MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / The Frank Zappa Memorial Barbecue

zoeken in:
Antonio
Aangezien het vandaag exact 15 jaar geleden is dat mijn held helaas veel te vroegtijdig door prostaatkanker overleed, leek het mij een aardig plan om hem hier op het forum digitaal eens in het zonnetje te zetten.

Ben benieuwd naar jullie persoonlijke verhalen, opvattingen, herinneringen en belevenissen wat betreft deze door het grote publiek nog immer niet op waarde geschatte muzikale duizendpoot.

Ik ben al op de hoogte van een aantal andere verstokte liefhebbers van Frank hier op MuMe, maar ben vooral benieuwd naar alle andere mensen hier die wellicht geen groot fan zijn, maar toch net genoeg om wellicht hier wat te schrijven.

Wat mij persoonlijk betreft, ik heb speciaal voor vandaag mijn Top 10 aangepast, zodat er alleen maar Zappa Platen in staan en ik zal vandaag de hele dag nog meer naar zijn muziek luisteren dan dat ik normaal al doe

''Information is not knowledge, knowledge is not wisdom, wisdom is not truth, truth is not beauty, beauty is not love, love is not music... MUSIC IS THE BEST.''

(Frank Zappa, van het album Joe's Garage)

ps: En dan is het vandaag ook nog eens exact 6 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs haalde

[Roel]
ik ken niet zoveel van hem, maar moet mijn kennis dringend wat bijschaven,

wat ik wel ken:
jazz is not dead, it just smells funny

Ben geen verstokte liefhebber, maar zoals bij veel goede dingen in het leven komt de wijsheid met de jaren. Dankzij dit topic heb ik vandaag in "De eerste van .......(albums)" gelijk Frank Zappa erin gezet, want hij heeft inderdaad slechts erkenning bij een selecte groep. Ongeveer een jaar geleden was hij nog onderwerp in "Het Uur Van De Wolf", en dat was zeer boeiend om te zien.

De vroege Zappa ken ik niet, maar totaal heb ik 15 albums, en die komen nog wel eens uit de kast.

Ik hou niet van zijn muziek, maar van zijn persoon. En ik heb echt genoten van The Real Frank Zappa book... fris, scherp, witty, grappig! Hij had echt de politiek in moeten gaan.

Stijn_Slayer
Ik ben geen groot fan (luister af en toe) en weet nou ook weer niet heel erg veel over hem, maar ik kan zijn muziek goed waarderen en heb bewondering voor zijn originaliteit en zijn manier van componeren. Daarbij was het natuurlijk ook een geweldige gitarist.

Frank Zappa is een fenomeen. Hoewel ik zijn muziek niet altijd begreep. Het was een persoon, die op artistiek soms het "bijna" onmogelijke nastreefde. Als mens was hij ook een uniek mens met een enorme humor. Hij hoort bij de allergrootsten, die tot op dag vandaag ook nog jongeren kan inspireren. Over de generaties heen. Hulde!!! And He Still Lives On.

Zijn nalatenschap is echt fenomenaal. Ik weet nog dat er in een groot aantal jaren soms wel 3 dubbel lp's per jaar uit kwamen. En allemaal interresante dingen.

Antonio
Korter schreef:
Zijn nalatenschap is echt fenomenaal. Ik weet nog dat er in een groot aantal jaren soms wel 3 dubbel lp's per jaar uit kwamen. En allemaal interresante dingen.

En dan zou James Brown ''The Hardest Working Man In Show Biz'' zijn...

Dat is volgens mij kolder, want als er iemand een workaholic was, dan was het Zappa wel.

Onvoorstelbaar hoe productief deze man was en hoeveel hij bereikt heeft ondanks zijn beperkte financiele middelen en zijn cult-status.

Ik zie het al voor me hoe het gegaan zou zijn op het hoofdkantoor van bijvoorbeeld Warner Brothers, als Frank weer eens binnenliep met ALWEER een dubbelelpee...

''Ha die Frank, ik zie dat je WEER een dubbelelpee met nieuw materiaal bij je hebt. Leg hem maar op de stapel van nog uit te brengen Zappa LP's daar in de hoek...
Hopelijk hebben we die stapel in 2 maanden verwerkt en zou deze LP ergens over 2 jaar moeten kunnen uitkomen...''

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.