Muziek / Algemeen / Albumhoezen (Algemene discussie)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 16:49 uur
Bij The Beatles - Abbey Road (1969):
Vandaag is het 40 jaar geleden dat de hoesfoto werd gemaakt. Toch grappig.
Hoesfoto Abbey Road 40 jaar geleden gemaakt | nu.nl/muzieknieuws | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hoesfoto Abbey Road 40 jaar geleden gemaakt | nu.nl/muzieknieuws | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 16:54 uur
Elmilo schreef:
Frappant is dat op nu.nl gesproken word over Paul die "op een gegeven moment zijn sandalen uitschopt" tijdens de fotoshoot. In interviews met Paul vertelt hij meestal dat hij "bare-foot" naar buiten loopt, omdat het zo warm was. Ik meen dat hij dit vorige week bij Letterman nog een keer ophaalde. Lekker belangrijk, zul je denken
... maar ach.
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 18:39 uur
Blijkbaar is de hoes van dit album alleen al van groter belang dan veel complete albums van anderen....(en velen weten wat het kenteken is van de witte kever).
0
stuart
geplaatst: 8 augustus 2009, 21:57 uur
De heren van beide bands konden het bovendien goed met elkaar vinden, da's idd wel komisch dan....Come Together !! 

0
geplaatst: 8 augustus 2009, 22:03 uur
Bij The Beatles - Abbey Road (1969):
Ik heb m'n Hyves-pagina verbouwd ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van de hoesfoto...wat youtube-filmpjes erbij...mooie muziek hoor!
Hier een grappig filmpje van iemand die de fraaie baslijn van McCartney op Something meespeelt!
Something: Baslijn
Ik heb m'n Hyves-pagina verbouwd ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van de hoesfoto...wat youtube-filmpjes erbij...mooie muziek hoor!
Hier een grappig filmpje van iemand die de fraaie baslijn van McCartney op Something meespeelt!
Something: Baslijn
0
geplaatst: 8 augustus 2009, 23:45 uur
Er zijn toch wis en waarachtig veel mooiere , kunstzinniger , indrukwekkender hoezen gemaakt dan Abbey Road ?
4 heren over een zebrapad lopende. Hoe simpel kun je het maken ?
Na 40 jaar weet ik nog altijd niet precies wat die hoes voor mij zo bloedstollend mooi maakt.
Ik was er niet bij...40 jaar na dato..
De Morgen Muziek - Beatles-fans vieren 40ste verjaardag Abbey Road (961392) - demorgen.be
4 heren over een zebrapad lopende. Hoe simpel kun je het maken ?
Na 40 jaar weet ik nog altijd niet precies wat die hoes voor mij zo bloedstollend mooi maakt.
Ik was er niet bij...40 jaar na dato..
De Morgen Muziek - Beatles-fans vieren 40ste verjaardag Abbey Road (961392) - demorgen.be
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 00:43 uur
En zelfs dát heeft een verhaal!
Er waren wilde plannen voor de hoes; het moest Everest gaan heten (ik geloof naar het sigarettenmerk van Manusje van Alles Mal Evans) en speciaal daarvoor moest een fotograaf naar de Himalaya afreizen. Na nog meer plannen, besloten de heren na een zeldzame (laatste) gezamelijke opnamesessie gewoon maar naar buiten te stappen en een foto op het zebrapad te maken.
Eigenlijk is deze hoesfoto net zo'n icoon als die van With The Beatles of Sgt. Pepper's (waarschijnlijk omdat je 'm zelf kan maken als je een bezoekje brengt aan die wijk in Londen..).
SH Forums - stevehoffman.tv
Er waren wilde plannen voor de hoes; het moest Everest gaan heten (ik geloof naar het sigarettenmerk van Manusje van Alles Mal Evans) en speciaal daarvoor moest een fotograaf naar de Himalaya afreizen. Na nog meer plannen, besloten de heren na een zeldzame (laatste) gezamelijke opnamesessie gewoon maar naar buiten te stappen en een foto op het zebrapad te maken.
Eigenlijk is deze hoesfoto net zo'n icoon als die van With The Beatles of Sgt. Pepper's (waarschijnlijk omdat je 'm zelf kan maken als je een bezoekje brengt aan die wijk in Londen..).
SH Forums - stevehoffman.tv
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 14:13 uur
Eigenlijk is deze hoes veel cooler...

Vier heren die even gezellig tegen een betonblok hebben staan pissen.

Vier heren die even gezellig tegen een betonblok hebben staan pissen.

0
Antonio
geplaatst: 9 augustus 2009, 21:12 uur
Persoonlijk vind ik simpele en niet bewerkte hoesfoto's veelal het mooist, kijk bijvoorbeeld eens naar onderstaand hoesontwerp:

Staat geen bandlid, bandnaam of (song)titel op, maar een ieder die een klein beetje verstand van muziek heeft kan die zaken zonder moeite opnoemen...
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 21:13 uur
Nou simpel, het duurde wel even voordat die koe zo mooi en recht de camera inkeek 

0
Antonio
geplaatst: 26 augustus 2009, 15:26 uur
Nog van harte met je 40e verjaardag Abbey Road en nog vele jaren !
De Beatles zelf zijn al begonnen met een feestje:

De Beatles zelf zijn al begonnen met een feestje:

* denotes required fields.