MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / This Wheel Is On Fire/Golden Earring?

zoeken in:
Hoi

Heb toevallig de cd Tour Of Duty "meegenomen" nu hoor ik een heel bekend nummer This wheel is on fire van Jullie Driscoll. Het nummer lijkt verdacht op een van de Golden Earing numbers?
Klopt dit? Wie was er eerder? Hoezit dit.

Tnx

Hi Noud, zelf ben ik niet helemaal op de hoogte van de 'moderne' Earring, maar het zit er dik in dat het nummer van Jullie Driscol eerder was. Earring heeft eens een cd gemaakt met alleen covers en ik geloof dat 'wheels on fire' er ook op staat. Kans is dus groot dat die van 'Julie' het origineel ervan is.

MetalDex
Bob Dylan heeft dit nummer geschreven, het komt van het album The Basement Tapes van Bob Dylan & The Band. Het lijkt mij ook dat Discroll eerder was, want Tour of Duty komt uit 1990 en Love Sweat van Golden Earring - waar hun versie van This Wheel Is on Fire op staat - uit '95.

okej tnx ben weer gerustgesteld

De versie van The Byrds is ook erg goed.

Noud schreef:

This Wheel's On Fire van Julie Driscoll. Het nummer lijkt verdacht op een van de Golden Earring nummers?
Klopt dit? Wie was er eerder ?

Misschien ben ik wat te voorbarig met de volgende opmerking, waarvoor dan excuses.

Maar klopt het dat ik uit bovenstaande vraag mag concluderen dat je niet bekend bent met het feit dat This Wheel's On Fire oorspronkelijk van Dylan is ?

Toch een beetje jammer (mijn inziens 1 van de mooiste nummers ooit), maar helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat All Along The Watchtower van Hendrix en Knockin' On Heaven's Door van Axl Rose en consorten is...

Ja joh, waar die Tour of Duty CD's al niet goed voor zijn...

De versie van Julie Driscoll, Brian Auger & the Trinity (zoals de volledige bandnaam luidt) werd een hit in 1968, ruim 25 jaar voordat de Golden Earring het oppikte. Al vind ik die versie van de Earring ook niet onaardig. Doet in elk geval recht aan de kracht van het nummer.

Ook een leuke versie is die van Siouxsie & the Banshees. Al klinkt het nummer hier wel heel anders...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:13 uur

geplaatst: vandaag om 11:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.