MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Elli Kokkino???

zoeken in:
Zijn er misschien mensen die iets meer weten over de Griekse zangeres Elli Kokkino?

Ik heb twee jaar geleden op Kreta een cd gekocht van haar, een ontzettend leuke cd met nummers die tijdens mijn vakantie grijs gedraaid werden in heel Hersonisos . Ik wil deze cd graag toevoegen, maar helaas is mijn grieks (nog niet) zo best. Dus ik kan niet lezen wat er allemaal op de hoes staat...

Ik geloof dat de cd " Den ginnetai " als title heeft en 1 van de nummers heet "Masai". Van dat nummer is ook een remix geloof ik, met jean paul ofzo

Op internet wordt ik ook niet veel wijzer, ook weer door het "taalprobleem"...

Wie O Wie ????

Alvast bedankt

ELLH KOKKINOY .... zou dit hem kunnen zijn....freedb.org even checken op de goede cd!

Dit is de enige cd die van haar die op freedb staat. Ze hebben de titels wel raar vertaald. Dus je kan m zo niet overnemen.

JonnieBrasco
In ons schrift schrijven we haar naam als Elli Kokkinou. (Volgens allmusic.com) Met een 'u' erachter dus. De enige cd die allmusic tentoonstelt is Epikindina Pehnidia...

En voor het gemak hebben ze daar ook maar geen songtitels bij erbij gezet . Kan het album trouwens niet gewoon toegevoegd worden met de Griekse letters?

JonnieBrasco
Goed idee, dan kun je meteen lekker makkelijk terugvinden

Oke, indd "Elli Kokkinou" met een U op het eind en de titel van de cd is "Sto Kokkino". Ik kan hem bijna toevoegen. Het enige wat ik nog niet heb is een afbeelding... Beetje vervelend, ik zal vanavond even kijken of ik dat in orde kan maken.

BoordAppel schreef:

Dit is de enige cd die van haar die op freedb staat. Ze hebben de titels wel raar vertaald. Dus je kan m zo niet overnemen.

Hoe bedoel je, raar vertaald? Je bedoeld dat alles in hoofdletters is?
Maar goed dat je het zegt, ik had het zo overgenomen, want ik heb wat met hoofdletters, vraag maar aan DonnieBrasco

J.Bell schreef:

Hoe bedoel je, raar vertaald?

Ik zit het nog even te bekijken maar volgens mij is de enige fout die ze maken dat de Y een U moet zijn. De H in haar naam slaat ook nergens op dat zou een E moeten zijn (in het Oud-Grieks dan) maar blijkbaar wordt het gewoon vertaald met Elli.

Kos
.

De h is in het Grieks een 'i' dus dat klopt gewoon.

'oy' spreek je uit als 'ou' .

Dat zal het Nieuw-Grieks zijn dan, daar ben ik niet zo bekend mee. h bestaat niet in het (Oud-)Grieks, alleen de H. En dat is de hoofdletter η (Èta). Volgens mij is dat in het Oud-Grieks ook niet te vertalen als i.

Voor we hier een discussie starten over hoe het allemaal zit en wat de verschillen zijn tussen oud-Grieks en nieuw-Grieks ( ) , wil ik even laten weten dat het album van "Elli Kokkinou" als het goed is, ongeveer nu op de site staat... Na veel gezoek! O.a met een afbeelding wou het niet echt lukken...

Thanks voor de hulp!

Kos
BoordAppel schreef:

Dat zal het Nieuw-Grieks zijn dan, daar ben ik niet zo bekend mee. h bestaat niet in het (Oud-)Grieks, alleen de H. En dat is de hoofdletter η (Èta). Volgens mij is dat in het Oud-Grieks ook niet te vertalen als i.
Dat klopt helemaal. In het oud-grieks zeg je ook Èta, maar in het nieuwe Grieks Ita.

Net als dat beta meer als bita (wita eigenlijk) uitspreekt.

Oke, I guess not. Hij is afgekeurd want er zit een witte rand om de afbeelding die ik er nog steeds niet weg heb kunnen krijgen....

Kos schreef:
Dat klopt helemaal. In het oud-grieks zeg je ook Èta, maar in het nieuwe Grieks Ita.

Net als dat beta meer als bita (wita eigenlijk) uitspreekt.

Conclusie: je hebt geen fuck aan het Grieks dat je op school leert en die tijd kunnen ze dus beter besteden aan andere vakken.
De Grieken op Kos (zucht, niet jij) vonden het trouwens wel extreem vet dat wij het konden lezen, dat waren ze blijkbaar niet gewend van buitenlanders. Heeft nog heel wat gratis bier opgeleverd .

Oke, I guess not. Hij is afgekeurd want er zit een witte rand om de afbeelding die ik er nog steeds niet weg heb kunnen krijgen....

Dan moet je de afbeelding even hier neerzetten of zo, dan kunnen anderen het proberen weg te werken.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.