Muziek / Algemeen / Album tips
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2008, 12:55 uur
Veel (zo niet alle) MuMe-ers hebben via MuMe nieuwe bands leren kennen en veel moois ontdekt. Toch blijft nog veel van dat moois onontdekt. Wie wil wat tips delen? Vermeld bij je tip graag het genre.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:01 uur
1. Giardini di Mirò - North Atlantic Treaty of Love (2006) (post-rock)
2. Mar de Robles - Indígena (2007) (jazz-rock)
3. Orphaned Land - Mabool (2004) (ethnische progressieve metal)
2. Mar de Robles - Indígena (2007) (jazz-rock)
3. Orphaned Land - Mabool (2004) (ethnische progressieve metal)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:13 uur
Is het niet handig om er dan een (sub)genre bij te zetten, zodat je wat gerichter naar tips kan zoeken in dit topic?
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:39 uur
1. Codeine - The White Birch (Slowcore, voor fans van Low die vinden dat het wel wat harder mag)
2. Rex - C (idem)
3. Keane (underground, moeilijk te omschrijven, vraag maar aan Jorn)
2. Rex - C (idem)
3. Keane (underground, moeilijk te omschrijven, vraag maar aan Jorn)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:41 uur
1. Getatchew Mekuria, The Ex & Guests - Moa Anbessa (2005) (Jazz/Rock/Wereld)
2. Come - Don't Ask, Don't Tell (1994) (Rock)
3. Polvo - Exploded Drawing (1996) (Rock)
2. Come - Don't Ask, Don't Tell (1994) (Rock)
3. Polvo - Exploded Drawing (1996) (Rock)
0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 13:46 uur
is het de bedoeling om tips te geven van muziek die je al kende/ ergens anders hebt leren kennen of tips te geven van obscure muziek die je via MuMe hebt leren kennen?
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:47 uur
Het lijkt me niet dat Tom zit te wachten op de user die meldt dat hij Funeral of TOTBL via Mume heeft leren kennen...
0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 13:49 uur
haha, ja dat snap ik dus...
maar ik vroeg me af of het iets moest zijn wat ik zelf via MuMe heb leren kennen en iemand anders iets aan heeft of iets willekeurigs waar iemand anders iets aan heeft.
maar ik vroeg me af of het iets moest zijn wat ik zelf via MuMe heb leren kennen en iemand anders iets aan heeft of iets willekeurigs waar iemand anders iets aan heeft.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 13:57 uur
Zover nog niet duidelijk: graag tips geven van albums die jij erg goed vind maar die op MuMe niet veelbesproken zijn. Iedereen stuit weleens op een album (of dat nou via MuMe is of niet maakt niet uit) die jouw inziens niet de aandacht krijgt die het verdiend. Dit topic heb ik opgestart in de hoop dat iedereen er iets aan heeft.
0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 14:02 uur
ok, nu snap ik het 
goed idee trouwens en dankje voor de link
Een paar ideetjes:
- big big train (prog in de geest van gazpacho/marillion maar iets minder toegankelijk
- kayo dot (geweldige mix van metal/ klassiek/ jazz/ postrock)
- the pax cecilia (zelfde verhaal een beetje als kayo dot, alleen iets meer accent op piano spel, hun laatste album is gratis te bestellen bij ze.)
als mensen iets specifieker op een genre of bepaalde abums van artiesten ingaan qua belanstelling weet ik nog wel meer dingen.
zo vind joy4ever judgement en deadwing wel goed dacht ik, ik weet niet of je damnation van opeth al geprobeerd hebt? of second life syndrom van riverside?
zo zijn er ook nog artiesten die wel bekend zijn op MuMe, maar waarvan bepaalde albums te weinig onder de aandacht komen:
bass communion II - bass communion is ambient project van steven wilson (pt)

goed idee trouwens en dankje voor de link

Een paar ideetjes:
- big big train (prog in de geest van gazpacho/marillion maar iets minder toegankelijk
- kayo dot (geweldige mix van metal/ klassiek/ jazz/ postrock)
- the pax cecilia (zelfde verhaal een beetje als kayo dot, alleen iets meer accent op piano spel, hun laatste album is gratis te bestellen bij ze.)
als mensen iets specifieker op een genre of bepaalde abums van artiesten ingaan qua belanstelling weet ik nog wel meer dingen.
zo vind joy4ever judgement en deadwing wel goed dacht ik, ik weet niet of je damnation van opeth al geprobeerd hebt? of second life syndrom van riverside?
zo zijn er ook nog artiesten die wel bekend zijn op MuMe, maar waarvan bepaalde albums te weinig onder de aandacht komen:
bass communion II - bass communion is ambient project van steven wilson (pt)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:06 uur
Hmm ook van mijn kant drie tips:
1. Phideaux (prog in het straatje van Ayreon/Pure Reason Revolution...)
2. Magma (Rock/Avant-garde....Volgens MuMe dan, persoonlijk vind ik moeilijk te definieren wat het precies is. Het komt neer op prog met sterke jazz en avant-garde invloeden)
3. DevilDriver (stevige trash-metal)
1. Phideaux (prog in het straatje van Ayreon/Pure Reason Revolution...)
2. Magma (Rock/Avant-garde....Volgens MuMe dan, persoonlijk vind ik moeilijk te definieren wat het precies is. Het komt neer op prog met sterke jazz en avant-garde invloeden)
3. DevilDriver (stevige trash-metal)
0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 14:07 uur
ik was al van plan om phideaux nog eens te beluisteren 
haha, magma is een genre apart denk ik

haha, magma is een genre apart denk ik
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:09 uur
Airbourne - Runnin' Wild (2007) (Australische hardrock in de stijl van AC/DC)
0
WernerGSF
geplaatst: 22 februari 2008, 14:10 uur
dan wil ik hier graag het even over The Afghan Whigs - Gentlemen hebben.
want dat is namelijk een geweldig album.
ik heb het leren kennen via MusicMeter, en ik was meteen verkocht.
dus ik wil hierbij iedereen aanraden dat album eens te beluisteren
want dat is namelijk een geweldig album.
ik heb het leren kennen via MusicMeter, en ik was meteen verkocht.
dus ik wil hierbij iedereen aanraden dat album eens te beluisteren

0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 14:11 uur
en je hebt um net op cd 
maar die is wel redelijk bekend toch?
was tenminste een van de eerste dingen die ik ging beluisteren naar aanleiding van MuMe, alleen vond het niet zoveel

maar die is wel redelijk bekend toch?
was tenminste een van de eerste dingen die ik ging beluisteren naar aanleiding van MuMe, alleen vond het niet zoveel

0
voltazy
geplaatst: 22 februari 2008, 14:13 uur
kasperbert, ken je satellite ook?
de band die uit collage is voortgekomen
de band die uit collage is voortgekomen
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:16 uur
Kasperbert schreef:
Nou, Rock/Avant-Garde valt te verdedigen hoor. Een hoop solo-albums van Vander (of Offering bijvoorbeeld) liggen erg naar de jazz-kant. En om dan een onderscheid te maken is Magma toch meer Rock/Avant-Garde dan... Maar uiteraard onzin: genre is gewoonweg zeuhl. (prog dus)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:16 uur
Gentlemen heeft 216 stemmen en is een redelijke standaardklassieker. En het gaat in dit topic over onontdekte platen (zie eerste post).
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:22 uur
1. Circle (Finse psychedelische kraut-metal). Hebben erg veel albums, maar Meronia of Andexelt zijn wel goede instappers.
2. Red Harvest (Apocalyptic Cyber Metal, zoals ze het zelf noemen) Albums: Cold Dark Matter, New World Rage Music, Sick Transit Gloria Mundi, Internal Punishment Programs
3. Tribes of Neurot (de drone/ambient kant van post-metal grondleggers Neurosis)
Albums: Rebegin, Silver Blood Transmission en vooral Static Migration (met Walking Timebombs)
2. Red Harvest (Apocalyptic Cyber Metal, zoals ze het zelf noemen) Albums: Cold Dark Matter, New World Rage Music, Sick Transit Gloria Mundi, Internal Punishment Programs
3. Tribes of Neurot (de drone/ambient kant van post-metal grondleggers Neurosis)
Albums: Rebegin, Silver Blood Transmission en vooral Static Migration (met Walking Timebombs)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:22 uur
Cold - 13 ways to bleed on stage (één van de beste nu-metal albums die ik ken, goed gezongen, mooie teksten en vol emotie)
Embrace - The Good Will Out (één van de beste Britpop albums, muziek vol bombast, her en der begeleid door een orkest, erg goed)
ThirdEyeBlind - ThirdEyeBlind (soms komt er nog er nog weleens wat moois uit de karrenvracht van hippe bandjes die de VS over ons uitstort. Ideaal zomers plaatje)
Embrace - The Good Will Out (één van de beste Britpop albums, muziek vol bombast, her en der begeleid door een orkest, erg goed)
ThirdEyeBlind - ThirdEyeBlind (soms komt er nog er nog weleens wat moois uit de karrenvracht van hippe bandjes die de VS over ons uitstort. Ideaal zomers plaatje)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:47 uur
Red Stars Theory - Life in a Bubble Can Be Beautiful
Project van o.a. de gitarist van Built to Spill en de drummer van Modest Mouse. Psychedelische jams die mijn een beetje doen denken aan een mix van Built to Spill. Low en Dirty Three... soms zang, soms instrumentaal, altijd mooi.
Spring Heel Jack - Disappeared
Engelse Drum&Bass artiesten die freejazz ontdekken. Voor deze plaat was het met name DnB wat ze maakten, na deze plaat voornamelijk freejazz, maar hier is sprake van een heerlijke mix van beide
Chrome - Half Machine Lip Moves
Eigenlijk zegt deze quote genoeg:
.. gewoon lekkere herrie dus
Phelan Sheppard - Harps Old Master
Post-Rock met folk en electronica-invloeden.. Heerlijk ontspannen plaatje. Raar dat zo weinig mensen het kennen.
Project van o.a. de gitarist van Built to Spill en de drummer van Modest Mouse. Psychedelische jams die mijn een beetje doen denken aan een mix van Built to Spill. Low en Dirty Three... soms zang, soms instrumentaal, altijd mooi.
Spring Heel Jack - Disappeared
Engelse Drum&Bass artiesten die freejazz ontdekken. Voor deze plaat was het met name DnB wat ze maakten, na deze plaat voornamelijk freejazz, maar hier is sprake van een heerlijke mix van beide

Chrome - Half Machine Lip Moves
Eigenlijk zegt deze quote genoeg:
stevie schreef:
Beste plaat in het genre "industriële zombiegaragepunk"
Beste plaat in het genre "industriële zombiegaragepunk"

.. gewoon lekkere herrie dus

Phelan Sheppard - Harps Old Master
Post-Rock met folk en electronica-invloeden.. Heerlijk ontspannen plaatje. Raar dat zo weinig mensen het kennen.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:49 uur
Bibio - Hand Cranked (8 stemmen)
Lofi krakerige gitaargetokkel-electronica die op een vijftien jaar oude cassette gevonden lijkt te zijn
JW Roy - Laagstraat 443 (23 stemmen)
Kleine liedekes van een Brabantse singer-songwriter die op z'n eerste niet-Engelstalige album pas echt tot z'n recht komt
Sol Seppy - The Bells of 1 2 (11 stemmen)
Onweerstaanbare, verliefde knip-plak-en-knutsel-pop
Deze albums heb ik allemaal op 5* staan.
Lofi krakerige gitaargetokkel-electronica die op een vijftien jaar oude cassette gevonden lijkt te zijn
JW Roy - Laagstraat 443 (23 stemmen)
Kleine liedekes van een Brabantse singer-songwriter die op z'n eerste niet-Engelstalige album pas echt tot z'n recht komt
Sol Seppy - The Bells of 1 2 (11 stemmen)
Onweerstaanbare, verliefde knip-plak-en-knutsel-pop
Deze albums heb ik allemaal op 5* staan.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 15:20 uur
Matt Costa - Songs We Sing (à la Jack Johnson, alleen dan beter) (26 stemmen)
Oi Va Voi - Oi Va Voi (Wereld (herbreeuws) met wat electronic invloeden) (27 stemmen)
Ricardo Villalobos (Minimal techno) (21 stemmen)
Oi Va Voi - Oi Va Voi (Wereld (herbreeuws) met wat electronic invloeden) (27 stemmen)
Ricardo Villalobos (Minimal techno) (21 stemmen)
0
geplaatst: 22 februari 2008, 15:37 uur
Daddy G - DJ Kicks (4,30 / 5 stemmen)
Heerlijke mixplaat van een van de leden van Massive Attack, die een sfeervol geheel brouwt van mooie triphop, soul, wereldmuziek, etc. Voor een ieder die wel van 'zwarte' muziek houdt, maar dan wel met het vizier op het minder gangbare top40werk gericht. En ook een goede tip voor rockliefhebbers die eens iets anders willen proberen.
Kroke - Eden (4,00 / 2 stemmen)
Sombere klezmerplaat van Krakows gezelschap dat enige faam vergaarde door eens met Nigel Kennedy samen te werken (wat overigens ook een prachtige plaat opleverde. De songstructuren zijn niet alledaags. Mensen die affinitieit hebben met postrock zullen zich hier geen buil aan vallen...
Studio - Yearbook #1 (4,41 / 6 stemmen)
Deze plaat doet enigszins denken aan het werk van geestverwant Lindstrøm, al is die ook niet echt bekend op Musicmeter geloof ik. Studio maakt een nogal originele mix van dub, krautrock en disco en roept in de verte ook wel associaties op met hedonistische dansmuziek en Madchester. Klinkt als zware kost, maar het is wat mij betreft de ultieme 'languit op de bank'-plaat.
En nu allemaal luisteren he.
Heerlijke mixplaat van een van de leden van Massive Attack, die een sfeervol geheel brouwt van mooie triphop, soul, wereldmuziek, etc. Voor een ieder die wel van 'zwarte' muziek houdt, maar dan wel met het vizier op het minder gangbare top40werk gericht. En ook een goede tip voor rockliefhebbers die eens iets anders willen proberen.

Kroke - Eden (4,00 / 2 stemmen)
Sombere klezmerplaat van Krakows gezelschap dat enige faam vergaarde door eens met Nigel Kennedy samen te werken (wat overigens ook een prachtige plaat opleverde. De songstructuren zijn niet alledaags. Mensen die affinitieit hebben met postrock zullen zich hier geen buil aan vallen...
Studio - Yearbook #1 (4,41 / 6 stemmen)
Deze plaat doet enigszins denken aan het werk van geestverwant Lindstrøm, al is die ook niet echt bekend op Musicmeter geloof ik. Studio maakt een nogal originele mix van dub, krautrock en disco en roept in de verte ook wel associaties op met hedonistische dansmuziek en Madchester. Klinkt als zware kost, maar het is wat mij betreft de ultieme 'languit op de bank'-plaat.

En nu allemaal luisteren he.

0
geplaatst: 22 februari 2008, 15:59 uur
Driller Killer- ....and the winner is
Snoeiharde HerrieMetal, vol testosteron.
Comets on Fire- Avater
Misschien wel niet in een vakje te plaatsen maar ow zo mooi....
Denk aan Rock/Jazz/Stoner/Een vleugje Hendrix, een snufje Deep Purple. Effe goed roeren en voila.
VA-Artists-Uma Outra Vez
Deze kon ik niet vinden bij Musicmeter doch een heerlijke Braziliaanse trip door de zonovergoten Bossa Nova.
Snoeiharde HerrieMetal, vol testosteron.
Comets on Fire- Avater
Misschien wel niet in een vakje te plaatsen maar ow zo mooi....
Denk aan Rock/Jazz/Stoner/Een vleugje Hendrix, een snufje Deep Purple. Effe goed roeren en voila.
VA-Artists-Uma Outra Vez
Deze kon ik niet vinden bij Musicmeter doch een heerlijke Braziliaanse trip door de zonovergoten Bossa Nova.
0
djeffibrelich
geplaatst: 22 februari 2008, 16:05 uur
teenage filmstars - star ,shoegaze
baby namboos - ancoats to zambia ,donkere trip-hop
nightmares on wax, ook trip-hop
baby namboos - ancoats to zambia ,donkere trip-hop
nightmares on wax, ook trip-hop
0
geplaatst: 22 februari 2008, 16:08 uur
Laurent Garnier - Retrospective 94-06 (2006)
Menigeen zal hem kennen maar of men dit album ook kent is niet vanzelfsprekend. (10 stemmen maar dus....).
Heerlijke wegdroom tot stuiter van je stoel electro/techno mixes. Veel waar voor je geld.
Menigeen zal hem kennen maar of men dit album ook kent is niet vanzelfsprekend. (10 stemmen maar dus....).
Heerlijke wegdroom tot stuiter van je stoel electro/techno mixes. Veel waar voor je geld.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 17:11 uur
Feeder - Yesterday went too soon
Feeder - Comfort in sound
Beiden rock. Voor veel mensen gekend van één of twee singles, maar de albums hebben opvallend weinig stemmen, ondanks de nickname van Jan.
Yesterday Went Too Soon is rock pur sang, bijna allemaal simpele up-tempo nummers, maar verdomd lekker. Comfort in sound is rustiger, maar bloedmooi.
The Replacements - Let it be
Rock/punk uit de jaren '80. Eén van de groepjes die het blijkbaar goed deed bij de Amerikaanse collegeradio's, maar niet meer dan 44 stemmen behaald bij hun album.
Als iemand één van deze drie albums zou proberen, laat vooral weten wat je ervan vond!
Feeder - Comfort in sound
Beiden rock. Voor veel mensen gekend van één of twee singles, maar de albums hebben opvallend weinig stemmen, ondanks de nickname van Jan.
Yesterday Went Too Soon is rock pur sang, bijna allemaal simpele up-tempo nummers, maar verdomd lekker. Comfort in sound is rustiger, maar bloedmooi.The Replacements - Let it be
Rock/punk uit de jaren '80. Eén van de groepjes die het blijkbaar goed deed bij de Amerikaanse collegeradio's, maar niet meer dan 44 stemmen behaald bij hun album.
Als iemand één van deze drie albums zou proberen, laat vooral weten wat je ervan vond!

* denotes required fields.