MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zonderland (Schaamteloze zelf-plug)

zoeken in:
Sietse
Zoals sommigen van jullie al weten maak ik zelf ook muziek. Ik doe dat solo, maar ook als een band. Die band is Zonderland en we hebben eindelijk een website met wat mp3tjes erop. We spelen post-rock achtige muziek. Als het je leuk lijkt check het dan een keer uit.

http://www.zonderland.tk/

Wel pittig grote bestanden....maar goed ga er naar luisteren binnenkort.....

Ook een absurd snelle server

Ik zal ze binnenkort ook even draaien.

Sietse
tof, tja het zijn 2x live opnames, 1 van een concert en 2 is van een repetitie. Beide hetzelfde nummer maar dan in totaal andere uitvoering.

JonnieBrasco
Mooi hoor! Heb eerst de repetitie-uitvoering geluisterd, het eerste deel van het nummer moet het wel heel erg van de (niet lelijke) gitaar-riff hebben hoor. De rustige typmachine daar doorheen vind ik geslaagd gemixed. Het geheel doet me denken aan Explosions in the Sky. Bij het tweede deel van het nummer, als de muziek wat meer dimensie krijgt, hoor je het vermoedelijk beperkte budget wel wat in de productie doorklinken, maar dat geeft natuurlijk niet.
Daarna de concertuitvoering geluisterd, iets steviger, sneller en aanweziger, en plezierig ruimtelijk! Hoewel het niet compleet iets nieuws is, vind ik het toch geslaagd en plezierig in de oren klinken. In de repetitie-versie zou het dreigend-klinkende ruimtelijke van het concert ook wel ten goede komen denk ik.

Sietse
De repetitie ruimte opname is opgenomen met een niet al te dure stereo microfoon aangesloten op een minidisc. Gewoon midden in de repetitie ruimte geplaatst. Daarna geript naar mp3 niks meer mee gedaan...Dus productie is in dit geval 0,0.

Maar iig dank voor het luisteren en het commentaar.

Zo, een Nederlandse GYBE. Ik vind het behoorlijk indrukwekkend klinken. Mocht je het ooit gaan uitbrengen als (promo) CD, dan houd ik me aanbevolen.

Sietse
ik zal het onthouden...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.