MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Funk en new wave

zoeken in:
Meneer Bungel
Funk ken ik (een beetje toch), maar wat is riotfunk (@ Buraka Som Sistema - Black Diamond (2008))? Bvd.

Dat is geen bestaand genre, maar meer een associatie die ik kreeg toen ik dat album beluisterde. Een soort baile funk, maar dan op zijn Angolees.

Wat betreft post-punk meets funk:

Lizzy Mercier Descloux
Maximum Joy (bv. het nummer Do It Today)

In de New Yorkse no wave scene is nog wel meer te vinden, net zoals op het Y label (van The Pop Group).

Meneer Bungel
Baile funk ken ik ook niet, maar heb ik wel kunnen Googlen. Thanks.

DjFrankie (moderator)

23 Skidoo - Vegas El Bandito:

maar ook:
23 Skidoo - Last Words
23 Skidoo - The Gospel Come...

Bush Tetras (NY begin jaren '80)

en gelijk ook centraal in dit oude topic:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

'k zal binnenkort eens een fein boekske open doen over Ze funk/wave - wellicht op MOOWS. Er is zoveel moois te onthullen.

Daarom een vraag om over na te denken: wat is de relatie tussen Prince en New wave?

Mjuman schreef:
'k zal binnenkort eens een fein boekske open doen over Ze funk/wave - wellicht op MOOWS. Er is zoveel moois te onthullen.

Daarom een vraag om over na te denken: wat is de relatie tussen Prince en New wave?

Die begint bij het album 'Dirty mind'....na de punk eigenlijk, maar bekijk de foto's van de prinselijke geilneef toen en je ziet dat funk en punk maar 1 letter scheelt....new wave, de inspiratie uit de punk.
En zeker met dit album was Prince moeilijk te plaatsen, alternatief misschien wel....om die term er maar eens tegenaan te gooien.
Opvolger Controversy bevat ook een flinke dosis new wave en het daarna komende 1999 ook nog wat.

Ben ik enigszins geslaagd voor dit examen herr Mjuman?

@Bakema: kan me er goed in vinden. Prince heeft heeft voor een nieuw elan in de funk gezorgd. Gek genoeg was er In de US bijna geen scheiding tussen funk en wave: de NY 'No Wave' beweging met o.m. James White, Bush Tetras was heel funky en ook het befaamde ZE-label liep ervan over. En eris nog een andere - all girl - band waarvan de naam me nu even ontschoten is, heel funky wave; hun albums zijn opnieuw uitgebracht, een drietal.

Deze, van het geweldige 99Records-label (ESG, Liquid Liquid): Y Pants

Ik kan niets vinden over eventuele heruitgaven van Y Pants?

@PD: ESG was idd de bandnaam die ik ff kwijt was. Volgens mij waren die meiden bij release van het eerste album 16 en 17 jaar.

Iemand die ooit al iets van C Cat Trance heeft gehoord?

This one 's not for the fainthearted

Dat is allemaal vaste prik ten huize jellorum .

Ook redelijk funky is deze plaat.

jellorum schreef:
Dat is allemaal vaste prik ten huize jellorum .

Funk/wave als medicijn?
Elke dag zal het zijn!

Je zei het alsof je al dertig jaar kent

Gast
geplaatst: vandaag om 21:03 uur

geplaatst: vandaag om 21:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.