MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Gratis muziek luisteren (legaal?)

zoeken in:
Beste MusicMeters,

Ik heb iets geniaals ontdenkt, al zeg ik het zelf. Er is een script waarmee je met google kunt zoeken naar allerlei multimedia die mensen op hun server hebben staan... en niet beveiligd is. Je hoeft dus enkel de naam van een band of album in te toetsen en hop... het meeste komt wel tevoorschijn (namen van nummers werken minder goed is mijn ervaring)

toets "intitle:''index.of'' (mp3|wma) %s -html -htm -php -asp -cf -jsp" in op google. Op de plaats van "%s" kun je dus elke gewenste zoekopdracht invullen. Bij het vervanngen van "%s" moet je wel de spaties in het script laten staan. Op de plaats bij "(mp3|wma)" kun je ook andere extensies invullen. dus bijvoorbeeld "(avi|mpg|mp3)".. wat je maar wilt.

Om het voor jezelf makkelijk te maken kun je "intitle:''index.of'' (mp3|wma) %s -html -htm -php -asp -cf -jsp" intikken in google en op zoeken drukken, daarna opslaan in favorieten. Zo hoef je voortaan enkel maar "%s" vervangen door de gewenste zoekopdracht.

Ik weet niet bij hoeveel mensen dit betekend ik maar ik ga me meer verdiepen in scripts (wie weet wat ik nog meer voor een leuke mogelijkheden tegen kom op de computer) Ik ga er niet vanuit dat het gebruik van dit script illegaal is.

Zo. Hopelijk is dit hulpzaam en makkelijk voor iedereen.
(En begrijpt ook iedereen het.) Nu ga ik effe douchen en met maten de kroeg in. Doeidoei

Dit is er ook zo eentje:

-inurl:(htm|html|php) intitle:"index of" +"last modified" +"parent directory" +description +size +(wma|mp3) "Carl Craig"

Carl Craig is maar een voorbeeld. Of dit legaal is of niet hangt af van wat je vindt, denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.