MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Peter Steele van Type O Negative dood???

zoeken in:
Afgelopen weekend zou ik even op een site van Type O' kijken, en wat ziet mijn oog ??? iets wat lijkt op een grafsteen met de tekst":

PETER STEELE

Free At Last

1962 - 2005

En ik dacht: *schrik* aangezien ik Type O negative best wel kan waarderen. Dus ik aan het zoeken, want ik dacht, zal wel weer 1 of andere grap zijn, misschien van de band zelf, maar om te spotten met je eigen dood, vind ik wel een beetje ver gaan. Maar goed, in elk geval, ik kon niks vinden, op 1 klein stukje na, maar niemand weet eigenlijk of het nu een grap is, of de band er iets mee te maken heeft of wat...
Best wel raar, er werd ook nog gezegd dat het misschien wel een publiteitsstunt was, maar dan denk ik, dat slaat nergens op, want dan moet je dat niet op je eigen site zetten, een site die , volgens mij, het meest bekeken wordt door fans van de band en als het gaat om de nieuw uit te komen cd, die kopen ze toch wel....

Gelijk hysterische berichten over een meisje waarvan de stiefzus een zelfmoord poging had gedaan, en ze dacht dat het met de dood van Peter Steele te maken had. Dingen die nergens over gaan in feite.

Nu weet ik natuurlijk nog steeds niet of de band er zelf iets mee te maken heeft en als dat zo is, wat is dan de achterliggende gedachte..

Vaag hoor...

blabbermouth schreef:
Despite a message on the band's official web site that seems to suggest otherwise, TYPE O NEGATIVE frontman Peter Steele HAS NOT DIED.

The band, who are famous for their dark sense of humor, have spent much of the last few months preparing material for their SPV Records debut, which is expected to be recorded later in the year.

TYPE O NEGATIVE cancelled their U.S. tour last fall in order to allow Steele to undergo further tests after "undisclosed anomalies" were discovered during a medical exam. A February 11, 2005 update on Peter's condition from TYPE O NEGATIVE drummer Johnny Kelly stated, "There really isn't much to report other than he's doing fine and his health is improving daily."

TYPE O NEGATIVE, whose first album, "Slow, Deep and Hard", was issued in 1991, fulfilled their contractual obligations to longtime label Roadrunner with the release of 2003's "Life Is Killing Me". That album debuted on The Billboard 200 chart at No. 39 in June 2003 after registering a first-week sales tally of 27,023 copies. TYPE O NEGATIVE's best-selling album to date is 1994's "Bloody Kisses", which has shifted nearly a million copies in the U.S., according to Nielsen SoundScan.

Het lijkt dus toch een grap te zijn.

Yak
Blabbermouth is de nieuwssite van Roadrunner, dus dat lijkt me wel betrouwbaar.

Zo, da's toevallig , oh je hebt het al weer weggehaald zie ik.

Yak
Ja, twee keer hetzelfde artikel is wat veel van het goede, niet?

Ik vind dit typisch een grap van Type O Negative en vind hem helemaal niet te ver gaan. Deze duistere grappen passen perfect bij het Imago van de band. Ik geef wel toe ik Schrok er wel ff van toen ik het las.

Ach...als je even verder leest, zie je dat er op de site weinig vermeld staad over de eventuele dood, als PS echt dood zou zijn dan zou daar de complete site daar over gaan, net als de dood van Dimebag Darrel chek de damage plan site maar eens

dutch2
Het is alleen wel een grap (?) met een enorme baard. Townes van Zandt bracht in 1973 al een elpee uit met de titel 'The late great Townes van Zandt', met een naargeestige hoes erbij. Vrienden schrokken zich een ongeluk toen ze die elpee in de winkel zagen liggen en probeerde meteen zijn moeder te bellen. Die heeft 'm geloof ik nog flink op zijn kop gegeven. Rotjong.

I'm not dead, and if you don't understand the black humor backing this band, named, type 0 negative, what then , tell me, are you crying here....

when ya listen to metal, be metal, when ya want to be one with this kind of music, be music....

you write this stupid message, ... as I'm not worth the thinking of my kind....

on the other hand, fucking 50cent(iemetjes) is bulletproof, and no one in this country that denies.....

shame on you, BITCH !

odi
Geruchten zijn er nu weer...

2 keer zo'n geintje lijkt me niet waarschijnlijk.

_Lynn_
Vreemde soort humor hebben ze wel, als je het mij vraagt.

Peter Steele is jammer genoeg nu echt overleden

_Lynn_
Echt waar? Vreemd hoor, er eerst een grapje over maken maar nu is hij plots wel dood. R.I.P.

ja, het is nu ook op metalfan.nl gepubliceerd

Gisteren stond er al een officieel doodsbericht op de site van roadrunner. Ook 3fm besteedde er (heel even) aandacht aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.