MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In A Cabin With

zoeken in:
(verwijderd)
Ik kwam vandaag in de luisterpaal op 3voor12.nl een zeer intressante cd tegen, namelijk Neonbelle.

NEONBELLE
Neonbelle:
Jelte Heringa
Pien Feith
Maarten Besseling

Eind augustus 2007 togen Maarten, Pien en Jelte een week naar het Belgische Lanaken in het kader van het project ‘ In a cabin with’, een initiatief van Maarten Besseling van de Utrechtse Studio The Green Motel.
Ze laadden in Utrecht een bus vol met keyboards, synths, een trapharmonium, gitaar, effectpedalen, een banjo en mics en vertrokken richting België. In een klein huisje midden in de bossen rolden er, onder het genot van talrijke Jupilers, zowaar acht tracks uit. Zangeres/gitariste Pien en toetsenist Jelte schreven liedjes en studioman Maarten nam die onmiddelijk op. Het hoorbare resultaat bestaat uit veel synths, casiosamplers, een trapharmonium, e-bow-gitaar, keytar, een banjo en zelfs een electrobeat.
Jelte, Pien en Maarten zijn dermate gelukkig met het eindresultaat dat deze week de geboorte van Neonbelle heeft opgeleverd. Het plan is om live te gaan spelen en om vanaf januari te starten met het schrijven en opnemen van nieuw materiaal.

nu ging ik eens verder zoeken naar In A Cabin With en ik vond het een zeer intressant project. Een keer in de zoveel tijd, momenteel zelfs maandelijks worden artiesten uitgenodigd om met elkaar muziek te maken. Dit wordt aangeboden via de website http://www.inacabinwith.com Deze maand is Arthur Adam (singersongwriter uit Amsterdam http://www.bronco.nl/arthur/) in Zweden geweest om verschillende nummers op te nemen.
Zeker een project om in de gaten te houden!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.