Muziek / Algemeen / Aantal beluisterde albums
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:12 uur
In De Site > Algemeen > Mijlpalen op musicmeter:
Wat ik me afvraag is hoe sommige mensen tot zo veel stemmen komen?
Deric Raven heeft bijvoorbeeld al op 2634 albums gestemd. Er vanuit gegaan dat je een album minimaal 2x luistert voordat je echt een oordeel kunt geven betekent dit dat je 2634 * 2 / 365 dagen = 14,43 jaar lang elke dag een album luistert... En dan bedoel ik echt luisteren om het te beoordelen.
O, het is puur toevallig dat ik Deric Raven er uit pik, dus niks persoonlijks of zo... Maar het valt me ook bij andere gebruikers op...
Wat ik me afvraag is hoe sommige mensen tot zo veel stemmen komen?
Deric Raven heeft bijvoorbeeld al op 2634 albums gestemd. Er vanuit gegaan dat je een album minimaal 2x luistert voordat je echt een oordeel kunt geven betekent dit dat je 2634 * 2 / 365 dagen = 14,43 jaar lang elke dag een album luistert... En dan bedoel ik echt luisteren om het te beoordelen.
O, het is puur toevallig dat ik Deric Raven er uit pik, dus niks persoonlijks of zo... Maar het valt me ook bij andere gebruikers op...
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:18 uur
Ja, dat is 33,58 jaar lang onafgebroken elke dag een album luisteren. En er dan vanuit gegaan dat je ook van alle albums van 30 jaar geleden nog weet hoe je ze vindt, aangezien er pas sinds 2005 wordt gestemd.
Maar goed Harald is 58, dus het zou natuurlijk kunnen.
Maar goed Harald is 58, dus het zou natuurlijk kunnen.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:20 uur
Sterker nog; ik denk dat ik al 17 jaar gemiddeld 3 of 4 albums per dag beluister.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:25 uur
deric raven schreef:
Sterker nog; ik denk dat ik al 17 jaar gemiddeld 3 of 4 albums per dag beluister.
Je werkt in een platenzaak of zo?
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:33 uur
Nee, dat niet. Maar ik kom er volgens mijn vrouw wel te vaak. Ik heb zelf zo'n kleine 3 duizend albums in bezit. Waarvan ik er ongeveer 2 duizend ook echt gekocht heb. De laatste jaren ben ik vooral op zoek naar wat ouder werk (jaren 80).
Gemiddeld heb ik zo'n 5 uur per dag muziek aan staan. Maar als ik een album niet zo bijzonder vind geef ik na 1 luisterbeurt een oordeel; hier kan ik nog wel eens op terug komen.
Verzamelalbums heb ik niet altijd in mijn bezit. Maar als je bijvoorbeeld alle studio-albums van The Doors in bezit hebt, dan kun je de verzamelalbums wel beoordelen.
Ik werk in een verzorgingshuis, daar wordt veelal Frans Bauer en Jan Smit gedraaid, maar die albums ga ik niet allemaal beoordelen.
Gemiddeld heb ik zo'n 5 uur per dag muziek aan staan. Maar als ik een album niet zo bijzonder vind geef ik na 1 luisterbeurt een oordeel; hier kan ik nog wel eens op terug komen.
Verzamelalbums heb ik niet altijd in mijn bezit. Maar als je bijvoorbeeld alle studio-albums van The Doors in bezit hebt, dan kun je de verzamelalbums wel beoordelen.
Ik werk in een verzorgingshuis, daar wordt veelal Frans Bauer en Jan Smit gedraaid, maar die albums ga ik niet allemaal beoordelen.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:35 uur
deric raven schreef:
Nee, dat niet. Maar ik kom er volgens mijn vrouw wel te vaak. Ik heb zelf zo'n kleine 3 duizend albums in bezit. Waarvan ik er ongeveer 2 duizend ook echt gekocht heb. De laatste jaren ben ik vooral op zoek naar wat ouder werk (jaren 80).
Nou, respect hoor!
Ik wou dat ik die tijd had. Overigens ben ik best benieuwd naar je oordeel over de albums van Frans Bauer en Jan Smit

0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:36 uur
Het verhaal van deric is zo herkenbaar (en ook ik werk niet in een platenzaak). Al vanaf mijn 10e ofzo luister ik continue muziek. Dan kom je echt een heel eind (ben nu 37).
Ik moet wel zeggen dat ik vroeger veel intensiever luisterde. Nu doe ik korter met een album zeg maar. Gevolg van het internet tijdperk zullen we maar zeggen.
Weinig tv kijken helpt ook
Ik moet wel zeggen dat ik vroeger veel intensiever luisterde. Nu doe ik korter met een album zeg maar. Gevolg van het internet tijdperk zullen we maar zeggen.

0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:39 uur
king_arthur schreef:
Nou, respect hoor!
Ik wou dat ik die tijd had.
Overigens ben ik best benieuwd naar je oordeel over de albums van Frans Bauer en Jan Smit
(quote)
Nou, respect hoor!
Ik wou dat ik die tijd had. Overigens ben ik best benieuwd naar je oordeel over de albums van Frans Bauer en Jan Smit

Ik snap je vraag dan ook goed. Is ook echt niet gezond meer die hobby.
0
geplaatst: 1 juli 2007, 18:40 uur
aERodynamIC schreef:
Het verhaal van deric is zo herkenbaar (en ook ik werk niet in een platenzaak). Al vanaf mijn 10e ofzo luister ik continue muziek. Dan kom je echt een heel eind (ben nu 37).

Ja, ik luister ook al sinds mijn 10e veel muziek en ben nu 38, maar dat ga ik toch echt niet redden. Misschien omdat ik daarnaast ook veel met muziek maken bezig ben. Daarnaast is er maar een beperkt aantal albums wat ik ten opzichte van 20 jaar geleden nu nog steeds luister. De rest heb ik te lang niet meer gehoord om daar oprecht een stem aan te kunnen geven. En TV kijken doe ik idd ook nauwelijks

* denotes required fields.