MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Radio Donna / Radio MNM

zoeken in:
Father McKenzie
Radio Donna stopt ermee in België.
Een schone zaak voor de mensheid, want qua pulpzender kon die wel tellen; steeds vissen in hetzelfde kleine muzikale vijvertje; hitparade-huppeldepup-wegwerpmuzak... tjongejonge, een echte muziekliefhebber kon daar niets gaan doen als luisteraar.... bij ons op het bedrijf staat die zender continu op....
Gelukkig ben ik daar niet langer dan een halfuur per dag, omdat ik met de vrachtwagen daar verder geen last van hoef te hebben...
Ik beklaag de mensen in het atelier, maar misschien door al die machines... dat ze er verder niet veel last van hebben. Misschien dat mensen die al geen echte muziekliefhebbers zijn zich daar niet zoals ik zouden aan doodrergeren, gewoon omdat ze er toch geen oren naar hebben... het is puur achtergrondgeluid voor hen...

Allez, men stelt nu met grote mediacampagnes de "nieuwe" zender voor die MNM gaat heten.
Als ik het schreeuwerige logo bekijk dan weet ik al hoe laat het is, men vervangt de ene kutzender door de andere;

Ook op deze zender zal ik geen of nauwelijks Jimi Hendrix, Cream, The Byrds, The Doors, Bob Dylan, Neil Young, Pink Floyd, etc, etc. horen, het zal wel weer lege wegwerppop worden van Rhianna, Dj Tiësto, van dat paardenbakkes van een Regi met zijn vreselijke Milk Inc.... en dergelijke absoluut verwerpelijke kutmuzak worden.... en dan maar heelder dagen dezelfde 5 platen pluggen, onderbroken door nog ergerlijke reclameblokken om het kwartier...
Waar gaat het gvd naartoe met de ethervervuiling, waarom komen er geen degelijke zenders bij voor echte muziekliefhebbers, profiel Music Meter, mensen met toch een wat bredere muzikale smaak...
Hoe kijk jij tegenover die opstart van de nieuwe MNM zender, zie jij hier graten in of zit ik er met mijn visie niet ver naast?

Ach, alweer een grote ERGERNIS erbij, MNM is de naam....
Vertel maar wat jij ervan vindt...

Kos
Father McKenzie schreef:
..
Waar gaat het gvd naartoe met de ethervervuiling, waarom komen er geen degelijke zenders bij voor echte muziekliefhebbers, profiel Music Meter, mensen met toch een wat bredere muzikale smaak...

Op internet barst het van dat soort zenders, kwestie van eventjes wat verder kijken. Wie gaat er nou radio luisteren voor zijn muziekbehoefte, dat is wel heel erg jaren 80.

Father McKenzie
Kos schreef:
(quote)

Op internet barst het van dat soort zenders, kwestie van eventjes wat verder kijken. Wie gaat er nou radio luisteren voor zijn muziekbehoefte, dat is wel heel erg jaren 80.

NIET als je zoals ik vrachtwagenchauffeur bent en dagelijks toch ongeveer 12 uur in die truck zit, dan ben je, behalve cd's echt wel afgewezen op RADIO,
of denk je dat mensen enkel in hun WOONKAMER radio luisteren???

Vind de nieuwe stilering veel beter dan het hele Donna gebeuren.

Ook op deze zender zal ik geen of nauwelijks Jimi Hendrix, Cream, The Byrds, The Doors, Bob Dylan, Neil Young, Pink Floyd, etc, etc. horen

En gelukkig maar. En anders zijn er geloof ik wel specifieke zenders die hier deels op inspelen. In het Waasland heb je Goldies Radio, er zijn er vast nog wel andere.

Kos
Ik luister in de auto zo vaak radio maar echt niet voor de muziek. Dan maar een cd'tje of zo.

iPodje met zo'n zendertje toch? Kan je 100GB aan mp3s op je ding dumpen, en shufflen maar.

Father McKenzie
Onderhond schreef:
iPodje met zo'n zendertje toch? Kan je 100GB aan mp3s op je ding dumpen, en shufflen maar.

Ja, als technish onbegaafde is dat onbegonnen werk, ik benijd die handige harry's die dat allemaal kunnen, en nu zwijg ik daarover, want anders gaan sommigen me verwijten dat ik in het verleden al genoeg heb geluld over mijn totaal gebrek aan technisch kunnen, neen, ik kan met geen i-pod's overweg, het zij zo! Ik ben met die ondingen ook niet opgegroeid! Die boosheid is niet aan jou gericht maar aan die i-pods.
Ik zal het wel met ceedees blijven doen, het zij zo!

Kos
en als je een abonnementje als 'altijd-online' er bij neemt voor een 10tje in de maand kun je ook nog miljoenen internetstations bereiken.

Kos
Father McKenzie schreef:

Ik ben met die ondingen ook niet opgegroeid! !

Ik denk dat er nogal veel mensen zijn die je dat binnen een uurtje hebben uitgelegd.

lambf
Dat wilt hij niet, snap dat dan, anders kan hij geen digibeet blijven.

Father McKenzie
Kunnen jullie zich aan het TOPIC houden, dank U vriendelijk!

aslan (crew)
Donna wordt MNM, meer is er niet aan de hand: ik zet het niet op!

Ik ben er zeker niet rouwig om dat Radio Donna verdwijnt, al vrees ik dat MNM dezelfde radio wordt. Lang niet meer Donna opgezet en dat wegens de volgende reden : steeds dezelfde nummers met al die stupide reclames en spelletjes tussendoor.

De playlist van Radio Donna beperkt zich tot de huidige hitparade en af en toe een overbekend nummer uit de jaren '80 en '90. Als je de top-5000 van Radio Donna bekijkt zie je wat de gemiddelde smaak van de Donna-luisteraar is : veel van Rihanna, Milk Inc. in die lijst en in de top-100 zelfs Tokio Hotel en 3x Bon Jovi. Daarmee vergeleken zijn de top 1000 van Radio 2 (Vlaanderen) en vooral de Radio 2 Top 2000 (Nederland) zeer smaakvol te noemen.

Ik hoop dat MNM een zender wordt waar ALLE popmuziek van de jaren '50 tot nu aan bod komt en alle genres. Maar ik vrees dat dit gewoon een voortzetting van Donna gaat worden met samenstellers en luisteraars die niet verder kijken dan de huidige hitparade.

Father McKenzie
aslan schreef:
Donna wordt MNM, meer is er niet aan de hand: ik zet het niet op!

Dat is precies wat ik ervan denk, geen noot beter, dit is gewoon een naamsverandering, mij ook niet gezien!

Ik vrees het ook, of gaat MNM zich breder profileren? Het luisteraandeel van Radio Donna is de laatste jaren gekelderd, ze moeten toch een andere formule gaan zoeken.

[Roel]
even erg als donna, geef mij maar radio nostalgie

Sowieso begrijp ik niet waarom zenders zich "breder" zouden moeten profileren. Integendeel zelfs, meer zenders gericht op een doelpubliek. Niks zo vervelend als een station waar ze "soms een keer wat leuks" draaien en verder alleen maar kutmuziek uitzenden.

Kos
Ja, dat klopt. Maar 'breder' is op zichzelf ook een nogal ruim en subjectief begrip.

Want je kunt gemakkelijk genre-overschrijdend zijn zonder veel kutmuziek te draaien. Heeft niet zoveel met een breder publiek te maken als wel een publiek met een fatsoenlijke ruime smaak. .

Dat zijn toch van die mensen die beweren alles te luisteren maar nét toevallig al het geen wat jij goed vindt niet aan kunnen horen ?

Maar even serieus, voor één of een aantal personen kan je makkelijk genre-overschrijdend draaien, voor een groot publiek lukt dat meestal niet goed.

Is het makkelijker om even je radio van station te wisselen als je zin hebt in een ander genre ...

Onderhond schreef:
Sowieso begrijp ik niet waarom zenders zich "breder" zouden moeten profileren. Integendeel zelfs, meer zenders gericht op een doelpubliek. Niks zo vervelend als een station waar ze "soms een keer wat leuks" draaien en verder alleen maar kutmuziek uitzenden.

Dat was Donna ook, ze draaiden alleen wat in de hitparade kwam en af en toe een ouder nummer. Muziek is heel wat meer dan wat in de hitlijsten staat.

Voor een hoop mensen niet. Laat die mensen toch ook hun radiozentjes hebben.

Ik luisterde heel af en toe wel 's Radio Donna en ik vond het ook zo erg nog niet. Sympathieke lui en prima achtergrondmuziek. Als ik dit hier zo lees blijft het ook gewoon dezelfde zender, alleen onder een andere naam. De muziek zal dan ook wel voor minstens 90% hetzelfde blijven.

Luc: is er dan in Belgie geen Arrow Classic Rock zender oid?

herman: lokale stations, maar niet over heel Belgie. Rond Antwerpen heb je in ieder geval Goldies Radio en Nostalgie.

Sir Spamalot (crew)
Het blijft afwachten tot maandag, maar volgens mij wordt het oude wijn in nieuwe zakken...

Father McKenzie
Ik zag daarnet een item in "De Rode Loper" op één, en kijk, ik had niet veel anders verwacht;
De zender is van start gegaan met iets van MILK INC.
En Peterke Van de Veire blonk van trots; "dit staat echt voor MNM" sprak hij.
Ik wist genoeg. Het zal net zijn als in een toeristische rally :

LLL (Links Laten Liggen).

herman schreef:
is er dan in Belgie geen Arrow Classic Rock zender oid?

Tuurlijk wel, Classic 21 is in het grootste deel van het land te beluisteren, al is dat dan wel een franstalige zender is! Goeie muziek en af en toe leuke reportages.

Ziehier één van de redenen waarom België moet blijven bestaan!

tnf
Father McKenzie schreef:
De zender is van start gegaan met iets van MILK INC.

Regi blijkt ook een eigen programma te hebben op de zender, zag ik vanochtend al.

metronomy
toch is het anders dan Donna. MNM hangt eerder tussen Donna en Studio Brussel. Ik heb al Kings Of Leon, MGMT en The Killers horen voorbijkomen.

Alhoewel het kan zijn dat ze ook die bands draaiden op donna, want ik luisterde praktisch nooit. Maar ik vermoed van niet

Father McKenzie
Ik vrees dat ik het net als Donna een lege doos vind, muziekliefhebbers zoals die hier aanwezig zijn, echt onwaardig; Vissen in een zéér comercieel muzikaal vijvertje en de wat alternatieve muziek, rootsmuziek, blues, country en dergelijke totaal niet aanraken.... ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Enfin, NIET aan mij besteed, net zoals de voorganger dat al niet was.
Trouwens alléén al die reclameblokken jaagt een echt muziekliefhebber de gordijnen in.

Ik sluit mij hier 100% aan bij Father McKenzie.
MNM is zoals verwacht gewoon een voortzetting van Radio Donna waarbij ze enkel draaien wat de laatste jaren een hit is geweest. Zo zie ik op hun playlist van vandaag staan : Milk Inc. (wát een verrassing!), Five, Madonna, Mika, Black Eyed Peas ...
Inderdaad worden er ook nummers van Kings Of Leon, MGMT en The Killers gedraaid, maar pas als ze een hit zijn geworden. Verder zelden een nummer uit de jaren '80 en nooit iets uit de jaren '60 en '70.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.