MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Best Of cd's

zoeken in:
bij Coldplay - X&Y (2005):

- Ik heb helemaal niet gezegd dat ik niet van onze André hou, integendeel. Anyway dat is niet relevant voor de discussie.
- Van mij hoef je ook helemaal geen albums te kiezen die in mijn toptien staan. Overigens vind ik t heel moeilijk om één top tien te bedenken. Bij mij verandert t per week.
- Als de helft van de albums uit je top10 uit ''Best Of’s'' bestaan vind ik dat een veilige en beetje flauwe keuze. Dan komt t op mij over alsof je weinig dingen hebt beluisterd. Al lees ik in je vorige berichtje dat t voorlopig een tijdelijke keuze is… Ben benieuwd wat dan wél je andere favoriete albums zijn!

- Ten eerste is het niet voor niks "The BEST of". De beste nummers staan immers op één cd. Ik ben een liefhebber van deze albums. Daar is toch niks mis mee?
- Ten tweede was er bij Frank Boeijen en Anderé Hazes niet zoveel keus (ja, of nog meer verzamelcd's). Ik zou "Concertgebouw Live" ook op kunnen noemen, maar ik vind 25 jaar Hazes gewoon beter.
- En het is inderdaad tijdelijk. Ik moest 10 cd's opnoemen, en dat is niet makkelijk, omdat er zoveel cd's zijn.

Maar laten we een beetje on topic blijven. "X&Y" begint steeds beter te worden. Ik weet nu al dat hij het niet gaat halen bij "AROBTTH", maar misschien kan hij "Parachutes" voorbij streven.

Nicolage Rico schreef:

- Ten eerste is het niet voor niks "The BEST of". De beste nummers staan immers op één cd. Ik ben een liefhebber van deze albums. Daar is toch niks mis mee?

Ja daar is wel iets mis mee. Een greatest hits album is geen regulier album. Het is geen momentopname van de periode waarin een artiest zit. Een greatest hits album doet mij denken aan marketinggericht incashen tijdens de kerstperiode. En als er iets verderfelijk is, dan is het wel greatest hits albums onder de kerstboom.

preciiieees, Geert. Je neemt me de woorden uit de mond

moet hem nog beluisteren ik vrees het ergste.... De eerste cd is nog wel oke. Tweede al weer een stuk minder, veel te glad en overgeproduceerd..

De muziekliefhebber heeft in het algemeen een pesthekel aan best of cd's. Concept heb ik nooit begrepen. Zelfde concept als al die achterlijke hitlijsten. "We gaan de nummers die we al tig keer gehoord hebben gewoon nog een keer draaien!" duhhh.

Dus gooi die best ofs maar gewoon in de prullenbak en ga de cd's van bijv. Turin Brakes, I Am Kloot en Kings of Convenience etc. beluisteren.

sorry, lastig dat verplaatsen van een offtopic discussie als kleine stukjes van de berichten wel ontopic waren.

Best of Cd's zijn wel vaak een goede manier om kennis te maken met het werk van een bepaalde artiest, dus in die zin hebben ze zeker nut.

Zo heb ik bijvoorbeeld Nick Cave ontdekt dankzij de Best of CD uit 1998 (en dankzij m'n zwager). Veel te laat, dat wel.

Als je echter de reguliere albums van zo'n artiest ontdekt, begint het steeds meer op te vallen dat zo'n Best of... eigenlijk maar een allegaartje van nummers is zonder dat de thematiek die bij bepaalde albums hoort wordt overgebracht. En dat is toch wel een groot gemis

Best of Albums kunnen best goed zijn. Kijk maar naar de Greatest Hits albums van Queen, No Doubt en Lizzy.... (die hebben er trouwens een paar)

Dat zijn vaak singles bands. Ik hoef ook niet alle reguliere albums van The Police of The Foo Fighters. Dus je hebt af en toe wel een uitzondering.

Ik vind helemaal niks mis met "best of albums". Het kan inderdaad vrij irritant zijn als jouw favoriete nummers niet op "the best of" staat, maar over het algemeen zijn best of albums erg goed. En ik ben toch echt wel een muziekliefhebber, dus wat Mister Orange zegt, gaat dus niet op voor mij.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.