MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / noem je sought-after(s)

zoeken in:
dix
Sommigen hier struinen E-bay en Discogs af om precies die ene release te vinden die maar nergens te vinden is... zie je 'm dan eindelijk, gaat ie voor honderden dollars over de auction-deadline.

Zelf ben ik jaren op zoek geweest naar 'Lunatic Dawn of the Dismantler' van The Underneath. Op LP geen probleem, maar op CD is ie alleen ooit begin jaren 90 in Japan uitgebracht. Uiteindelijk toch gevonden voor minder dan 40 euri ! Naar aanleiding van positieve berichten op mume ben ik ook gaan zoeken naar 'Love' van Cordouan. Dat lijkt een redelijk kansloze missie, maar wie weet ...

Wat zijn jullie sought-afters ? En nou svp alleen releases noemen die ook daadwerkelijk de spreekwoordelijke speld in de hooiberg zijn.

De LP versie van Billy Bragg & Wilco's Mermaid Avenue. Heel sporadisch had ik 'm op Ebay gezien. Uiteindelijk heb ik 'm (nieuw!) voor $ 50 kunnen bestellen via Ebay.

Mijn meest gezochte items waren altijd de vinyl uitgaven van de Red House Painters en Mark Kozelek albums: Down Colorful Hill, Rollercoaster, Ocean Beach en Duk Koo Kim. Die heb ik gedurende de afgelopen twee jaar voor bij elkaar iets van $350 via eBay gekocht. De 2lp uitgave van The Complete Topic Recordings van Anne Briggs was ik ook al een tijdje naar op zoek, die heb ik voor $100 een paar weken geleden ook via eBay te pakken gekregen.

Bovenaan mijn huidige lijst staan (allen Japanse uitgaven op vinyl):
- Morita Doji - Goodbye (1975)
- Morita Doji - Mother Sky (1976)
- Morita Doji - A Boy (1977)
- Kan Mikami - Bang! (1974)
- Kazuki Tomokawa - Muzan no Bi (1986)

En op cd in oplage van 30 stuks:
- Twinsistermoon - When Stars Glide Through Solid (2007)

En sommige albums zijn natuurlijk zó onvindbaar dat ik ze al niet eens op die lijst zet, een origineel exemplaar van een Les Rallizes Denudes plaat bijvoorbeeld.

Deze lp van Whitsuntide Easter hoop ik een keer in een zaakje te 'ontdekken'. Een obscure folkplaat van Nederlandse bodem, die een enorme cultstatus heeft gekregen. Weet op het moment twee exemplaren te koop staan, voor respectievelijk $ 400 en $ 700 $

max en joep
ik had een tijdje terug de mogelijkheid om "Salvation" van Funeral Mist op dubbel LP te kopen.

Maar dan moets hij wel 50 euro op brengen (doet vaak zelfs 80 tot 100 euro).

Ik vond dat teveel.
Het is toch meer dan 100 gulden voor "slechts" een LP.

max en joep schreef:
Het is toch meer dan 100 gulden voor "slechts" een LP.

Haha, om maar eens een kromme vergelijking te maken. Waarom reken je het ook niet gelijk even terug naar zilveren florijnen?

max en joep
kromme vergelijking??
hoezo?

omdat er niemand meer in guldens rekent wellicht? en hij er niks meer of minder van gaat kosten door het om te rekenen naar guldens

Zelf ben ik op zoek naar een top10 plaat van me, The Bikini Tapes van Atomic, wordt ook niet meer gemaakt, en ben em ook nog nergens tegengekomen.

Een vergelijking met de koopkracht van de gulden gaat enkel op als je ook rekening houdt met de inflatie die sinds de afschaffing van de gulden heeft plaatsgevonden. Die honderd gulden nu had in het daadwerkelijke guldentijdperk meer waard geweest. Na ruim 6 jaar tikt dat al behoorlijk aan.

max en joep
edoch, een snelle grove omrekening zal altijd in in ieder geval mijn hoofd blijven gebeuren.

en bij HEEL veel mensen is dat nog steeds zo (nee, inderdaad niet bij van die kleuters zoals jij Scientist, die nog luiers droegen toen de euro uberhaupt werd ingevoerd).

En dus blijf ik bij mijn oorspronkelijke punt:
50 euro voor een LP vond ik krankzinnig, wat zijn cult-waarde ook is.

The Scientist schreef:

Zelf ben ik op zoek naar een top10 plaat van me, The Bikini Tapes van Atomic, wordt ook niet meer gemaakt, en ben em ook nog nergens tegengekomen.

http://shop.buggesroom.com/album_426

max en joep schreef:
edoch, een snelle grove omrekening zal altijd in in ieder geval mijn hoofd blijven gebeuren.

En dus blijf ik bij mijn oorspronkelijke punt:
50 euro voor een LP vond ik krankzinnig, wat zijn cult-waarde ook is.

Wees gerust, op zich kun je jouw omrekenmethode nog enigszins een tijdje in stand houden. Omdat je eigenlijk met factor 2,2 moet rekenen om naar guldens om te rekenen. Doe je dat niet, zoals in jouw geval hierboven, dan heft dat weer mooi (alhoewel zeer grof uiteraard) de inflatie op.

€50 voor een LP is best veel inderdaad, maar het is maar net wat de gek ervoor geeft. En meestal ben ik wel zo gek om het ervoor neer te leggen, maar meer dan €150 voor een LP heb ik volgens mij nog nooit betaald. Naar mijn maatstaven is dát dan weer veel, maar als ik dan vervolgens gasten op eBay zie die bijna dagelijks LPs kopen tegen die prijzen of vaak nog hoger... Iedereen moet het gewoon voor zichzelf bepalen, ik geloof dat hier op MuMe een aantal mensen rondlopen die bijvoorbeeld niet verder dan €10 per album gaan, ook prima.

max en joep
bubbachups schreef:
(quote)

Omdat je eigenlijk met factor 2,2 moet rekenen om naar guldens om te rekenen

2,20371 om precies te zijn

(afbeelding)
Boehoehoe, mijn lieve muntje, 26 lange jaren heb ik plezier van je gehad.....

John Bender- I Don't Remember It Now, I Don't Want To Talk About It
John Bender- Plaster Falling

genre Electronic 1980/1981; alleen op vinyl uitgebracht

bubbachups schreef:
(quote)

http://shop.buggesroom.com/album_426

Das de mp3/flac download release ja

Sietse
Mijn lijstje dingen die ik echt nog heel erg graag wil hebben maar die vrij moeilijk te krijgen zijn voor een goede prijs:

Thomas Köner - Unerforschtes Gebiet (Die Stadt) (CD)
Stars Of The Lid - Maneuvering The Nocturnal Hum (E.P.)+ (Earworm) (CD)
Lars Blek - Untitled (Garmonbozia Productions) CDr
Tsukimono - Untitled (Garmonbozia Productions) CDr
Cordouan - Untitled (Garmonbozia Productions) CDr
Tsukimono - Two Hearts Beats Slower Than One (Kning Disk) CDr, Mini
My Cat Is An Alien - The Cosmological Eye Trilogy (Last Visible Dog) 3xCD
Thomas Köner - Teimo / Permafrost (Mille Plateaux) 2xCD, Album, RE
Shuttle 358 - Understanding Wildlife (Mille Plateaux) CD
Thomas Köner - Zyklop (Mille Plateaux) 2xCD, Album
Maeror Tri - Mort Aux Vaches (Mort Aux Vaches) CD, Album, Ltd
Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O.* - La Nòvia (Swordfish) CD
Drona Parva - Salvia Door (Time-Lag Records) LP
Labradford & Stars Of The Lid - The Kahanek Incident - Volume 3 (Trance Syndicate Records) 12"

Lapsed - Twilight.

Eels op vinyl (en dan ook nog eens precies mijn favorieten....)

KMD - Black bastards
Fishbone - In your face
Throwing Muses - The Curse
(Ik heb wel de originele cd, maar ik wil ook graag de originele hoes erbij)

ElMeroMero
Ik hengel (voorlopig zonder resultaat) naar:
* Shuttle 358 - Optimal.lp
* alle Mazzy Star platen op vinyl
* Accrual - Cheophiori

Mordor
* Coil - Horse rotorvator - LP zag hem een tijdje terug in een platenzaak liggen, twijfelde teveel (lees rib uit m'n lijf). Laatst weer eens gekeken was het album weg. Nooit te lang twijfelen dus als je het echt wilt hebben.

Torment and Toreros - Marc & the Mambas (gaan nu voor zo'n 239 euro of 300 dollar van de hand en dat vind ik te gortig )

PJ Harvey - Dry + Demonstration (lp of cd). Eerste oplage van de vinyl versie was een dubbelaar (Demonstration is Dry in demo-uitvoering) en bij de cd versie waren deze tracks er achter geplakt. Van de vinyl versie zijn er 5000 gemaakt en van de cd versie 2000. Rijkelijk veel, maar worden weinig tot niet aangeboden. Doen dan wel over de € 200,00. Net iets te veel, vind ik.

sxesven
Crusade CS op Broken Flag
The Gerogerigegege - Senzuri Champion LP
The Gerogerigegege - This Is Shaking Box Music Pt.2: You Are Noise Maker
Teotihuacan - Teotihuacan CS

handsome_devil
The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (maar ook de releases die sven noemt)
This Song Is a Mess But So Am I - Church Point, LA

@ mordor: die horse rotorvator heb ik vorig jaar een keer in arnhem voor 10 euro zien liggen op lp, ik sla mezelf nog steeds voor mn kop dat ik em toen niet meegenomen heb

Even een vraag. Hoe kan je aan een cd zien of hij van de eerste oplage is of uit een later jaar. Ik heb bijvoorbeeld net de cd van Pete Rock - Soul Survivor besteld. Nou boeit het mij niet of de cd uit 1998 komt of dat hij uit 2005 komt, want qua waarde is er op bijv. amazon ook niet echt een verschil. Maar hoe zie ik dat??

Inzpired schreef:
Even een vraag. Hoe kan je aan een cd zien of hij van de eerste oplage is of uit een later jaar. Ik heb bijvoorbeeld net de cd van Pete Rock - Soul Survivor besteld. Nou boeit het mij niet of de cd uit 1998 komt of dat hij uit 2005 komt, want qua waarde is er op bijv. amazon ook niet echt een verschil. Maar hoe zie ik dat??

Bij sommige CD's die jaren later herperst worden, is het niet meer het oorspronkelijk label. Dat kan je natuurlijk gauw zien.

Fred Anderson - Another place (L.P.)
Art Ensemble of Chicago - Art Ensemble 1967-1968 (5 c.d.)
Günther Schuller/George Russel: The Birth of the third Stream (L.P. of C.D.)

Lukk0
Ik wil graag de twee albums van The God Machine nog een keer voor een mooi bedrag meenemen, op cd of vinyl maakt dan niet uit, maar ik denk niet dat dat erin zit. Die dingen doen ruim 100 dollar op eBay.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.