MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Devil Doll

zoeken in:
Heeft er iemand gehoord van deze band uit Venetie? Geniale en zeer originele visie op gothic metal. De man achter Devil Doll, hij noemt zichzelf Mr.Doctor, kwam in 1989 met het album The Girl Who Was Death. De vreemde stem avn de man en de mooie klassieke stukken maken deze muziek voor mij geweldig. Je kan ook merken dat bands/artiesten als Sopor Aeternus, Arcturus, Cradle of Filth, Dimmu Borgir etc hierdoor beinvloed zijn.

Discografie:

1989 - The Girl Who Was Death
1990 - Eliogabalus
1992 - Sacrilegium
1993 - The Sacrilege of Fatal Arms
1996 - Dies Irae

PS. Deze band/albums moeten nog toegvoegd worden aan de databse. Geen idee wie dit doet of hoe je dat kan doen...

Klikkiedoenie en dan de instructies opvolgen.

Knock yourself out, Fianosther .

Grappig, bij het concert van Dillinger Escape Plan een interessant meisje ontmoet dat me deze band aanraadde. Ik had er verder nog nooit van gehoord.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.