menu

Muziek / Algemeen / Boek Pink Floyd

zoeken in:
avatar van jp
jp
Inmiddels Pink Floyd in de Polder aangeschaft maar kan iemand me een waardevolle tip geven over welk engelstalig PF boek ik nu moet gaan lezen? Er is een vrij groot aanbod en vind het zelf lastig om het kaf van het koren te scheiden. Misschien toch gewoon a Saucerful Of Secrets bestellen?


Mooi als de volledige PF historie in het boek naar voren komt & dieper ingegaan wordt op de achterliggende gedachten achter sommige lyrics.

Ben benieuwd!

avatar van charlezzz
Echoes van Glenn Povey is een zeer mooi boek wat de hele geschiedenis van PF chronologisch behandelt.

Mocht je daarna nog wat meer achtergrondinformatie willen, dan is Saucerful Of Secrets wellicht een aanvulling.

avatar van jp
jp
charlezzz schreef:
Echoes van Glenn Povey is een zeer mooi boek wat de hele geschiedenis van PF chronologisch behandelt.


Ok, dank! Zal eens kijken of ik het ergens in kan zien want hij is wel dik 50 euro...

Ik lees nu 'Comfortably numb'. Wel een verhelderend boek, niet enorm meeslepend geschreven. 'Dark Globe', over Syd, vond ik misschien wel de beste rock biografie ooit. Goed geschreven met enorm veel oog voor detail.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb zelf het boek Pigs Might Fly, geschreven door Mark Blake. Ik vond het erg goed geschreven en het gaat ook goed in op de muziek. Hij is ook niet zo duur, bij bol is hij nu 13 euro.

Barry Miles - Early Pink Floyd ISBN13 9781846094446 is zondermeer nog steeds mijn
persoonlijke favoriet, het loopt als een lier, bijna een film over de jaren 60 en vroege
jaren 70 trekt aan je gedachten voorbij zo goed geschreven... gaat tot en met Dark Side.
Lees op internet wie Barry Miles is, je krijgt PF uit de eerste hand!

Voor vele was zijn boek Pink Floyd: A Illustrated Documentary uit 1982
-zonder internet- het eerste naslagwerk bordevol met mooie foto's.

bookdepository.com heeft vaak de beste deals.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:07 uur

geplaatst: vandaag om 15:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.