Muziek / Algemeen / bezorgtijd plato
zoeken in:
0
dion_odinot
geplaatst: 17 maart 2009, 17:28 uur
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag voor het eerst via PLATO een cd aangeschaft. En ik vroeg me af wat ongeveer de verzendtijd is. (aangezien dit niet op de site staat)
bvd,
Dion
Ik heb vandaag voor het eerst via PLATO een cd aangeschaft. En ik vroeg me af wat ongeveer de verzendtijd is. (aangezien dit niet op de site staat)
bvd,
Dion
0
geplaatst: 17 maart 2009, 18:36 uur
Meestal een dag 
Zodra de bestelling bij hun bekend is gaat het gelijk op de post.
Altijd goed gegaan op 1 keer na en toen liepen ze echt te rommelen en duurde het bijna 2 weken en een paar telefoontjes van mijn kant.

Zodra de bestelling bij hun bekend is gaat het gelijk op de post.
Altijd goed gegaan op 1 keer na en toen liepen ze echt te rommelen en duurde het bijna 2 weken en een paar telefoontjes van mijn kant.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 maart 2009, 19:34 uur
Ik heb laatst een keer een poging gedaan daar iets te bestellen. Na 3 weken had ik nog niks gehoord van ze. Toen er niet op mijn mail gereageerd werd heb ik de bestelling laten annuleren.
0
geplaatst: 18 maart 2009, 08:25 uur
Ik bestel bij Plato meestal rechtstreeks in de winkel (maar die moet dan toevallig wel bij je in de buurt zitten, dat geef ik toe). Levertijden variëren dan meestal van een dag of twee tot enkele weken, afhankelijk van de 'moeilijkheidsgraad' van de bestelling (import e.d.)
Ik heb wel eens op hun site gekeken om prijzen te vergelijken, maar ben nog nooit in de verleiding gekomen er iets te bestellen. Ik weet het niet zeker, maar mijn indruk was dat de prijzen op de site over het algemeen hoger liggen dan in de winkel (de verzendkosten nog even buiten beschouwing gelaten). Heeft iemand anders dat ook al eens opgemerkt?
Van de 'platenwinkels' heb ik qua online bestellen wel heel goeie ervaringen met Velvet Music. Goeie service, informeel persoonlijk contact en doorgaans snelle levertijden. En als je voor meer dan 15 euro bestelt, is de verzending gratis.
Ik heb wel eens op hun site gekeken om prijzen te vergelijken, maar ben nog nooit in de verleiding gekomen er iets te bestellen. Ik weet het niet zeker, maar mijn indruk was dat de prijzen op de site over het algemeen hoger liggen dan in de winkel (de verzendkosten nog even buiten beschouwing gelaten). Heeft iemand anders dat ook al eens opgemerkt?
Van de 'platenwinkels' heb ik qua online bestellen wel heel goeie ervaringen met Velvet Music. Goeie service, informeel persoonlijk contact en doorgaans snelle levertijden. En als je voor meer dan 15 euro bestelt, is de verzending gratis.
0
dion_odinot
geplaatst: 18 maart 2009, 10:21 uur
bedankt allemaal,
over de moeilijkheidsgraad had ik inderdaad wel al wat gelezen op plato.nl , maar het lampje stond op groen, en dat betekende dat het voorradig was. en dat het dus niet besteld heofde te worden.
en velvet music had helaas niet de 'special edition' van 'kyteman - the hermit sessions'
over de moeilijkheidsgraad had ik inderdaad wel al wat gelezen op plato.nl , maar het lampje stond op groen, en dat betekende dat het voorradig was. en dat het dus niet besteld heofde te worden.
en velvet music had helaas niet de 'special edition' van 'kyteman - the hermit sessions'
0
geplaatst: 18 maart 2009, 16:11 uur
gaucho schreef:
(over Plato)
(over Plato)
Ik weet niet of het een verklaring is, maar plato.nl (Plato Den Haag) heeft niets te maken met Plato/Concerto (http://www.platomania.nl)
0
geplaatst: 18 maart 2009, 17:22 uur
gaucho schreef:
Heeft iemand anders dat ook al eens opgemerkt?
Heeft iemand anders dat ook al eens opgemerkt?
Uiteraard; en nu met de verzendkosten maakt het het dat nog duurder.
Voorheen werden die niet berekend als je boven de 10 euro (of rond die koers) iets bestelde maar nu dus standaard 2 euro. De prijzen zijn dan nog eens hoger dan in de winkel zelf (wat ik voorheen weet aan die verzendkosten die dan zg. niet berekend zouden worden) en dan gaat het nu toch wel een duur grapje worden helaas.
0
geplaatst: 18 maart 2009, 19:13 uur
Njal schreef:
Ik weet niet of het een verklaring is, maar plato.nl (Plato Den Haag) heeft niets te maken met Plato/Concerto (http://www.platomania.nl)
Dat is zéér zeker een verklaring wat mij betreft. De schellen vallen mij nu pas van de ogen. How blind can one man be? 
Natuurlijk weet ik dat hun blad Platomania heet en dat ook Concerto tot hun 'concern' behoort, maar ik zie nu pas dat ik al die tijd op de verkeerde site heb zitten kijken!
Hij zit bij mij in het mapje 'Online muziek' onder mijn Favorieten en ik scheer altijd met een noodvaart langs al die sites (bol, cosmox, amazon, nlstore, CDwow, you name it) om de prijzen te vergelijken van de CD's die ik wil hebben. Heb 'm verder dus nooit goed bekeken, dat blijkt wel. Den Haag behoort ook niet tot mijn jachtgebied, dus ik ken die Plato-winkel daar ook niet.
Ik vond het altijd al raar, die prijzen die zo sterk uiteenlopen met de Plato-winkel die ik in Zwolle, Apeldoorn en Utrecht frequenteer. Nu ik even rondneus op de Platomania-site, zie ik dat het prijstechnisch al een stuk meer overeenkomt met de winkel.
Het roept wel de vraag op of dat zo maar kan - een afzonderlijke winkel die zich (bijna) hetzelfde noemt als een keten die zich ook nog in dezelfde branche ophoudt. Waarschijnlijk is de Haagse Plato ouder - of niet? Of kent iedereen het verschil gewoon en ben ik de enige die erin tuint?
0
geplaatst: 18 maart 2009, 19:14 uur
ik denk dat Plato Den Haag vroeger wel bij de Plato-keten hoorde, gezien de stickers met het plato(mania) logo op de oudere cd's.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 26 maart 2009, 16:07 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb laatst een keer een poging gedaan daar iets te bestellen. Na 3 weken had ik nog niks gehoord van ze. Toen er niet op mijn mail gereageerd werd heb ik de bestelling laten annuleren.
Ik heb in november vorig jaar iets besteld bij hun. Het was UK import dus de levertijd stond op 1-3 weken. In december '08 toch maar eens gevraagd hoe het er voor stond. In januari 2009 nog steeds niks binnen. In februari kwam ik de cd tegen bij Fame Amsterdam. Uiteraard gekocht. De volgende dag een mail gestuurd dat ik de bestelling wilde annuleren. Geen antwoord op gehad. 3 dagen geleden kreeg ik een mail van Plato dat mijn cd was aangekomen. Ik heb ze vriendelijk verzocht om de cd in de winkel te zetten.
Conclusie: slechte service.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 22:28 uur
Heeft iemand enig idee wat er met de site van Plato aan de hand is?
Ik weet dat ze er mee bezig waren ondanks dat ze dit nergens aankondigden wat ik niet netjes vind. Maar nu lijkt het alsof de site compleet van de aardbodem verdwenen is en dat is al een tijd zo.
Ik weet dat ze er mee bezig waren ondanks dat ze dit nergens aankondigden wat ik niet netjes vind. Maar nu lijkt het alsof de site compleet van de aardbodem verdwenen is en dat is al een tijd zo.
0
geplaatst: 15 juni 2009, 22:37 uur
aERodynamIC schreef:
De site weet ik niet... maar de winkel loopt niet best (www.plato.nl is van plato Den Haag, die op één of andere manier niet bij de keten hoort). Is pas verhuisd naar een kleiner pand en er is bezuinigd op personeel. Waarschijnlijk ook op degene die de site bijhield

0
geplaatst: 15 juni 2009, 23:49 uur
De site van de Plato-winkels is nu: www.platomania.eu
Eerst was het domein .nl nu dus .eu - naam is hetzelfde als hun blad.
De andere site - w2ww.plato.nl - is van Plato in Den Haag; hoorde oorspronkelijk erbij, maar er kwam ruzie in de familie en de eigenaar van Den Haag behield het recht op de naam en het domein www.plato.nl
Eerst was het domein .nl nu dus .eu - naam is hetzelfde als hun blad.
De andere site - w2ww.plato.nl - is van Plato in Den Haag; hoorde oorspronkelijk erbij, maar er kwam ruzie in de familie en de eigenaar van Den Haag behield het recht op de naam en het domein www.plato.nl
0
kiriyama
geplaatst: 2 augustus 2009, 12:36 uur
Iemand enig idee hoe ze bij Platomania versturen. Ik heb nu in één bestelling zes cd's besteld. Maar nu kom ik erachter dat één daarvan opeens drie weken zal duren. Versturen ze bij platomania de cd's van een bestelling apart of doen ze het in één keer?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 12 mei 2016, 21:19 uur
Lang verhaal kort, iedereen weet het natuurlijk, maar de website. Platiomania heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de losstaande plato's te maken. Behalve dat je er de winkel info vanaf kan halen. Het voorraad bestand en te leveren titels is verbonden aan Concerto Amsterdam. Zijn beschikken ook over een Amerikaanse distributeur, buiten Bertus om dus. En kunnen vaak aan andere titels (soms wel fors aan de prijs) komen dan de andere zaken. Anno nu, mei 2015, zijn ook veel Velvet zaken aangesloten bij die leverancier, wat het zoeken makkelijker maakt.
Maar goed, alles via de mania site komt dus via concerto.
Maar goed, alles via de mania site komt dus via concerto.
* denotes required fields.