MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / White Rose Movement

zoeken in:
Van: http://www.megastar.co.uk/clip...

"Inspired by a collective love affair with '80s pioneers such as The Sound, Depeche Mode and DAF, and driven by a desire to create pop music with a real depth and passion, the White Rose Movement was formed in the winter of 2002, taking their name from the noble, yet naive, 1930's German anti-fascist movement.

After signing to Independiente in 2004, following a series of incendiary live shows, recording began in earnest. A hook up with producer du jour Paul Epworth proved instantly productive, and within days WRM had completed their debut single 'Love Is A Number'.

A few white labels were pressed, and the buzz on White Rose Movement spread like a vicious rumour. The band have recently finished touring with The Kills and have played a series on NME nights with The Rakes gaining support from Radio 1’s Zane Lowe and Xfm’s Lauren Laverne."

Op de gelinkte site staat ook de video van Love Is A Number, wat toch wel een van de fijnste singles van het jaar is. Als WRM dit niveau vasthoudt, dan headlinen ze volgend jaar Rock Werchter.

Oei oei oei dit gaat er om hangen Herman. Alle eerbetoon aan The Sound, één van mijn grootste muziekliefdes of all times, juich ik met heel mijn hart toe, maar Love is a number is wel een bijzonder schaamteloze kopie van I can't escape myself. Maar misschien vermelden ze dit ook in de credits, we wachten af. Toffe clip, dat wel.

nicole
Ja ja ja! Een TOP single! En deze week zelfs single van de week bij 3VOOR12.

En ik heb weer een nieuwe White Rose Movement-verslaving. Idiot Drugs is momenteel veruit het meest gedraaid nummer alhier. Echt geweldig! Natuurlijk heeft het weer erg veel weg van bv. The Sound, maar wat maakt het uit als het zo lekker klinkt.

Ik kan niet wachten op het album!

Nieuwe clip van "Girls in the back" is te vinden op hun homepage, die vind ik nogal tegen vallen. Klinkt wel heel erg als een standaard Franz Ferdinand-liedje....

Ik heb ze op London Calling gezien, en ze waren echt heel goed! Het is echt zo'n band die ik wel in de alpha lowlands zie staan!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.