Muziek / Algemeen / Wat is er zo speciaal aan Japan?
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2007, 18:21 uur
Nee, dit gaat niet over de band japan
Ik zie vaak dat er van een album een special edition wordt uitgebracht in Japan. Met extra nummers bijvoorbeeld, of een mooie boekje erbij. Ook heeft de normale versie van dat album een eerdere releasedatum!
Wat er is er nou zo speciaal aan Japan dat bands dit doen?
Ik zie vaak dat er van een album een special edition wordt uitgebracht in Japan. Met extra nummers bijvoorbeeld, of een mooie boekje erbij. Ook heeft de normale versie van dat album een eerdere releasedatum!
Wat er is er nou zo speciaal aan Japan dat bands dit doen?
0
geplaatst: 12 juni 2007, 18:53 uur
Japanners zijn nu eenmaal gek op speciale uitgaves. Van veel anime series verschijnen er ook vaak vele volume cd's met filmmuziek.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 19:11 uur
Is het niet zo dat in Japan de prijzen erg hoog zijn, zodat hierdoor de meeste bands er nog wat extra's op zetten???
0
geplaatst: 12 juni 2007, 22:47 uur
Klumpie schreef:
Is het niet zo dat in Japan de prijzen erg hoog zijn, zodat hierdoor de meeste bands er nog wat extra's op zetten???
Valt voor gebruiksprodukten wel mee, en cd's zijn er even duur als in Nederland.
Alleen dingen als huizen, auto's, huur e.d. zijn er onbeschrijflijk duur.
0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2007, 23:02 uur
itchy schreef:
en cd's zijn er even duur als in Nederland.
(quote)
Zeg ongeveer en ik ben het met je eens. €20 is wel de ondergrens daar, hoewel ik me realiseer dat we daar in Nederland ook op afstevenen. Doorgaans vind ik Japan daarin toch echter jammerlijk buitenproportioneel duur, want zelfs plaatjes van underground bandjes kosten (althans via Internet) vaak toch gewoon stervensduur (rond de €25 is zeker geen uitzondering). DVD's zijn er overigens écht stervensduur; standaard retail price ligt er zo rond de 35 á 40 euro.
Verder, wat is er zo speciaal? Wat niet inderdaad! Japan, het land van J-Pop, japanoise, games, hardcore gore cinema, geniale post-war literatuur, geniale cinema in het algemeen, prachtige kunst, geniale muziek in het algemeen, een geweldige keuken, etcetera! Utada Hikaru, Ayumi Hamasaki, Merzbow, The Gerogerigegege, Kingdom Hearts, Chrono Cross, Guinea Pig, Daisuke Yamanouchi, Kenzaburo Oe, Yukio Mishima, Hana-Bi, Kikujro No Natsu, Hokusai, Hiroshige, Envy, Gaji, etcetera!
Petje af.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 23:07 uur
sxesven schreef:
Zeg ongeveer en ik ben het met je eens. €20 is wel de ondergrens daar, hoewel ik me realiseer dat we daar in Nederland ook op afstevenen. Doorgaans vind ik Japan daarin toch echter jammerlijk buitenproportioneel duur, want zelfs plaatjes van underground bandjes kosten (althans via Internet) vaak toch gewoon stervensduur (rond de €25 is zeker geen uitzondering). DVD's zijn er overigens écht stervensduur; standaard retail price ligt er zo rond de 35 á 40 euro.
(quote)
Ik heb er toch niet meer dan omgerekend 18 euro betaald voor de (Japanse versies van) laatste Blood Brothers en Melt-Banana. Daar ter plekke in de winkel dus, dus niet als mailorder.
0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2007, 23:13 uur
itchy schreef:
Ik heb er toch niet meer dan omgerekend 18 euro betaald voor de (Japanse versies van) laatste Blood Brothers en Melt-Banana. Daar ter plekke in de winkel dus, dus niet als mailorder.
(quote)
Da's niet slecht dan.
Voor Gaji - 9PM at GFM heb ik toch €23 excl. verzendkosten moeten neerleggen; Tipographica's God Says I Can't Dance was ook iets in die richting - echt flink aan de prijs dus. Gelukkig bestaan er op J-Pop gebied ook altijd Hong Kong, Korea en Taiwan versies die 5 tot 10 euro goedkoper zijn, maar met sommige obscuurdere dingen ben je toch altijd jammerlijk duur uit. Overigens klinkt €18 tegenwoordig ook al als een pak geld. 
0
geplaatst: 12 juni 2007, 23:19 uur
sxesven schreef:
Da's niet slecht dan.
Voor Gaji - 9PM at GFM heb ik toch €23 excl. verzendkosten moeten neerleggen; Tipographica's God Says I Can't Dance was ook iets in die richting - echt flink aan de prijs dus. Gelukkig bestaan er op J-Pop gebied ook altijd Hong Kong, Korea en Taiwan versies die 5 tot 10 euro goedkoper zijn, maar met sommige obscuurdere dingen ben je toch altijd jammerlijk duur uit. Overigens klinkt €18 tegenwoordig ook al als een pak geld. 
(quote)
Da's niet slecht dan.
Okee, da's wel duur allemaal. In de Tower Records in Fukuoka, die ik grondig heb uitgekamd, ben ik geen cd's tegengekomen duurder dan 2600 yen (ca. 18 euro). Sterker nog, er lag heel veel midprice (ca. 1500 yen, ook heel veel dingen die hier nog gewoon full-price waren). DVD's heb ik er niet gecheckt

0
sxesven
geplaatst: 12 juni 2007, 23:22 uur
De Tower Records aldaar in the flesh doorspitten, als ik dat toch nog eens zou mogen.
Dan ging ik er nú vast voor sparen en nog enkel droog brood en water consumeren.
Klinkt heel redelijk qua prijzen overigens, het beeld op Internet is soms toch wel iets anders. Overigens zijn DVD's wel écht stervensduur.
De retail prijzen (á 4200 yen) staan meestal op de doosjes. 
Dan ging ik er nú vast voor sparen en nog enkel droog brood en water consumeren. Klinkt heel redelijk qua prijzen overigens, het beeld op Internet is soms toch wel iets anders. Overigens zijn DVD's wel écht stervensduur.
De retail prijzen (á 4200 yen) staan meestal op de doosjes. 
0
geplaatst: 12 juni 2007, 23:34 uur
itchy schreef:
Ook mijn ervaring. In Tokyo heb ik een hoop mooie plaatjes voor €10 meegenomen.
0
Sietse
geplaatst: 12 juni 2007, 23:36 uur
grappig is dat, dat zo'n winkel als Tower Records hier ook bij sommige mensen wel bekend is.
Ik ken de winkel ook van naam, en schijnt echt super te zijn.
Ik ken de winkel ook van naam, en schijnt echt super te zijn.
* denotes required fields.