Muziek / Algemeen / Een tekst die je aan het denken zet
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2007, 15:19 uur
Tuurlijk, kwestie van smaak. Dat ga ik zeker niet tegenspreken. Maar zelf vind ik teksten als "The sky opened and the blood flowed" overdreven.
Zelf ben ik liefhebber van wat meer literaire teksten in plaats van tovenarij enzo. Daarnaast zou ik haast Bob Dylan en Townes van Zandt willen noemen, maar is misschien een dooddoener, haha.
Zelf ben ik liefhebber van wat meer literaire teksten in plaats van tovenarij enzo. Daarnaast zou ik haast Bob Dylan en Townes van Zandt willen noemen, maar is misschien een dooddoener, haha.
0
geplaatst: 26 juli 2007, 15:28 uur
wolf schreef:
@AGE, de scientologykerk is toch niet hetzelfde als de katholieke kerk? En volgens mij is de katholieke kerk niet tegen medicijnen, buiten misschien enkele radicale gevallen.
Dit volledig offtopic natuurlijk.
@AGE, de scientologykerk is toch niet hetzelfde als de katholieke kerk? En volgens mij is de katholieke kerk niet tegen medicijnen, buiten misschien enkele radicale gevallen.
Dit volledig offtopic natuurlijk.
hoe het ook zat, ze waren er tegen en gingen dood.
0
geplaatst: 26 juli 2007, 15:29 uur
Maar goed, topic gaat niet zozeer over mooie teksten, maar die je doen laten denken.
Bob Dylan's "Blowin' in the Wind" e.d. zouden dan vanzelfsprekende keuzes zijn. Maar wat leuker is, is bijvoorbeeld een op het eerste gezicht niemendalletje als dit liedje van Jens Lekman.
Jens Lekman - Someone To Share My Life With
Tsja, daar heb ik dus een zwak voor.
Bob Dylan's "Blowin' in the Wind" e.d. zouden dan vanzelfsprekende keuzes zijn. Maar wat leuker is, is bijvoorbeeld een op het eerste gezicht niemendalletje als dit liedje van Jens Lekman.
Jens Lekman - Someone To Share My Life With
Tsja, daar heb ik dus een zwak voor.

0
geplaatst: 26 juli 2007, 15:34 uur
bubbachups schreef:
Tuurlijk, kwestie van smaak. Dat ga ik zeker niet tegenspreken. Maar zelf vind ik teksten als "The sky opened and the blood flowed" overdreven.
Ik houd juist wel van symbolische teksten met groteske (en af en toe misschien wat overdreven) metaforen erin. Dylan's teksten waardeer ik ook zeer overigens.
0
geplaatst: 26 juli 2007, 15:35 uur
SelmaDuim schreef:
Jemig! Als ik die teksten lees dan blijken die lui van Slayer en Metallica nog een stel grotere kleuters dan ik al dacht! Wat een domme teksten zeg!!!
(quote)
Jemig! Als ik die teksten lees dan blijken die lui van Slayer en Metallica nog een stel grotere kleuters dan ik al dacht! Wat een domme teksten zeg!!!
Bij Metallica is alles waarheid en menen ze wat ze zegen en staan er nog interesante lessen in de lyrics. (Lyricaal is Metallica een top-band).
Daarnaast hebt ge natuurlijk slayer, die ge nie moogt serieus nemen.
Als ge kijkt naar de lyrics van Angel of death of van hun vele antichristelijke nummers, ze nemen die zelf niet serieus: Tom araya is namelijk nen enorm gelovige mens en ik heb onlangs gehoort dat ie het zelf moeilijk heeft met de lyrics die ie moet zingen. 
Indien ge Slayer wel serieus neemt kunt ge wel zeggen dat het een grote (groffe) aanklacht is tegen het onrecht en het kwaad van 'religie'.

0
geplaatst: 26 juli 2007, 16:03 uur
Jij bent zo'n "we schaffen religie af en de hele wereld zal rozengeur en maneschijn zijn" naïveling?
0
geplaatst: 26 juli 2007, 17:41 uur
@AGE Ik vind Metallica muzikaal een topband, maar lyricaal zijn ze eerder zwak te noemen. En zou je eens kunnen zeggen welke "lessen" er in de lyrics staan? Kill 'em all?
En die teksten van Slayer zijn nu ook niet geweldig te noemen.
Daarnaast vraag ik me het zelfde af als Hammerhead hierboven...
on-topic: Echoes van Pink Floyd
Schitterende pschychedelische tekst die me telkens weer inspireert. De lyrics (en de muziek) doen me nadenken over het leven en de zin ervan. Dat doen niet veel nummers. Ook nog het vernoemen waard: Like a Rolling Stone van Dylan (cliché
)
on-topic: Echoes van Pink Floyd

Schitterende pschychedelische tekst die me telkens weer inspireert. De lyrics (en de muziek) doen me nadenken over het leven en de zin ervan. Dat doen niet veel nummers. Ook nog het vernoemen waard: Like a Rolling Stone van Dylan (cliché
)
0
geplaatst: 26 juli 2007, 18:04 uur
wolf schreef:
@AGE Ik vind Metallica muzikaal een topband, maar lyricaal zijn ze eerder zwak te noemen. En zou je eens kunnen zeggen welke "lessen" er in de lyrics staan? Kill 'em all?
Kill 'em all is een slecht voorbeeld... (iedereen is jong geweest). Vanaf Ride the lightning hadden veel lyrics wel een (persoonlijke) betekenis.
* denotes required fields.