Avant-garde:
Blues:
Country:
Dance:
Electronic:
Folk:
Funk:
Hip-hop:
Jazz:
Metal:
Gitaar
Techniek
Variatie
Hard/snelheid
Vocalen
Pop:
Punk:
R&B:
Reggae:
Rock:
Roots:
Score:
Ska:
Soul:
Wereld:
Is dit wat je bedoelt?
EDIT: Toelichting (denk wel dat dat handig is, maar alleen in de betreffende post belangrijk is, zodat mensen ook snappen waarom we dat kiezen): In die volgorde. Wanneer men naar metal luistert, is de gitaar natuurlijk het eerste wat in je opkomt, en het lijkt ook vrij fundamenteel voor de muziek. Gitaren vormen in de ogen van veel mensen de ziel van de metal.
Uiteraard willen we (of eigenlijk, wil ik) geen liedjes horen waarvan het lijkt alsof ze binnen 5 minuten bedacht zijn en opgenomen. Ik zoek een beetje moeilijkheid in muziek, dat mensen echt laten blijken dat ze hun instrument beheersen.
Variatie is natuurlijk van groot belang. Ik heb liever niet dat een liedje van 5 minuten maar iets van 2 of 3 riffjes gebruikt. Ik heb liever dat ik elke keer dat ik het luister weer versteld kan staan, en iets onverwachts hoor.
Hardheid en snelheid is iets waar ik veel naar luister. Het hoeft niet per sé hard of snel te zijn, maar het beinvloedt wel hoe ik een liedje ervaar. Een sloom, slepend lied ervaar ik al gauw als depressief, terwijl ik van de meeste snelle nummers juist energie krijg (hoewel dat niet altijd zo is). Ik hou het meest van energie krijgen, dus ik ga het liefst voor snelle metal

.
Vocalen zijn eigenlijk niet al te belangrijk, en de meeste bands kunnen wel zonder, maar bij andere bands geven ze juist dát beetje extra wat het nodig heeft om een geweldig liedje te worden, de nieuwere pantera bijvoorbeeld, die Phil schreeuwt er prachtig doorheen, en het geeft net dat beetje extra emotie en energie wat het nodig heeft.