Muziek / Algemeen / Bands waar weinig tot niets over bekend is
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 16:18 uur
Je hebt van die bands waar maar hoogstens 1 of 2 singles van uitgekomen zijn of 1 album, waar eigenlijk niemand meer van weet wie er nou precies achter zat.
Een ervan is de single "Versailles" van "White soxx". De single kwam in 1981 niet verder dan de Nederlandse tipparade. Op Internet vind je er vrijwel niets over, alleen het gerucht dat het een zijproject van Freddie Mercury zou zijn, maar zeker is dat niet.
Weet iemand van jullie misschien meer over de band "White soxx"?
Weten jullie nog meer bands waar weinig tot niets over bekend is?
Een ervan is de single "Versailles" van "White soxx". De single kwam in 1981 niet verder dan de Nederlandse tipparade. Op Internet vind je er vrijwel niets over, alleen het gerucht dat het een zijproject van Freddie Mercury zou zijn, maar zeker is dat niet.
Weten jullie nog meer bands waar weinig tot niets over bekend is?
0
wijsneus
geplaatst: 3 augustus 2009, 16:30 uur
The Residents zijn wel de bekendste onbekende band.
Niemand weet wie de groepsleden zijn, ze treden nooit op, en zijn nog niet in het "echt" te bewonderen geweest.
Toen ze net bestonden waren er geruchten dat het de Beatles zouden zijn, die anoniem verder wilden. Onzin natuurlijk.
Niemand weet wie de groepsleden zijn, ze treden nooit op, en zijn nog niet in het "echt" te bewonderen geweest.
Toen ze net bestonden waren er geruchten dat het de Beatles zouden zijn, die anoniem verder wilden. Onzin natuurlijk.
0
Antonio
geplaatst: 3 augustus 2009, 23:46 uur
wijsneus schreef:
Niemand weet wie de groepsleden zijn, ZE TREDEN NOOIT OP, en zijn nog niet in het "echt" te bewonderen geweest.
Niemand weet wie de groepsleden zijn, ZE TREDEN NOOIT OP, en zijn nog niet in het "echt" te bewonderen geweest.
Euhhhhh, naar mijn weten hebben de Residents sinds hun begin toch echt wel regelmatig tournee's en optredens gegeven hoor...
0
wijsneus
geplaatst: 4 augustus 2009, 07:57 uur
Oh, dat wist ik niet. Ik heb het ook maar van horen zeggen.
Maar staan ze gewoon op het podium, of zijn ze onherkenbaar verkleed ?
0
Antonio
geplaatst: 4 augustus 2009, 10:52 uur
wijsneus schreef:

Ze staan al sinds jaar en dag op het podium met maskers van enorme oogballen en er is er nog eentje met een schedel, zoals te zien is op de foto hierboven.
Voor meer info, zie o.a. op Wikipedia:
The Residents
0
wijsneus
geplaatst: 4 augustus 2009, 11:40 uur
Ja, die oogballen ken ik wel.
Een beetje hun handelsmerk, dacht ik.
En volgens mij hebben ze regelmatig met Snakefinger samengewerkt ( ook ergens gelezen/gehoord ).
Een beetje hun handelsmerk, dacht ik.
En volgens mij hebben ze regelmatig met Snakefinger samengewerkt ( ook ergens gelezen/gehoord ).
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 13:27 uur
Ik zou nog "Radio java" met "Fool" een orchestrale ballad willen noemen. Nergens ter wereld in de lijsten gestaan, behalve in de Nederlandse tipparade in 1985, en alleen maar omdat een Nederlandse DJ hun single promootte. De enige info op Internet is via onderstaande link te vinden:
Music on vinyl: Fool - Radio Java - musiconvinyl.blogspot.com
Music on vinyl: Fool - Radio Java - musiconvinyl.blogspot.com
0
Aquila
geplaatst: 6 augustus 2009, 13:32 uur
RobbyT schreef:
Ik ken het nummer nog wel. Nooit geweten dat dat verder zo obscuur is. Ik weet er verder ook niks van. Zal wel een gelegenheidsformatie geweest zijn. Kun je in oude Top 40 lijsten ook geen componist of producer achterhalen (die stonden er altijd bij vermeld) die aanknopingspunten geven.
Kan me niet voorstellen dat het iets met Freddie was, want ik vond het een geweldig nummer en vind Queen verschrikkelijk. Weet nog wel dat ik mijn vertrouwen in de hitlijsten toen (was 11 jaar of zo) al kwijt was, dat zo'n goed nummer niet eens de Top 40 haalde.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 6 augustus 2009, 21:55 uur
Van het Top 2000-forum (tweede Google-hit
): White Soxx was een studioproject van Frederic Mercier en David Fairstein. Door die Frederic Mercier ontstond het gerucht dat het Freddie Mercury was.
): White Soxx was een studioproject van Frederic Mercier en David Fairstein. Door die Frederic Mercier ontstond het gerucht dat het Freddie Mercury was.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 09:16 uur
Een band waar destijds, in de tweede helft van de jaren zeventig, ook nogal geheimzinnig over werd gedaan, was Klaatu. Aanvankelijk ging zelfs het gerucht dat het een reünie van The Beatles betrof, en band en platenmaatschappij werkten er graag aan mee om het mysterie in stand te houden.
Uiteindelijk bleek het gewoon een groep Canadezen, die nog steeds tamelijk onbekend zijn, maar op internet kon je er toch wel wa over terugvinden, en zeker hun identiteit.
Dit is een ander geval. Kent iemand deze nog. In mijn herinnering was het een top 10 hit in Nederland, en best mogelijk dat er op internet wat over terug te vinden is. Maar het is voor mij altijd een grote onbekende gebleven, ook al heb ik de 12" single:
YouTube - Space Monkey -- can't stop running
Uiteindelijk bleek het gewoon een groep Canadezen, die nog steeds tamelijk onbekend zijn, maar op internet kon je er toch wel wa over terugvinden, en zeker hun identiteit.
Dit is een ander geval. Kent iemand deze nog. In mijn herinnering was het een top 10 hit in Nederland, en best mogelijk dat er op internet wat over terug te vinden is. Maar het is voor mij altijd een grote onbekende gebleven, ook al heb ik de 12" single:
YouTube - Space Monkey -- can't stop running
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 10:23 uur
Ik heb mijn top 40 hitdossier erbij gepakt, en daarin staat dat het een nummer 12-hit was, en er staat: Britse zanger, echte naam Paul Goodchild.
Niet eens internet nodig dus.
Niet eens internet nodig dus.

0
geplaatst: 7 augustus 2009, 13:54 uur
Ik wil ook nog even Nick Nicely noemen:
Nick Nicely - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Begin jaren 80 werd zijn single DCT-dreams een tipnotering in Nederland en een heel klein hitje in Frankrijk. Was deze single vooral electronisch gericht, zijn tweede single was psychedelisch, maar deed nergens wat. Er kwam nooit een album van hem uit, tot in 2004 besloten werd om toch een album uit te brengen, met de eerste twee singles en voor de rest nooit eerder uitgebracht materiaal.
Nick Nicely - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Begin jaren 80 werd zijn single DCT-dreams een tipnotering in Nederland en een heel klein hitje in Frankrijk. Was deze single vooral electronisch gericht, zijn tweede single was psychedelisch, maar deed nergens wat. Er kwam nooit een album van hem uit, tot in 2004 besloten werd om toch een album uit te brengen, met de eerste twee singles en voor de rest nooit eerder uitgebracht materiaal.
0
geplaatst: 3 maart 2014, 02:22 uur
Even lekker aan het grasduinen op deze site en kom bij dit leuke topic terecht. Laatst toevallig het nummer van White Soxx gebuikt in dit topic, Muziek >> Muziekgames >> Nieuwsplaat 2.0 en kwam bij het zoeken naar de muziek op YouTube onderstaand filmpje tegen. Een item voor de Top 2000 van Radio 2.
YouTube - White Soxx - Versailles (1981) The making of
YouTube - White Soxx - Versailles (1981) The making of
0
buizen
geplaatst: 19 juli 2014, 14:49 uur
Slipknot heeft ook altijd van die maskers op. En zo zijn er wel meer bands. Ik vind het maar een raar gedoe, aandachttrekkerij.
* denotes required fields.