MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zelf DJ-mixen maken

zoeken in:
Ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die zelf ook wel 's DJ-mixen oid maken. Ik ben de laatste tijd wat aan het klooien met Mixmeister en ik moet zeggen dat ik het wel erg leuk vind. Heb het programma nog niet helemaal onder de knie, maar het is in ieder geval wel leuk om te kijken of dingen een beetje achter elkaar passen qua intro/outro en tempo. Beatmixen is ook vrij makkelijk ineens.

Yak
Mixmeister rocks. Ken je de Spincycle-mix van Ariën Rasmijn? Heeft hij helemaal met Mixmeister in elkaar gedraaid, van drum & bass tot indierock.

liever 2 draaitafels en 2 cd spelers

Nee, ken ik niet (Ariën dan weer wel natuurlijk). Valt die ergens te downloaden?

Overigens heeft Otari Kew (iemand die wel 's post in nl.muziek waar ik vroeger wel actief was) met Mixmeister jaarmixen over 2004 en 2003 gemaakt. Kwam ook in de 3voor12-nieuwsbrief ter sprake. Als je je een beetje verdiept in Mixmeister kun je er echt heel veel mee!

Yak
herman schreef:

Nee, ken ik niet (Ariën dan weer wel natuurlijk). Valt die ergens te downloaden?

Yep, zie hier.

Op zich is het programma niet echt moeilijk te doorgronden, maar vooral de platenkeus is lastig.

Ik ben er nu wat meer mee bezig en als je op tempo mixt, kun je best wel een boel maken hoor.

Zo'n nummer als Don't Phunk With My Heart van de Black Eyed Peas kun je rustig met menig hedendaagse electronische stamplaat mixen. En de trompetten van MIA passen ook prima bij bv. The Chemical Brothers.

JonnieBrasco
Ik heb er geen ervaring mee, met mixen, maar het lijkt me fantastisch om te kunnen. Met name om rock-nummers te mixen. Vanochtend werd ik wakker met Primitive Notion van New Order, en ik bedacht dat het nummer bijna identiek is aan Even Better Than the Real Thing van U2. Volgens mij hetzelfde tempo en dezelfde toonhoogte (nog niet gecontroleerd). De kunst zal natuurlijk zijn om ook nummers te mixen met een compleet ander tempo, omdat je nooit tien nummers van hetzelfde tempo hebt om te mixen... Ik ga die Mixmeister ook eens proberen.

Laat maar horen hoe het bevalt. Zoals Yak al zegt, het lastigst is de platenkeus. Maar goed, jij (en anderen hier) kent zat muziek, dus dat zal het probleem niet zijn. En het programma doorgrond je vanzelf wel.

JonnieBrasco
Ik ben er nu een beetje mee aan het knoeien, maar is er geen mogelijkheid om te samplen? Het zou mooi zijn als ik uit sommige tracks slechts bepaalde stukken herhaaldelijk kan gebruiken. Of moet ik dan een zwaardere uitvoering van MixMeister downloaden? (Ik heb de lichtste versie gedownload.)

Ik denk het... Mijn versie heb ik intussen al een tijdje. Ben zelf nog niet zo bezig geweest met nummers compleet verbouwen, maar bij mijn versie is het wel mogelijk stukken van nummers af te knippen, stukken te loopen, etc.

JonnieBrasco
Zonet de uitgebreidere studio-versie gedownload. En bij het loopen loop ik meteen al tegen een beperking aan. Je kan bijv. een vierkwartsmaat van een track kopieeren. Maar blijkbaar niet als een nieuwe track plakken, om er vervolgens mee te gaan loopen. Dan moet je de track die je importeert vanuit je playlist, van te voren met een externe wav-editor als sample uitgeknipt hebben, aldus de 'help'. Dat dit zo moet vind ik erg raar, omdat MixMeister wel intelligent de maten aangeeft enzo, waardoor een goed sampletje 'op maat maken' erg gemakkelijk is en een externe wav-editor toch overbodig is... Om nou een volle track binnen hetzelfde spoor te reduceren tot een korte sample kan toch niet de bedoeling zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik zou het eerlijk gezegd niet zo snel weten, behalve dan dat laatste (een volle track reduceren tot een korte sample) misschien toch wel de enige oplossing is. Afgezien van een track vantevoren extern bewerken.

Gebruik je de Express of de Studio versie van Mixmeister?

JonnieBrasco
Studio...

Mixen, gewoon met mn draaitafels

Die wil ik ook, maar da's een goed voornemen voor 2006 dat ik waarschijnlijk nog een jaartje doorschuif.

Heej hallo

ik had een vraagje... ik heb nu met exsterne apperatuur een mix gemaakt en op de computer opgenomen. maar nu is het zeg maar 1 nummer. Hiervan wil ik een aantal ``tracks`` maken. Snappen jullie wat ik bedoel...
weet iemand hoe zo`n programaatje heet ? waar kan ik het downlaoden... Tis voor een DJ Demo
alvast bedankt Timothy

http://www.megaupload.com/nl/?d=GHHBT1HH

Nog amateuristisch, maar leuk om te doen.
Wat dancenummertjes gemixt met Virtual DJ.

Ik kan hier niet downloaden, maar zal er later wel 's naar luisteren.

Ben overigens het programma Ableton tegengekomen waarmee je wel kunt samplen, volgens mij. En ook zelf dingen opnemen en die in je muziek verwerken.

Zijn er hier leden die gebruik maken van een gratis programma waarmee je liedjes aan elkaar kan mixen ?

In Genres > R&B en Hip-Hop > HammaHouse remixt Mariah Carey!:

Beste mensen,
Ik ben tegenwoordig woonachtig in Seattle en heb meegedaan aan een internationale remix-contest van Mariah Carey. Er zijn 1300 inzendingen en mijn mix staat op # 37!
Ik was benieuwd wat jullie als R&B liefhebbers van mijn mix vinden. Check 'm op http://www.indabamusic.com/...

Als jullie de mix goed vinden zou ik het zeer waarderen als jullie er ook op zouden willen stemmen. Alleen de tien nummers met de meeste stemmen zullen namelijk worden beoordeeld door een jury. Nog 27 plaatsen te gaan dus..

Dank voor het helpen van een Amerikaanse kaaskop!
Spread the Word!

Als ik wat met de pc klooi dan gebruik ik vaak Virtual DJ. Mede omdat het ook goede externe poorten ondersteund. Nu staat alles dus bij mij aan elkaar gesloten. Van draaitafels tot mengtafel en laptop.

Maar zo te zien is dat MixMeister wel wat uitgebreider herman Eens kijken of ik het ergens kan vinden.

Verder staan in het Hiphop-gedeelte van het forum een paar van mijn soul/funk/r&b/hiphop mixen. Klik

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.