MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Albumtitels die als track op een ander album staan van dezelfde groep

zoeken in:
Welke albumtitels komen als track voor op een ander album van dezelfde groep?

Voorbeelden: Julian Cope maakte in 1984 een album met de titel "World shut your mouth". Het nummer "World shut your mouth" staat echter op Cope's album "Saint Julian" uit 1987.

Hooverphonic maakte een album genaamd: "Hooverphonic presents Jackie Cane". Het nummer "Jackie Cane" staat echter op het album "Magnificent trees" van Hooverphonic.

Weten jullie nog meer leuke voorbeelden?

- Queen - Sheer heart attack
Dit nummer staat niet op de gelijknamige LP, maar op News of the world.

- The Doors - Waiting for the sun
Dit nummer staat niet op de gelijknamige LP, maar op Morrison Hotel.

Er zijn er meer, maar dit zijn zo snel even de bekendste die mij te binnen schieten.

Antonio
Het nummer Absolutley Free van Zappa en zijn Mothers staat niet op het gelijknamige 2e album uit 1967, maar op We're Only In It For The Money uit 1968.

De eerste die in mij opkomt is het (voor mij overigens nog onbekende) nummer Masterplan van de metalband Masterplan dat niet op het debuutalbum Masterplan staat, maar op het derde album MK II.

Verder heeft Mark Hollis met Talk Talk in 1986 het album The Colour of Spring gemaakt, en verscheen het gelijknamige nummer in 1998 op zijn (helaas) enige solo-album.

Motorpsycho - Timothys Monster. staat als track op Angels and Daemons at Play (en wat voor track )

Dat zijn er dus meer dan ik dacht. Bedankt voor jullie suggesties.

The Stranglers - The Meninblack op The Raven uit 1979.

Hun album (The Gospel According to) The Meninblack was uit 1981.

En hoe kon ik deze vergeten:

Led Zeppelin - Houses of the holy

(de SONG staat op Physical graffiti)

En 'Brain salad surgery' van Emerson Lake & Palmer staat niet op het album met die titel, maar op Works vol. 2.

En dit zijn twee aparte, ik weet niet of ze meetellen.

Het nummer The Crossing van Big Country staat niet op hun gelijknamige debuutalbum. Maar ik heb wel een re-issue van die CD waarop het nummer als bonus toegevoegd is.

'August and everything after' van Counting Crows staat niet op hun debuutalbum met die titel, maar ik weet wel dat ze dit nummer live gespeeld hebben.

gaucho schreef:
En dit zijn twee aparte, ik weet niet of ze meetellen.

Dat heb je wel vaker, me dunkt.

Colour by Numbers van Culture Club was ook een b-kant.
Stond niet op het gelijkname album, maar wel op de remaster.

Sugar Tax van OMD niet hetzelfde ...

Titels van albums verwijzen soms naar een nummer
uit dezelfde sessies dat toch het album zelf niet wist te halen.

Het nummer Swagger van Flogging Molly staat op het album Drunken Lullabies.

Crowded House heeft een best of-album dat Recurring Dream heet. Crowded House heeft wel een nummer dat Recurring Dream heet, maar dat staat niet op dat verzamelalbum, maar wel op een b-sidesalbum.

Skunk van Doe Maar staat niet op Skunk, maar is de b-kant van De Bom.
Die single kreeg zelfs een gelijkaardige hoes als het Skunk album,
ook al was dat album al meer dan een jaar uit en verschenen
De Bom en Skunk zelfs na de opvolger van dat album.

dazzler schreef:
The Stranglers - The Meninblack op The Raven uit 1979.

Hun album (The Gospel According to) The Meninblack was uit 1981.

Wat stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben, ik als Stranglers fan, ik ga me even diep schamen.

PJ Harvey - Dry (1992)

Het nummer Dry staat op Rid of Me (1993)

Supersister's Spiral Staircase staat niet op het gelijknamige album, maar op de verzamelaar Superstarshine Vol. 13 (was waarschijnlijk een b-kantje).

AC/DC's If You Want Blood, You've Got It staat niet op het gelijknamige live-album, maar op Highway To Hell, dat daarná verscheen.

Foo Fighter's The Colour & The Shape staat niet op het gelijknamige album, maar is een b-kantje. Zo geldt iets soortgelijks voor Skin And Bones, dat een b-kantje is dat vóór het gelijknamige live-album verscheen (het staat trouwens ook op het live-album).

Misterfool
the colour of spring is een album van talk talk
het nummer staat echter op de soloplaat van de zanger van talk talk: mark hollis

Okee, dit is interessant....

King Crimson's Starless And Bible Black staat op het gelijknamige album (het is een instrumentaal nummer), maar op Red staat een nummer dat alleen Starless heet, maar de tekst daarvan bevat wél de zin 'Starless and bible black'!

Sister Feelings Call staat niet op het gelijknamige album, maar wordt genoemd in Sons and Fascination ("Sister feelings call,
Cruising land to land, No faith no creed no soul") op het album met dezelfde titel van Simple Minds

Father McKenzie
Led Zeppelin was hier goed in, denk ik.

The Song Remains The Same staat origineel op Houses of The Holy.
Het nummer Houses Of The Holy staat dan weer origineel op Physical Graffiti.

Bark Psychosis - Hex

op de Blue EP.

Eurythmics - Revenge

Ze hebben een album genaamd Revenge, maar het nummer Revenge staat op In The Garden.

Beck- one foot in the grave

op z'n cd stereopathetic soulmanure

Gomez Bring It On staat op Liquid Skin.

Arrie schreef:
Crowded House heeft een best of-album dat Recurring Dream heet. Crowded House heeft wel een nummer dat Recurring Dream heet, maar dat staat niet op dat verzamelalbum, maar wel op een b-sidesalbum.

En variant op dat verhaal met Pulp - His 'N Hers, dat nummer staat niet op het album, maar wél op de reissue met b-kantjes.

Paradise Lost - Shades Of God

Album stamt uit 1993. Het gelijknamige nummer staat op Draconian Times uit 1995.

Misterfool
the mars volta frances the mute stond niet op het gelijknamige album maar appart op een ep

titan (crew)
Dodgy noemde hun tweede album Homegrown. Een liedje met dat nummer verscheen pas op hun derde album.

Asphyx noemde haar derde album Asphyx. Het nummer Asphyx stond al op Last One On Earth.

Antonio
kaztor schreef:
Okee, dit is interessant....

King Crimson's Starless And Bible Black staat op het gelijknamige album (het is een instrumentaal nummer), maar op Red staat een nummer dat alleen Starless heet, maar de tekst daarvan bevat wél de zin 'Starless and bible black'!

Was mij inderdaad ook meteen opgevallen en heb ook even gedacht dat het gewoon beide keren om hetzelfde nummer ging

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.