Muziek / Algemeen / Videoclips
zoeken in:
0
dutch2
geplaatst: 12 juni 2005, 23:12 uur
Zeker prachtig. Moet helemaal geweldig zijn om hem op een wat groter scherm te zien.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 00:01 uur
Ik kick vooral op de fijnzinnigheid van de machines
, mede die draden erbij doen 't 'm. Zwart over wit, prachtig voor het oog.
Ik weet niet of iemand de clip van Chris Clark (met het centraal staande gezicht) ergens weet te vinden, dat was een ander fenomenaal tussendoortje bij Warp.
, mede die draden erbij doen 't 'm. Zwart over wit, prachtig voor het oog.Ik weet niet of iemand de clip van Chris Clark (met het centraal staande gezicht) ergens weet te vinden, dat was een ander fenomenaal tussendoortje bij Warp.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 00:58 uur
Die vond ik nogal tegenvallen eigenlijk. Muziek was geweldig, maar de animatie van het gezicht gedateerd en qua synchroniteit inmiddels ver voorbij gestreefd.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 01:17 uur
Daar gaat het toch niet om, voor erg hoge synchroniteit maak je 'gewoon' zoiets als Gantz Graf. Het gaat mij om het concept, dat was nog niet gedaan. Gedateerd, zal best, het zag er vet genoeg uit vond ik.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 01:56 uur
Het concept is hierbij gewoon "beweeg beeld zo goed mogelijk samen met geluid". Dat er hier een gezicht wordt gebruikt en ergens anders een pulserende kubus maakt het concept niet opeens anders 

0
geplaatst: 13 juni 2005, 02:40 uur
Het concept is bij beide misschien ''effect van geluid'', maar bij Chris Clark's clip is het veel minder abstracter. Ik heb het over het concept ''Het effect van hard afgespeelde dynamische muziek op het gezicht van een persoon''. Hoe de mond totaal openvalt en de ogen worden dichtgeknald, dat heeft verder weinig gelijkenis met een pulserende kubus en zag ik voor het eerst op een mooie manier. De geweldige beats maakten het verder wel helemaal 

0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:06 uur
Kun je nagaan dat we dit dus op bios-formaat hebben gezien
. Waar was jij trouwens bij deze briljante bijeenkomst?
. Waar was jij trouwens bij deze briljante bijeenkomst?
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:07 uur
PS, ik vond die kop op de Chris Clark clip ook echt verschrikkelijk lelijk.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:32 uur
Geen idee waar ik zat ?
Wanneer was dit ?
Verder ook niet Warp's grootste fan, zeker niet als ik namen als Plaid ed hoor voorbijkomen. Enige wat ik echt gemist heb lijkt me Rubber Johnny, maar daar rij ik niet voor naar het verre NL
Wanneer was dit ?Verder ook niet Warp's grootste fan, zeker niet als ik namen als Plaid ed hoor voorbijkomen. Enige wat ik echt gemist heb lijkt me Rubber Johnny, maar daar rij ik niet voor naar het verre NL

0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:33 uur
Goodfella schreef:
http://www.flat-e.com/films/ar...
..één van de vele mooie ontdekkingen tijdens 't Warp concert afgelopen weekend.
http://www.flat-e.com/films/ar...
..één van de vele mooie ontdekkingen tijdens 't Warp concert afgelopen weekend.
Dope filmpje...
Maar om ff de noob uit te hangen... wat is Warp en heb ik door het stellen van die vraag nu een enorm gapend gat in mn algemene en/of culturele ontwikkeling?
Het gaat niet over Warp Records denk?

0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:36 uur
Warp is het Britse platenlabel dat artiesten als Aphex Twin, Autechre en Squarepusher bekend maakte, of was het nu omgekeerd ?
Wordt aanzien als een vooraanstaand label wanneer het op electronische (experimentele) muziek aankomt, maar staat ook bekend om het experimentele clips en sinds kort films en kortfilms..
Wordt aanzien als een vooraanstaand label wanneer het op electronische (experimentele) muziek aankomt, maar staat ook bekend om het experimentele clips en sinds kort films en kortfilms..
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:39 uur
Onderhond schreef:
Enige wat ik echt gemist heb lijkt me Rubber Johnny, maar daar rij ik niet voor naar het verre NL
Enige wat ik echt gemist heb lijkt me Rubber Johnny, maar daar rij ik niet voor naar het verre NL

Wie heeft hem wel gezien? Hoe is 'ie!?
0
geplaatst: 13 juni 2005, 18:41 uur
Oh, dus toch die Warp!
Naja, ik ken Warp alleen van Prefuse73 eigenlijk...
Naja, ik ken Warp alleen van Prefuse73 eigenlijk...

0
geplaatst: 13 juni 2005, 19:00 uur
dajando schreef:
(quote)
Zie hier
.Hij was érg leuk! Grappig, hectisch en typisch Cunninham.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 19:39 uur
Ben erg benieuwd. Ik zie dat een DVD binnenkort te verkrijgen is op play.com. Pre order kan al wel.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 22:29 uur
Gelukkig is de prijs iets lager hier. Normale nieuwe dvd-prijs is voor 6 minuten wel vreemd (ook al komt er een boekje van 40 blz bij).
Dit is dan zogenaamd een film. Een videoclip met wat verhaal eigenlijk, in Windowlicker zat er minstens zoveel verhaal. De muziek is ook weer van Richard James. Erg goede muziek, daar spreekt de waardering voor het visuele werk voor Chris wel uit. Getripte beat op een manier die we nog niet precies eerder van Richard James hebben gehoord.
De clip lijkt het meest op het einde van ''Come To Daddy'' waarin een freak dynamisch schokt op wat dynamisch inschietende bass en lasergeluiden. Zelfde kleurenpalet en weer een freak op dynamische geluiden.
Dit is dan zogenaamd een film. Een videoclip met wat verhaal eigenlijk, in Windowlicker zat er minstens zoveel verhaal. De muziek is ook weer van Richard James. Erg goede muziek, daar spreekt de waardering voor het visuele werk voor Chris wel uit. Getripte beat op een manier die we nog niet precies eerder van Richard James hebben gehoord.
De clip lijkt het meest op het einde van ''Come To Daddy'' waarin een freak dynamisch schokt op wat dynamisch inschietende bass en lasergeluiden. Zelfde kleurenpalet en weer een freak op dynamische geluiden.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 22:36 uur
Ja een realistische kop was ook niet echt bedoelt te maken volgens mij. Ik vond het een zeer speciaal gezicht. Een wat vreemd ouder mannetje, wel een interessant gezicht. De gezichtselementen bewogen erg gaaf en verassend vond ik. Vreemd dat dat gezicht jullie niet positief heeft weten te prikkelen, ik heb er iig wat uitgehaald op visueel gebied.
0
geplaatst: 14 juni 2005, 22:49 uur
Ik weet niet waar jullie het over hebben, maar even over die site met al die videoclips: echt geweldig! Alleen.. waarom nou zo'n slechte bleedkwaliteit
Jammer.. -> Edit: onee, ik pakte gewoon een verkeerde videoclip denk ik. 
En verder: de clips van Tool vind ik vaak erg mooi.
Jammer.. -> Edit: onee, ik pakte gewoon een verkeerde videoclip denk ik. 
En verder: de clips van Tool vind ik vaak erg mooi.

0
geplaatst: 20 juni 2005, 19:50 uur
weet iemand hier trouwens een site (of boek/publicatie) over achtergrond van het maken van videoclips?
hiermee doel ik vooral op financiële achtergrond.....wie betaalt de kosten van het maken van videoclips, en hoe zit het proces in elkaar totdat een videoclip op televisie (MTV, TMF etc.) kan worden vertoond.
hiermee doel ik vooral op financiële achtergrond.....wie betaalt de kosten van het maken van videoclips, en hoe zit het proces in elkaar totdat een videoclip op televisie (MTV, TMF etc.) kan worden vertoond.
0
geplaatst: 20 juni 2005, 20:05 uur
Phil collins maakte een videoclip over de achtergronden van de videoclip ('Easy Lover´).
Overigens welkom, nieuwe user met de veelbelovende naam.
Overigens welkom, nieuwe user met de veelbelovende naam.
0
geplaatst: 20 juni 2005, 20:11 uur
hehe, okay...dat is alvast iets 
ben eigenlijk vooral op zoek naar publicaties over dit onderwerp.
ook over onderwerp betreffende hoe videoclips dus uiteindelijk op televisie komen....is dit geregeld in contracten tussen televisiestation en muziek-industrie (financierder van de clips), of zijn er nog andere manieren om clips op tv te laten komen.

ben eigenlijk vooral op zoek naar publicaties over dit onderwerp.
ook over onderwerp betreffende hoe videoclips dus uiteindelijk op televisie komen....is dit geregeld in contracten tussen televisiestation en muziek-industrie (financierder van de clips), of zijn er nog andere manieren om clips op tv te laten komen.
0
geplaatst: 23 september 2005, 21:12 uur
Mooie avond voor nieuwe videoclips:
zie ik daarnet op een rijtje de nieuwe Bloodhound Gang (heel grappig zoals we van ze gewend zijn) , de nieuwe The Cardigans (heel stijlvol) en de nieuwe Starsailor (man die kuiltjes van James, mmmh).
zie ik daarnet op een rijtje de nieuwe Bloodhound Gang (heel grappig zoals we van ze gewend zijn) , de nieuwe The Cardigans (heel stijlvol) en de nieuwe Starsailor (man die kuiltjes van James, mmmh).
0
geplaatst: 25 september 2005, 17:46 uur
Die nieuwe Bloodhound Gang vond ik niet zoveel aan, maar die andere ben ik wel benieuwd naar. Het is ondertussen wel al een tijdje geleden dat ik clips op TV zag. De laatste die me echt greep was My Doorbell van The White Stripes.
0
geplaatst: 25 september 2005, 18:32 uur
Brand New zit nu op een nieuw tijdstip. Jammer dat je die clips in Brand New ziet, maar daarna nooit meer in een ander programma.
* denotes required fields.