MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek om op te sporten

zoeken in:
Ik ben een tijdje geleden weer begonnen met sporten, en bewegen gaat altijd beter met goede motiverende muziek. Wat zijn goede 'sportnummers', en waar sport je zelf altijd op?

Bij voetballen e.d. gaat het lastig. Bij het squashen hoor ik nog wel eens de muziek van de nabijgelegen fitness-ruimten

Verder voor hardlopen iets met goede knallen erin:
Eminem - Kill You of andere hiphop met stevige beats erin.
Cult of Luna - Somewhere Along the Highway of iets van Neurosis ofzo

Voor skeeleren liever iets continu inspirerends:
Built To Spill - Perfect From Now On schiet me te binnen
Red Stars Theory, Mercury Rev, Bark Psychosis, Liars, Guided By Voices zou ook wel werken

sq
Snap - The Power

[Roel]
alles van megadeth, ook boogie children 'r us van evil superstars, power van marcus miller, en cantaloop(flip fantasia) van us3

Deze meestal:

(afbeelding)

En anders gewoon lekker repetitieve dansmuziek.

Tijdens het darten wordt vanallerlei soorten muziek gedraaid , het ligt er `n beetje aan in welke kroeg ik zit .

Jornaquin
Hey, where did all the dancers gone now the music doesn't play?

chocoloco
led zep, chemical brothers,pixies; goed doordraven

tondeman
Survivor - Eye of the Tiger

Happy hardcore (uitstekende fietsmuziek ) en wat punkvarianten.

rudiger schreef:
Tijdens het darten wordt vanallerlei soorten muziek gedraaid , het ligt er `n beetje aan in welke kroeg ik zit .

gaat over sporten

Harald
Mick Jagger - Let's Walk

ikkuh010 schreef:
gaat over sporten

Sommige mensen noemen darts een sport

Buck dich van rammstein is trouwens een lekker nummer om op te sporten.

Ja darten is inderdaad `n sport , al het vocht dat ik vroeger verloren ben met voetballen haal ik nu dubbel en dwars in .

DonDijk
http://www.musicmeter.nl/album/18506

Had ik vroeger altijd op toen ik aan het innercyclen was.

max en joep
als ik fitness (ALS ik fitness ) draai ik lekker keiharde metal.
net als ik dat euh.... altijd draai.

Absolute favoriet voor een flinke versnelling tijdens het hardlopen:

- Wipers - When It's Over

Verder:

- Les Négresses Vertes
- Talking Heads
- Chapterhouse
- Sonic Youth
- Motorpsycho
- XTC

Lukk0
Ik draai tijdens het sporten altijd graag Bloc Party - Silent Alarm, lekker opzwepende muziek met strak drum- en baswerk.

Stijn_Slayer
Misschien ska? Lekker opwekkend.

De muziek in mijn sportschool staat helaas altijd te laag, maar in mijn Ipod heb ik meestal Sonic Youth, Boys Noize, Bloc Party om te sporten.

Tegenwoordig heeft mijn sportschool ingebouwde tv's in de apparaten met als gevolg dat ik nu slechte programma's kijk tijdens het sporten ipv goede muziek.

Ben net de selftitled debuutplaat van Kasabian aan het ontdekken, en het valt me toch telkens op dat er best wel een aanstekelijke groove in veel van de nummers zit. Zoiets waar je spieren spontaan van beginnen te bewegen, zeg maar...

De cd Loudboxer van Speedy J. Begint rustig en wordt steeds energieker. Omdat de nummers vrijwel allemaal in elkaar over gaan en er amper tempowisselingen zijn is het ideaal om bijvoorbeeld op de hometrainer op te fietsen.

Sir Spamalot (crew)
Sinds een tweetal jaren fiets ik ook, om een aantal kilo's kwijt te spelen en ook om meer te bewegen (want ik ben gestopt met roken dus de kilo's dreigen me te overspoelen). Op de mp3-speler staan altijd volgende vaste waarden, de rest wil nog eens variëren naargelang mijn smaak van de maand. Mijn vaste waarden zijn:
Johnny Cash - At Folsom Prison (al glimlachend fietsen)
Johnny Cash - At San Quentin (see the above)
Slayer - Reign In Blood (ideaal bij tegenwind)
Opeth - Blackwater Park (mijn nummer één)
Frank Zappa - You Can't Do That On Stage Anymore (nummer varieert)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:06 uur

geplaatst: vandaag om 19:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.