Muziek / Algemeen / Beschermhoesjes voor jewelcases
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2009, 00:14 uur
Hoi, ik heb mischien een beetje een rare vraag. Ik heb een hekel aan krassen en beschadigingen aan mijn CD doosjes. Ik weet dat er beschermhoesjes bestaan voor CD's, maar ik vroeg me af of er ook hoesjes bestaan voor jewelcases en digipacks zodat die niet beschadigd raken. Heeft iemand een idee?
0
geplaatst: 17 mei 2009, 00:21 uur
Voor jewelcases bestaan ze voor zover ik weet niet.
Lijkt me ook niet nodig, want die zijn makkelijk te vervangen.
Voor digipacks bestaan ze wel.
Er zijn speciale beschermhoesjes voor cd winkels op de markt, zodat de hoesjes niet beschadigen in de winkel.
Ik kan je wel meer info geven via PM als je wilt.
Lijkt me ook niet nodig, want die zijn makkelijk te vervangen.
Voor digipacks bestaan ze wel.
Er zijn speciale beschermhoesjes voor cd winkels op de markt, zodat de hoesjes niet beschadigen in de winkel.
Ik kan je wel meer info geven via PM als je wilt.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 01:01 uur
Wil je binnenkort ook het beschermhoesje voor je jewelcases beschermen?
0
geplaatst: 17 mei 2009, 13:44 uur
Ik weet dat iedereen het raar vindt, maar ik bescherm mijn CD's dus ook in hoesjes. Niet alleen de digipacks, maar alle doosjes. Want zeker als ze vijftien of 20 jaar oud zijn, gaan die doosjes er toch wel flink lelijk uitzien (ik weet het, het is een tic, meteen een leuke voor het tic-topic dat ook op deze site te vinden is).
Ik lig wel flink achter op schema, moet ik zeggen, maar eens in de zoveel tijd bestel ik ze hier:
http://www.mango-records.nl/ - naar beneden scrollen voor plastic CD-hoesjes.
Redelijk betaalbaar volgens mij. Als je ze samen met een CD'tje of single/LP bestelt, betaal je geen verzendkosten.
Ik lig wel flink achter op schema, moet ik zeggen, maar eens in de zoveel tijd bestel ik ze hier:
http://www.mango-records.nl/ - naar beneden scrollen voor plastic CD-hoesjes.
Redelijk betaalbaar volgens mij. Als je ze samen met een CD'tje of single/LP bestelt, betaal je geen verzendkosten.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 16:41 uur
Haha eindelijk iemand die me begrijpt! En ja het is inderdaad een soort tic....
De enige beschermhoesjes die ik op die site kan vinden zijn 7'' sleeves. Zijn die groot genoeg voor een heel CD doosje of digipacks?
Ik vond trouwens net ook deze site, die verkopen beschermhoesjes in meerdere maten:
Accessoires | VelvetMusic.nl
De enige beschermhoesjes die ik op die site kan vinden zijn 7'' sleeves. Zijn die groot genoeg voor een heel CD doosje of digipacks?
Ik vond trouwens net ook deze site, die verkopen beschermhoesjes in meerdere maten:
Accessoires | VelvetMusic.nl
0
geplaatst: 17 mei 2009, 17:19 uur
Als ik het goed zie, verkoopt Velvet juist níet die dingen die wij bedoelen. Die hebben plastic hoesjes waar je alleen de schijfjes (dus de CD's zelf) in kan doen. Dát lijkt me pas funest als je krassen op je CD's wilt voorkomen...
Wij zoeken beschermhoesjes waar het hele doosje (de jewelcase dus) in past. Toch?
Ik snap eigenlijk niet dat dit geen standaard-gewoonte van muziekliefhebbers is, zoals ik ook al mijn LP's in een plastic hoes doe (om de hoezen heen dus). Die hoesjes zijn vooral bedoeld voor gebruik bij de verkoop op beurzen en markten, waar ik ook wel eens sta, maar ik gebruik ze ook voor mijn eigen verzameling thuis.
Het ziet er gewoon veel strakker en netter uit en het beschermt niet alleen de doosjes, maar ook de CD en het boekje tegen stof en allerlei grijpgrage handjes.
Maar ik sta hier echt alleen in, heb ik altijd gemerkt. Zelfs mijn vrouw begrijpt me niet op dit punt...
Hoesjes voor 7" zijn trouwens hoesjes voor vinylsingles (onnodig te zeggen dat al mijn singles ook... enzovoort). Die kun je dus niet gebruiken voor CD-doosjes en digipacks.
Ik zie nu dat de link naar Mango niet helemaal goed werkt. Vanaf de homepage (eerst 'home' aanklikken bovenin, anders doet-ie het gek genoeg niet) scroll je naar 'beschermhoezen' (halverwege de pagina) en als je dan doorklikt, zie je ergens op driekwart onderin drie bestelmogelijkheden voor zacht plastic CD-hoezen, die om het CD-doosje passen. Je kunt ze per 50, 100 of 500 bestellen.
Wij zoeken beschermhoesjes waar het hele doosje (de jewelcase dus) in past. Toch?
Ik snap eigenlijk niet dat dit geen standaard-gewoonte van muziekliefhebbers is, zoals ik ook al mijn LP's in een plastic hoes doe (om de hoezen heen dus). Die hoesjes zijn vooral bedoeld voor gebruik bij de verkoop op beurzen en markten, waar ik ook wel eens sta, maar ik gebruik ze ook voor mijn eigen verzameling thuis.
Het ziet er gewoon veel strakker en netter uit en het beschermt niet alleen de doosjes, maar ook de CD en het boekje tegen stof en allerlei grijpgrage handjes.
Maar ik sta hier echt alleen in, heb ik altijd gemerkt. Zelfs mijn vrouw begrijpt me niet op dit punt...

Hoesjes voor 7" zijn trouwens hoesjes voor vinylsingles (onnodig te zeggen dat al mijn singles ook... enzovoort). Die kun je dus niet gebruiken voor CD-doosjes en digipacks.
Ik zie nu dat de link naar Mango niet helemaal goed werkt. Vanaf de homepage (eerst 'home' aanklikken bovenin, anders doet-ie het gek genoeg niet) scroll je naar 'beschermhoezen' (halverwege de pagina) en als je dan doorklikt, zie je ergens op driekwart onderin drie bestelmogelijkheden voor zacht plastic CD-hoezen, die om het CD-doosje passen. Je kunt ze per 50, 100 of 500 bestellen.
0
fastpulseboy
geplaatst: 19 mei 2009, 11:03 uur
heerlijk juist, bekraste gebruikte doosjes, soms met een dikke barst in de voorkant. Prima de lux, het is er om gebruikt te worden.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 11:20 uur
Vind ik ook. Heb ook zat hoesjes met barsten erin en vind dat helemaal niet erg ook. Het zijn gebruiksvoorwerpen toch?
Als een hoesje helemaal uit elkaar dondert kun je altijd wel weer een nieuwe kopen.
Als een hoesje helemaal uit elkaar dondert kun je altijd wel weer een nieuwe kopen.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 12:41 uur
Ik ben het eens met fastpulseboy en herman.
Als ik een nieuwe cd koop kan ik niet wachten tot hij er "gebruikt" uit ziet. Ik vind dat wel wat hebben.
Als ik een nieuwe cd koop kan ik niet wachten tot hij er "gebruikt" uit ziet. Ik vind dat wel wat hebben.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 19:23 uur
Hmmm, mag allemaal natuurlijk, maar ik kijk er anders tegenaan.
Natuurlijk zijn het gebruiksvoorwerpen. Ik gebruik mijn CD's tamelijk intensief - ik doe weinig met MP3', die meeste muziek komt bij mij nog steeds van een CD'tje. Maar vind het ook wel prettig als ze er door de jaren heen een beetje behoorlijk uit blijven zien. Er is toch niks op tegen als je een beetje zúnig bent op dingen die je lief zijn?
Maar goed, het is een tic, dat besef ik heel goed en dat blijkt ook hier maar weer eens. Veel mensen kunnen me al niet eens volgen als ik mijn LP-hoezen in het plastic steek, maar volgens mij is dat echt de redding van je LP's wat levensduur betreft.
Ik erken dat er een verschil is of je je LP's of je CD's in plastic hoezen doet. Waarschijnlijk zie ik die CD-doosjes veel meer dan jullie als een intrinsiek onderdeel van het product. Natuurlijk kun je ze gemakkelijk vervangen, maar dat vervangen kun je juist voorkomen door ze beter te beschermen. Volgens mij maakt het dan qua kosten haast niets uit. En bij digipacks ben je echt de sigaar als-ie beschadigt, want dan valt er niks te vervangen.
Natuurlijk zijn het gebruiksvoorwerpen. Ik gebruik mijn CD's tamelijk intensief - ik doe weinig met MP3', die meeste muziek komt bij mij nog steeds van een CD'tje. Maar vind het ook wel prettig als ze er door de jaren heen een beetje behoorlijk uit blijven zien. Er is toch niks op tegen als je een beetje zúnig bent op dingen die je lief zijn?
Maar goed, het is een tic, dat besef ik heel goed en dat blijkt ook hier maar weer eens. Veel mensen kunnen me al niet eens volgen als ik mijn LP-hoezen in het plastic steek, maar volgens mij is dat echt de redding van je LP's wat levensduur betreft.
Ik erken dat er een verschil is of je je LP's of je CD's in plastic hoezen doet. Waarschijnlijk zie ik die CD-doosjes veel meer dan jullie als een intrinsiek onderdeel van het product. Natuurlijk kun je ze gemakkelijk vervangen, maar dat vervangen kun je juist voorkomen door ze beter te beschermen. Volgens mij maakt het dan qua kosten haast niets uit. En bij digipacks ben je echt de sigaar als-ie beschadigt, want dan valt er niks te vervangen.
0
geplaatst: 9 januari 2011, 10:37 uur
Ik zocht ze dus ook, met name voor die mooie kartonnenCD-hoesjes die je tegenwoordig hebt. Is inderdaad nog niet zo eenvoudig om op een site te zien of het beschermhoezen zijn voor CDs of voor CD-doosjes. Op www.protected.de hebben ze ze allebei en dan weet je zeker dat je goed zit.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 20:57 uur
Dat er op jewelcases gebruikssporen staan, stoort me niet echt. Die digipacks vind dan weer ergerlijk: die slijten gewoon te erg. Zulke hoesjes zal ik me dan ook nog aanschaffen om ze wat te beschermen. Doe ik trouwens ook met mijn (kleine beetje) vinyl.
* denotes required fields.