MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Stereotypen Amerika

zoeken in:
Hallo iedereen

Ik moet voor school een werkje maken over stereotiepen van America.
Ik heb al American Idiot maar als iemand andere suggesties heeft zou dat heel plezant zijn want ik zou liever een ander laten horen.

Alvast bedankt

Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down

Dat is inderdaad al een hele goeie!

Bedankt!

Neemt Born to run van Springsteen ook niet de Amerikaanse cultuur op de hak?

[Roel]
ik zou zeggen haal inspiratie uit de film "team america" al is het met marjonetten echt een van de beste komedies ooit gezien

ronnievb schreef:
Neemt Born to run van Springsteen ook niet de Amerikaanse cultuur op de hak?

Mja het gaat meer over de treurige staat van de plaats waar hij vandaan kwam, maar hij zingt idd wel 'In the day we sweat it out in the streets of a runaway American dream'...

In Born in the U.S.A. daarentegen wordt Amerika wel goed op de hak genomen, met name de manier waarop Vietnam-veteranen behandeld werden.

Een andere bekende is natuurlijk Amerika van Rammstein...

iemand nog andere suggesties? Maar toch alvast bedankt voor de vorige suggesties!

Morrissey - America is not the World uiteraard, van You are the Quarry.

In America, The land of the free, they said, And of opportunity, In a just and a truthful way.
But where the president, is never black, female or gay, and until that day,
you've got nothing to say to me, to help me believe

Geweldige cd overigens

handsome_devil
Big Black - Texas

SelmaDuim
Kan de titel niet aangepast worden? In deze context schrijf je stereotypen met een "y" want het is een zelfstandig naamwoord en niet met een "ie", want dat kan alleen bij bijvoeglijke naamwoorden.

Titel aangepast.

fastpulseboy
martvis schreef:
Morrissey - America is not the World uiteraard, van You are the Quarry.

In America, The land of the free, they said, And of opportunity, In a just and a truthful way.
But where the president, is never black, female or gay, and until that day,
you've got nothing to say to me, to help me believe

Geweldige cd overigens

laten we hopen dat na de volgende verkiezingen ze hem toch iets kunnen vertellen om een sprankje hoop te houden.

fastpulseboy
Blur - Magic America

(59 cents, gets you a good square meal, from the people who care how you feel.... hahaha)

Sir Spamalot (crew)
Eens kijken bij Rammstein, het nummer "America" van het album "Reise, Reise".

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.