beaster1256 schreef:
heb vroeger in de jaren 70 om de 2 weken muziekkrant '' oor '' gekocht , in het begin een echte krant , daarna meer een blad , ik heb daar vroeger vele goeie recensie's gelezen van o.a. constant meyers , harry van nieuwenhoven en vooral van mijn mentor de zeer achtbare bert van de kamp, kan er mij iemand me laten weten wat er met die heren gebeurd is aub , ik herinner me ook nog swie tio , hubert van hoof , en nog velen die de naam me nu ontsnappen .
mvg
michel
Ik heb de Oor jarenlang gelezen in de jaren tachtig, tot begin jaren negentig. Ook ik heb Bert van de Kamp hoog zitten; goed geschreven interviews en een gedegen muziekkennis - als ik me goed herinner was Van Morrison één van zijn all-time-favorieten, toch?
Wat de recensies betreft staan met name die van Van Hoof en Van Nieuwenhoven staan me nog wel bij; die hadden in elk geval vaak een brede, algemene smaak en konden die goed onder woorden brengen. Beter in elk geval dan het hobbyisme van een Tom Engelshoven, die zich naar mijn gevoel wel érg hobbyistisch op een heel smal terreintje van muzikale voorkeuren bewoog.
Ik ben afgehaakt omdat ik vond dat mijn smaak en die van de meer alternatieve muziekliefhebbers bij Oor - die m.i. steeds dominanter werden - wel heel ver uit elkaar begonnen te lopen.
Geen idee waar Oor nu staat, maar ik moet zeggen dat er nooit sprake is geweest van echte concurrentie op de muziekbladenmarkt, althans niet in Nederland. Even dacht ik dat het vernieuwde Aloha iets ging worden, maar dat is toch weer een snelle dood gestorven. Kennelijk is ons land toch te klein voor twee of meer goede muziekbladen.