.
Ook van Tears For Fears
Ook van Tears For Fears

0
geplaatst: 2 mei 2007, 16:07 uur
Oke Nogmaals bedankt voor de reacties.
Liefst moet er in de song een verwijzing naar rechtvaardig, gelijkheid en verandwoordelijkheid inzitten. Zoals dat perfect het geval is met Imagine van John Lennon
Kevin
Liefst moet er in de song een verwijzing naar rechtvaardig, gelijkheid en verandwoordelijkheid inzitten. Zoals dat perfect het geval is met Imagine van John Lennon
Kevin
0
geplaatst: 2 mei 2007, 16:45 uur
Hét nummer dat je zoekt is "Working Class Hero" van die ene John Lennon
hiermee zal je wel zoet zijn hoor. De lyrics zijn ongelofelijk goed geschreven en zijn tot de dag van vandaag actueel. Je zult zeker voldaan zijn na dit nummer.
hiermee zal je wel zoet zijn hoor. De lyrics zijn ongelofelijk goed geschreven en zijn tot de dag van vandaag actueel. Je zult zeker voldaan zijn na dit nummer.
0
geplaatst: 2 mei 2007, 16:51 uur
fredpit schreef:
vind ik toch maar magertjes qua protestsong of over een utopische samenleving...
0
fredpit
geplaatst: 2 mei 2007, 17:08 uur
Lennonlover schreef:
vind ik toch maar magertjes qua protestsong of over een utopische samenleving...
(quote)
Zaai liefde en gij zult liefde oogsten beste Lennonlover...wat zit je haar trouwens leuk vandaag

0
geplaatst: 2 mei 2007, 18:00 uur
OKe Nogmaals bedankt iedereen 
Hier ga ik zeker een kunnen uitkiezen maar het zijn eigenlijk allemaal protest songs. Ik zou graag een nummer dat gaat over "een utopische wereld".
P.s. Sowing the Seeds of Love - Tears for Fears is toch goed nummer voor een utopische wereld? In tegenstelling wat lennonlover daar zei. Trouwens Bedankt voor je suggestie lennonlover maar ik mag eigenlijk geen nummer van john lennon kiezen?:)

Hier ga ik zeker een kunnen uitkiezen maar het zijn eigenlijk allemaal protest songs. Ik zou graag een nummer dat gaat over "een utopische wereld".
P.s. Sowing the Seeds of Love - Tears for Fears is toch goed nummer voor een utopische wereld? In tegenstelling wat lennonlover daar zei. Trouwens Bedankt voor je suggestie lennonlover maar ik mag eigenlijk geen nummer van john lennon kiezen?:)
0
geplaatst: 2 mei 2007, 18:39 uur
Lennonlover schreef:
(quote)
Ook wel twee leuke feitjes: Er zitten Beatles-invloeden in dat nummer, Lennonlover
En ze waren ook aanhangers van de 'Primal (Scream) Therapy' van Arthur Janov

0
geplaatst: 2 mei 2007, 19:54 uur
btw: Zowel Goldfrapp als Alanis Morrisette hebben een nummer dat Utopia heet
Succes!
Succes!
* denotes required fields.