Muziek / Algemeen / Welke cover zou je wel eens willen horen?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2008, 20:05 uur
Zoals de titel al aangeeft, is het de bedoeling dat dus aangeeft welk liedje je wel eens gecoverd zou willen zien door een favoriet artiest van je.
Enkele suggesties:
Suede - Rebellion (arcade fire) ---> Een soort van glamrockversie, kan wel boeiend materiaal opleveren
Johnny Cash - The drugs don't work (the verve)-----> Johnny cash zet naar mijn gevoel zoveel nummers naar zijn hand, dat het origineel vaak verbleekt. Ik had graag gezien wat hij met deze persoonlijke favoriet van me gedaan zou hebben.
Radiohead - Staraflur (Sigur Ros) ----> Moet volgens mij ook wel een prachtstuk opleveren
Zo dit zijn enkele om te starten, laat je creativiteit maar zijn gang gaan!
Enkele suggesties:
Suede - Rebellion (arcade fire) ---> Een soort van glamrockversie, kan wel boeiend materiaal opleveren
Johnny Cash - The drugs don't work (the verve)-----> Johnny cash zet naar mijn gevoel zoveel nummers naar zijn hand, dat het origineel vaak verbleekt. Ik had graag gezien wat hij met deze persoonlijke favoriet van me gedaan zou hebben.
Radiohead - Staraflur (Sigur Ros) ----> Moet volgens mij ook wel een prachtstuk opleveren
Zo dit zijn enkele om te starten, laat je creativiteit maar zijn gang gaan!
0
geplaatst: 19 januari 2008, 21:31 uur
Kinderen voor Kinderen - Seasons in the Abyss
En over serieuzere ga ik eens nadenken
En over serieuzere ga ik eens nadenken

0
geplaatst: 20 januari 2008, 17:31 uur
Hide and Seek van Howard Jones uitgevoerd door Nine Inch Nails.
Don't Give Up van Peter Gabriel en Kate Bush door Nick Cave en Tori Amos.
Quiet Life van Japan door Duran Duran.
Baggy Trousers van Madness door Kaiser Chiefs.
Don't Give Up van Peter Gabriel en Kate Bush door Nick Cave en Tori Amos.
Quiet Life van Japan door Duran Duran.
Baggy Trousers van Madness door Kaiser Chiefs.
0
geplaatst: 20 januari 2008, 19:15 uur
Ik zou wel eens een Eels-cover van Joanna Newsom's Emily willen horen.
Of Xiu Xiu - Bad Penny (van Big Black)
Of Xiu Xiu - Bad Penny (van Big Black)
0
Bobiej
geplaatst: 20 januari 2008, 19:39 uur
Naar het schijnt speelt nu-metal (om het beestje maar een naam te geven; échte nu-metal is het ook niet) band Slipknot als opwarmertje voor een optreden wel eens een Morbid Angel cover, echte death metal dus.
Zonder rap en DJ capriolen lijkt Slipknot me hartstikke interresant, dus: Slipknot - Dawn of the Angry
Zonder rap en DJ capriolen lijkt Slipknot me hartstikke interresant, dus: Slipknot - Dawn of the Angry
0
Mr Brown
geplaatst: 21 januari 2008, 14:33 uur
Ik snap toch niet waarom Slipknot die DJ en die raps niet gewoon overboord gooien en gewoon brute metal gaan maken.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 19:25 uur
Gewoon hun eigen stijl wat behouden, ze zijn er toch goed in. En wees gerust, nog maar 1 album lijden en je hoeft ze nergens meer tegen te komen 

0
geplaatst: 21 januari 2008, 21:17 uur
Leuk topic, wel apart om over na te denken.
Trentemoller die live met zijn band A Forest van The Cure speelt lijkt me heel gaaf
Sparklehorse (met een DangerMouse-productie) die Decades van Joy Division covert.
Trentemoller die live met zijn band A Forest van The Cure speelt lijkt me heel gaaf

Sparklehorse (met een DangerMouse-productie) die Decades van Joy Division covert.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 21:33 uur
Laibach - Het Wilhelmus
Type O Negative - I Want You (Bob Dylan)
Nick Cave & Kylie Minogue - Je t'aime
Type O Negative - I Want You (Bob Dylan)
Nick Cave & Kylie Minogue - Je t'aime
0
geplaatst: 22 januari 2008, 02:12 uur
A Man Needs A Maid door Peter Gabriel
Wuthering Heights door Opeth
Eisbär door Dominik Eulberg
Wuthering Heights door Opeth
Eisbär door Dominik Eulberg

0
djeffibrelich
geplaatst: 22 januari 2008, 08:07 uur
ik zou wel een cover willen horen van ''only shallow'' van my bloody valentine door deftones, en dan lekker heavy.
verder zou ik greg dulli ''all your way'' van morphine willen horen zingen.
verder zou ik greg dulli ''all your way'' van morphine willen horen zingen.
0
geplaatst: 22 januari 2008, 08:48 uur
luc011190 schreef:
.
.Ja lijkt me inderdaad mooi. Ik zag m ooit live en kan me dit zomaar voorstellen.
Wat mij verder geweldig lijkt is Igor Strawinski's Vuurvogel door Sufjan Stevens, ook omdat hij zelf ook zo 'into' de vogeltjes is.
0
Mr Brown
geplaatst: 24 januari 2008, 09:16 uur
bennerd schreef:
Gewoon hun eigen stijl wat behouden, ze zijn er toch goed in. En wees gerust, nog maar 1 album lijden en je hoeft ze nergens meer tegen te komen

Zo erg vind ik Slipknot niet hoor, maar die raps en dj zijjn gewoon niet zo mijn ding.
0
geplaatst: 31 januari 2008, 12:25 uur
Niet meer mogelijk maar All Along The Watchtower had ik wel eens gespeeld willen horen door Big Country met Stuart Adamson
De versies van Rockin' In The Free World en Don't Fear The Reaper van Big Country zijn de beste !
De versies van Rockin' In The Free World en Don't Fear The Reaper van Big Country zijn de beste !
* denotes required fields.