Muziek / Algemeen / Filmmuziek in tv programma's en reclames
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2005, 21:52 uur
De titel zegt het al. Kom je wat tegen wat je herkent of wilt weten, zou dit een mooie topic kunnen worden. Mensen zouden bv een herhaling kunnen kijken om eventueel iemand te helpen. Maar goed een beginnetje:
Wie was ik (KRO)
Tijdens de stukken in de kerk continue James Newton Howard's score van The Sixth Sense.
Wie was ik (KRO)
Tijdens de stukken in de kerk continue James Newton Howard's score van The Sixth Sense.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 11:11 uur
Tijdens zoveel mogelijk reclame worden de soundtracks van Amélie Poulain en Chocolat grijs gedraaid..
0
geplaatst: 6 juni 2005, 12:01 uur
Bloompje schreef:
Tijdens zoveel mogelijk reclame worden de soundtracks van Amélie Poulain en Chocolat grijs gedraaid..
Ja! Ik vind het best grappig hoe sommige (tv-commercials dan, geen trailers) reclames zo'n sterk herkenbare melodie hebben in de muziek, of opzet, dat de temp-track welhaast van die film heeft MOETEN zijn. Terwijl ze dan weer duidelijk niet de originele track zelf gebruiken, maar op goedkope wijze nog eventjes dunnetjes over doen. Zo had een parfum reclame meer dan een jaar geleden een sterk Edward Scissorhands gevoel, was er laatst zo'n kook-commercial met Ocean's 11 en is er nu zo'n spot (weet niet meer welke) waarvan het begin me sterk aan Amelie doet denken

0
geplaatst: 6 juni 2005, 12:11 uur
Wat dacht je van die paar iets oudere Chocomel reclames met een nep versie van Mona Lisa Overdrive van Reloaded. Maar ik zal het topic wel even laten aanpassen aan reclame en andere tv 

0
moviefreak#1
geplaatst: 6 juni 2005, 15:29 uur
De filmmuziek van Amelie word toch ook heel veel in televisieprogramma's gebruikt. Vorige zomer was dat echt heel erg rond de tijd van de Tour de France meen ik me nog te herinneren. Ook figuren als Ivo Niehe maken veel gebruik van de filmmuziek van Amelie.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 17:54 uur
En zo opeens werd Forca van Nelly Furtado het thema nummer van àlle EK voetbal programma's vorige zomer..
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:32 uur
Bloompje schreef:
En zo opeens werd Forca van Nelly Furtado het thema nummer van àlle EK voetbal programma's vorige zomer..
was al bekend voor het album van Nelly uit kwam hoor

0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:51 uur
Ik hoorde laatst bij een compilatie van de wedstrijd PSV - AC Milan een nummer van de Twin Peaks soundtrack, namelijk Laura Palmer's Theme. Het paste erg mooi bij de beelden. Als PSV scoorde was er het hoopvolle piano stukje, maar daarna kwam weer het donkere geluid dat de kijker op het gevaar van de Italiaanse counter wees. Ik zat echt te genieten toen ik het zag en hoorde.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:57 uur
En zo zorgde Also Sprach Zarathustra van Strauss niet alleen voor sfeer in 2001: A Space Odyssey van Kubrick, maar denken de wat ouderen onder ons ook gelijk aan Silan wasverzachter. Hoewel ik niet helemaal zeker ben of ik hier niet aan topic-vervaging doe 

0
geplaatst: 6 juni 2005, 20:27 uur
Hoorde pas ook het epische thema van Hans Zimmer's King Arthur bij ik meen ook iets van de Champions League.
0
geplaatst: 13 juni 2005, 00:26 uur
gemaster schreef:
Ik hoorde laatst bij een compilatie van de wedstrijd PSV - AC Milan een nummer van de Twin Peaks soundtrack, namelijk Laura Palmer's Theme. Het paste erg mooi bij de beelden. Als PSV scoorde was er het hoopvolle piano stukje, maar daarna kwam weer het donkere geluid dat de kijker op het gevaar van de Italiaanse counter wees. Ik zat echt te genieten toen ik het zag en hoorde.
De Studio Sport compilatie-filmpjes vind ik meestal wel goed en de muziek ook geregeld. Laatst was de ondersteuningstrack ''Climbatize'' van The Prodigy, ook ''Funky Shit'' van dezelfde maker werkte een andere keer goed. Ze hebben mensen met een goed gevoel voor beeld en muziek werken bij de Studio Sport-redactie Ik hoorde laatst bij een compilatie van de wedstrijd PSV - AC Milan een nummer van de Twin Peaks soundtrack, namelijk Laura Palmer's Theme. Het paste erg mooi bij de beelden. Als PSV scoorde was er het hoopvolle piano stukje, maar daarna kwam weer het donkere geluid dat de kijker op het gevaar van de Italiaanse counter wees. Ik zat echt te genieten toen ik het zag en hoorde.

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 19:07 uur
Ik hoorde net A Silver Mt. Zion (!) als begeleidend muziekje bij een aankondiging over de herdenking van de atoomaanval op Japan.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 19:43 uur
De film moet er nog bij geschreven worden, maar het klinkt zeker filmisch ja. 

0
ElMeroMero
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:22 uur
herman schreef:
Ik hoorde net A Silver Mt. Zion (!) als begeleidend muziekje bij een aankondiging over de herdenking van de atoomaanval op Japan.
Verbaast me niks dat ze daarvoor de muziek van onze grimmige Canadeze vrienden voor gekozen hebben.

Welke song was het trouwens ? Ik kan zo uit mijn hoofd wel wat geschikte titels van ze opnoemen....

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:24 uur
Ik ben heel slecht in titels van ze. In ieder geval iets van het debuut of misschien de tweede. Ik zet ze zo wel even op (niet tegelijk). 

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 20:33 uur
Ik dacht, ik ga een heel avondje ASMZ luisteren, maar het was niet nodig. 
Het zijn de allereerste klanken van He Has Left Us Alone But Shafts Of Light Sometimes Grace The Corners Of Our Rooms.
Ik ga toch maar de hele plaat afluisteren.

Het zijn de allereerste klanken van He Has Left Us Alone But Shafts Of Light Sometimes Grace The Corners Of Our Rooms.
Ik ga toch maar de hele plaat afluisteren.

0
geplaatst: 16 augustus 2005, 19:49 uur
Heeft er iemand een idee (Neo???) welke filmmuziek er gebruikt wordt in de tv reclames voor Terra Incognito op Net5? Heel sferisch en ze komt me bekend voor maar voor de moment geen enkel idee...
0
geplaatst: 16 augustus 2005, 20:13 uur
Als je daar een online clip van hebt wil ik het wel even luisteren 

0
geplaatst: 16 augustus 2005, 20:34 uur
Jeetje, wat vraag je me nu...Even kijken op de net5 website dan.
0
geplaatst: 16 augustus 2005, 23:16 uur
http://www.sbs.nl/modules.php?...
Ik neem aan dat je die bedoelt? Hij doet alleen erg moeilijk als je de Sneak Preview wil zien... ook als je bent ingelogd
Ik neem aan dat je die bedoelt? Hij doet alleen erg moeilijk als je de Sneak Preview wil zien... ook als je bent ingelogd

* denotes required fields.