MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Een nacht opblijven voor vreselijke muziek

zoeken in:
In 1994 ben ik ooit een nacht opgebleven voor de Flop 100 allertijden (met Rob Stenders en Floortje Dessing onder anderen) en nu vond ik het lijstje van destijds terug online. Ook hier staan een paar nummers onterecht in, maar het zijn er maar heel weinig. Veel van deze nummers vergeet je nooit meer als je ze een keer gehoord hebt en slecht wordt ineens een stuk relatiever.

De lijst

Wat grappig om die lijst even door te nemen

Er zijn een paar nummers die naar mijn mening niet thuis horen in deze lijst.

Leuk lijstje, Brian May en Elton John aan het einde hadden er misschien niet in gehoeven. Zag laatst een lijst van een brits magazine met de slechtste danceplaten aller tijden daar stonden oa Robert Miles - Children en Aphex Twin - Digeridoo in...

Ik vind de nummer 35 belachelijk. Wat een wereldnummer is dat toch.

titan (crew)
Die nacht was ik ook gekluisterd aan de radio. Totaal onbegrijpelijk dat Laurie Anderson op 10 staat. Ook de numemrs 45 en 86 horen er war mij betreft niet in. Voor de rest heeeeel veel terechte noteringen (heb zelf toendertijd ook een top 10 ingestuurd).

Nu weet ik eindelijk van wie 'Joke stop met koken' is

moviefreak#1
Verschrikkelijke platen in dit lijstje inderdaad. Maar van een flop 100 is eigenlijk geen sprake aangezien deze platen bijna allemaal grote hits zijn geweest. Alleen "I Will Always Love You" van Wit nie hoe Stoned ging al over de toonbank als warme broodjes (of in haar geval als gratis dope).

sq
Helemaal te gek Starbright. Deze lijst had ik nog niet gezien.

Ik heb er van deze 100 zomaar een stuk of 10, waaronder nummer 2. Nummer 1 zou ik meteen kopen als ik m tegenkwam. Zeker nu.

Van Barbera Markay (36) heb ik zelfs de maxi.

Poing en Alles Naar De Klote bij de eerste 20! Yes!

Ja en waarom staat nr. 51 niet op 1?

sq
lebowski schreef:

.. past ook mooi bij de titel van het nummer zie ik nu ineens

sq schreef:
(quote)

.. past ook mooi bij de titel van het nummer zie ik nu ineens

Zelfs hier staat Ruud Gullit niet in de top.

96. Too much love will kill you - Brian May

??

Dat is juist een vet mooi nummer

Hij moet eerst leren zuiver te zingen.

Kos
ll_sparrow schreef:

96. Too much love will kill you - Brian May

??

Dat is juist een vet mooi nummer
Veel erger ken ik ze niet.

lebowski schreef:

Helemaal mee eens!
Wat een boutnummer! Als dat op het werk langs komt, moet ik ineens heel nodig.

brooklyn schreef:

Leuk lijstje, Brian May en Elton John aan het einde hadden er misschien niet in gehoeven.

Die gaan nog wel. En Tom Waits (86) is gewoon een mooi nummer!
Als je zo door dat lijstje heen loopt, wordt je wel nieuwsgierig naar sommige titels. Zij is verliefd op een Frikadel

Gast
geplaatst: vandaag om 02:56 uur

geplaatst: vandaag om 02:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.