MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Record stores die vinyl verkopen (in België)

zoeken in:
..nog vinyls verkopen.

Weet iemand nog winkels die er verkopen in België? Liefts regio Vlaams Brabant

Thanks!

JJ Records in de Parijsstraat te Leuven, verder zullen er ook nog wel wat platenwinkels in Brussel zijn .

Oke, cool

En Oost-Vlaanderen (vooral regio Gent?)

AGE-411 schreef:
En Oost-Vlaanderen (vooral regio Gent?)

Tot zover ik weet, zijn er in het centrum van Gent twee:
- Vinylla (Sint-Kwintensberg)
- De Kaft (Kortrijksepoortstraat)

Het zullen er nog wel meer zijn, maar geen die ik ken.

Arno schreef:
(quote)

Tot zover ik weet, zijn er in het centrum van Gent twee:
- Vinylla (Sint-Kwintensberg)
- De Kaft (Kortrijksepoortstraat)

Het zullen er nog wel meer zijn, maar geen die ik ken.

Bedankt!

Idd, vroeger was er een vlakbij de vooruit, maar die is gelijk gesloten voor altijd

FuckFace
Antwerpen represent!

PLATO aan de grote markt, met een redelijk aanbod aan platen.
Verder nog WALLY'S WORLD aan het Roosenveltplein met import dacht ik.
BILBO BASEMENT die voorgoed weg schijnt te gaan.

En dan den ik dat ik ze al gehad heb. Ik gebruik zelf cd's dus is het mogeljik dat ik de hele hele speciaalzaken niet weet liggen, maar
ik denk dat dit toch al een leuk lijstje is.

De grote winkelkentens (fnac, mediamarkt) doen daar niet aan mee, hoewel ik in een fnac in Parijs ook al een platen heb gezien. En dan heb ik het over import hiphop. ON-gelooflijk: NWA, Mf Doom, ze hadden het .

ps: free record shop op de wapper had vroeger ook 1 bak platen, maar of dat nu nog het geval is , weetk niet. Waarschijnlijk hangt daar nu een poster van rihanna.

Eens alle adressen van “CD en muziekcasettes” in Gent opgespoort op de site van Gent. . Er kan dus ook een niet vinylwinkel tussen zitten. Maar van wat ik op een andere forum hoorde is Pyrhus en de 2 laatste vooral vinyl (al dan niet 2de hands).

Bilbo: Overpoortstraat 57
Billboard : Sint-Pietersnieuwstraat 58
Dune : Geldmunt 17
Free Record Shop : Veldstraat 69
Free Record Shop: Woodrow Wilsonplein 4 (Int shopping Centre Zuid red.)
Music Boetiek : Wondelgemstraat 89
N.E.W.S. : Dendermondsesteenweg 140
Pyrrhus : Nederkouter 145 : 11:00 – 18:00: DI-ZA
Radiyole : Godshuizenlaan 141
Ronald’s Record Shop : Zwijnaardsesteenweg 53
Strictly Dance : Ham 1 (Aan de naam te zien moet ik daar niet passeren)
Super Music : Langemunt 42
Vinyl Kitchen : Lange Violettestraat 160
Vinylla : Sint-Kwintensberg 38

En zoals je zelf al zegde. Deze staat niet vermeld omdat het gemengd boekenwinkel/vinyl/andere rommel is:
De Kaft : Kortrijksepoortstraat 44 : 10:00- 18:00: MA - ZA

The Collector op de Beursstraat in Brussel. Tegenover Beurs en naast café Cirio. Niet alleen pop en rock maar ook erg veel jazz en soul. Toptent!

zie ook : http://7inchsingles.nl

vooral NIEUWE en enkele 2e Hands 7 inch singles

Indie / Pop / Rock / Punk > 2000 - 2008

jan.vinyl
Op mijn website http://www.janjoosten.com/platenzaken.html geeft ik een overzicht van platenzaken in Nederland en België die vinyl verkopen.

Bij Cosmox kun je naast cd's ook platen kopen. Ze zijn scherp geprijst en brengen bovendien geen bezorgkosten in rekening. (In ieder geval niet voor leveringen binnen Nederland.)

Verder kun je ook fijne platen scoren bij Senor Hernandez te Nijmegen. Ook daar kun je online bestellen, maar leuker is het om af en toe eens binnen te lopen.

In Antwerpen zijn wel een hoop vinylwinkels. Als je als toerist zou komen, moet je maar eens naar Sint-Katelijnevest, daar zijn er enkele met als bekendste The Vinyl Touch. Ook Tune Up op de melkmarkt is de moeite om te kijken. Beiden niet zover van de Grote Markt/Groenplaats. Als je daar de Nationalestraat afloopt, kom je terecht in de Volkstraat met daarin de gezelligste vinylwinkel: Coffee & Vinyl. Zoals je al kan raden met zowel vinyl te koop maar ook tafeltjes om iets te drinken. Een absolute aanrader!

Daarnaast kan je ook terecht in ketens als de Fnac bvb die ook een klein aanbod hebben. Het is maar wat je zoekt en je weet nooit wat je vindt.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.