MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / lyrics interpretatie

zoeken in:
Weten jullie ook nog sites, waar lyrics van artiesten worden geinterpreteerd. Ik heb ooit eens een hele leuke van u2 gevonden. Maar zou het welk leuk vinden om daar iets meer over te vinden. Suggesties?

Ja, http://www.songmeanings.net Beetje hetzelfde idee als hier, maar daar gaat het over de teksten...

Songmeanings is inderdaad een goeie, vooral kijken naar die van Franz Ferdinand, zitten hele interessante theorieen bij

JonnieBrasco
Goeie tip dajando! Thanks.

Die richting kunnen we hier misschien ook af en toe op als we daar zin in hebben

Heb ooit al eens een forum gestart over lyrics.....maar die is een beetje dood gegaan!

Ik wilde een topic openen met dit onderwerp, had het bijna gedaan, tot ik dacht: laat ik nog een keer goed zoeken. En ja hoor ik stuitte hierop. Het overkomt me namelijk steeds vaker dat ik, nu ik wat beter naar teksten begin te luisteren, op vraagtekens stuit. Wat bedoelt de schrijver hier in vredesnaam mee? Natuurlijk bestaan er sites als SongMeanings, maar ik denk dat je met goed nadenken verder komt. En onder het motto: samen sta je sterk dacht ik: misschien is het een idee dit topic een nieuw leven in te blazen om over de betekenis van nummers van gedachten te kunnen wisselen?

Dat is trouwens precies het principe van Songmeanings: met z'n allen goed nadenken, en theorieën uitwisselen enzo. Ik zie het verschil met Songmeanings niet.

Denk dat het trouwens alleen maar onhandig is om zoiets in één topic te doen (want men zal dan over allerlei nummers willen nadenken). Zoiets kan prima op de albumpagina's, denk ik, of zie ik dat verkeerd?

Ik heb zoiets op de albumpagina's geprobeerd met Joy Division en New Order.
Maar het probleem is dat als je dat in losse hoofdstukken schrijft (zoals ik per nummer)
het na een tijdje ondergesneeuwd geraakt en je als lezer geen overzicht meer hebt.

Maar ik zou niet weten hoe het anders aan te pakken.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.