MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers waarin een stukje van een ouder nummer in is verweven

zoeken in:
Je hebt wel eens van die nummers, waarin een klein stukje van een oudere hit zit. Voorbeelden:

George Michael : Faith (het intro komt van de hit "Freedom")

Thompson twins: Love on your side ("I played you all my favourite records"... dan hoor je een stukje van "In the name of love")

Aneka: Ooh shooby doo do lang (bevat een stukje van "Japanese boy")

Weet iemand nog wat voorbeelden?

Zal hier maar niet alle sample's in Dance / House/ Rap / Hip Hop neer gaan zetten...... vrees dat je dat niet bedoelt zeker....?????

sq
Hier is kennelijk bedoeld met nummers van een en dezelfde artiest. Ik ken een voorbeeld waarbij dat met twee nummers op een album gebeurt:

In 'Runnin' van Earth Wind & Fire zit een stukje 'Serpentine Fire'.

max en joep
Slayer - "Ghosts of War"
(begint met het einde van Chemical Warfare)

Zappa: keuze zat

thelion schreef:
Zal hier maar niet alle sample's in Dance / House/ Rap / Hip Hop neer gaan zetten...... vrees dat je dat niet bedoelt zeker....?????

Nee liever in de trend van Earth, wind & fire en Frank Zappa, zoals eerder genoemd.

Begint Poet Laureate II van Canibus niet waar Poet Laureate I eindigt?

edris.
Jawel.

Ruby1966
Falco's Coming Home (Jeanny Part 2) begint met een stukje (hoe verrassend ) van Jeanny

Yann Samsa
Dream Theater:
The Glass Prison --- This Dying Soul --- The Root Of All Evil

En voor de rest:
1) Songs uit concept albums
* The Who - Tommy
* Dream Theater - Scenes From A Memory
2) Frank Zappa (uit creativiteit)
3) The Beatles (uit oncreativiteit)

crimsogenerator
lost and found. bevat een terugkeer van la rossa: een vdgg nummer waar hammil aan mee gewerkt heeft.

sq
´Tatata´ van Andre van Duin uit 1977 eindigt met de zin ´I´m Invisible´ uit zijn vorige hit ´Onzichtbare André´

Metallica The Unforgiven II heeft ongeveer het zelfde begin als The Unforgiven.

P.S. Is eigenlijk helemaal een copie, dus zal wel niet tellen.

Geen nummer van hemzelf, maar het eerste voorbeeld dat me zo snel te binnen schiet is David Bowie in Young Americans. Ergens komt de tekstregel "I heard the news today, oh boy" langs, zonder twijfel een referentie aan het Beatles-nummer A day in the life.

VB1
dEUS verwijst in everybody's weird naar Leonard Cohen.

The Beatles benoemen Lucy in the sky al in I Am the Walrus voordat ze Lucy in the Sky With Diamonds maken.

Buffalo Springfield's Broken Arrow begint met een live opgenomen stukje uit Mr. Soul.

Op The Who's Helpless Dancer van het album Quadrophenia is een stukje van The Kids Are Alright te horen. In het Intro van het album (I Am The Sea) zijn daarnaast verscheidene stukjes van nummers van het album zelf te horen (Doctor Jimmy, Bell Boy, Quadrophenia, Love Reign O'er Me -2 maal- en The Real Me, geloof ik).

VB1 schreef:
The Beatles benoemen Lucy in the sky al in I Am the Walrus voordat ze Lucy in the Sky With Diamonds maken.

Sgt. Pepper was, geloof ik, eerder dan Walrus.

VB1
Ah, dat zou ook kunnen, dan andersom

gaucho schreef:
Geen nummer van hemzelf, maar het eerste voorbeeld dat me zo snel te binnen schiet is David Bowie in Young Americans.

In Ashes to Ashes verwijst Bowie naar Space Oddity

Sonic Youth's I Love Her All the Time begint met een stukje Not Right van de Stooges.

In Godspeed You Black Emperor's Antennas to Heaven wordt aan het begin een liedje gezongen dat erg veel weg heeft van Kristin Hersh' What'll We Do With The Baby-O.

crimsogenerator
Njal schreef:
(quote)

In Ashes to Ashes verwijst Bowie naar Space Oddity

funk to funky
we know major tom's a junky
strung out in everest high
hitting that all time low

ik denk dat je deze strofes bedoeld

The Oath
Welk nummer is dat in de intro van Detroit Rock city van Kiss?

Frank Zappa citeert Chic in zijn disco-parodie Dancin' Fool: yowsah yowsah yowsah (uit Dance Dance dance van Chic dus).

Nog een: op het reünie-album Legacy van de groep Poco uit 1989 staat een nummer 'When it alle began'. Daarom kijken ze terug op hun begintijd. Een tekstregel luidt: We sang together, "a good feelin' to know", wat de titel was van een ouder nummer van hen.

kaztor schreef:
Op The Who's Helpless Dancer van het album Quadrophenia is een stukje van The Kids Are Alright te horen. In het Intro van het album (I Am The Sea) zijn daarnaast verscheidene stukjes van nummers van het album zelf te horen (Doctor Jimmy, Bell Boy, Quadrophenia, Love Reign O'er Me -2 maal- en The Real Me, geloof ik).

Queen deed ongeveer hetzelfde op het album Jazz. In het afsluitende nummer More of that jazz zijn fragmenten te horen van diverse andere nummers van het album. Niet dat die plaat daar beter door werd overigens...

crimsogenerator
dan laat ik ook maar gelijk het klassieke vorbeeld van zo'n nummer aanhalen. speak to me/breathe bevat elementen van ander nummers uit dsotm.

gaucho schreef:
(quote)

Queen deed ongeveer hetzelfde op het album Jazz. In het afsluitende nummer More of that jazz zijn fragmenten te horen van diverse andere nummers van het album. Niet dat die plaat daar beter door werd overigens...

Over Queen gesproken: Ik weet niet of dit echt relevant is voor dit topic, maar hun debuut bevat een 'voorstudie' van het nummer Seven Seas Of Rhye dat even later op Queen II verscheen. Dat nummer komt dan weer fluitend terug in het intro van Brighton Rock van het album Sheer Heart Attack.

Het intro van het album A Day At The Races bevat dan weer een voorzetje van White Man van hetzelfde album.

Pastichio Rocker
In 'Baby Got A Temper' van The Prodigy zit een 'Firestarter' sample.

In de video van Foo Fighters' Monkey Wrench hoor je op een gegeven moment een muzakversie van Big Me, een vorige single van de FFs.

The Oath schreef:
Welk nummer is dat in de intro van Detroit Rock city van Kiss?

Vraag het eens aan Von Helsing, dat is een Kiss-kenner.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.