MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CD Japan

zoeken in:
Heeft iemand hier wel eens cd's besteld via CD Japan? Ik was benieuwd of het een betrouwbare site was en ik zou graag weten wat jullie ervaringen zijn met deze site.

sxesven
Regelmatig, betrouwbare site, wél een beetje duur. Als ze hetzelfde product op Yesasia ook hebben zou ik het daar vandaan halen, scheelt je vaak een hoop geld.

Oké, bedankt. En dan neem ik aan dat die site dus ook wel betrouwbaar is.

EDIT: Ik heb even gekeken op YesAsia maar daar hadden ze geen van de discs die ik zoek. Ik ben op zoek naar verschillende Japanse edities van CD's uit de UK, is er geen Europese site die zulke discs verkoopt voor een mildere prijs?

Ik heropen dit ruim twee jaar oude topic omdat ik nu ook van plan ben een aantal CD's uit Japan te bestellen die ik verder nergens kan krijgen (of heel duur via eBay).

Op Amazon.co.jp zag ik een van de door mij gewenste CD's zelfs voor het aanbiedingenprijsje van maar 2,744 yen - een koopje als je bedenkt dat je elders soms bijna het dubbele betaalt. Ik heb me ingelogd, creditcardgegevens ingevoerd enzo, maar de teleurstelling was groot toen bleek dat je via deze site internationaal alleen maar via expedited shipping kan bestellen, waardoor er niet minder dan bijna 30 (!) euro bij komt. Totale kosten rond de 55 euro. Dat schiet natuurlijk niet op.

De CD's die ik momenteel zoek zijn lang niet overal verkrijgbaar, ook niet in Japan, zie ik wel - in elk geval niet bij Yesasia, die naar het schijnt boven de circa 20 euro gratis verzendt.
Ik zie dat de sites van HMV.co.jp en cdjapan.co.jp ze eveneens aanbieden voor een heel redelijke prijs (althans in de voorbestelling; ze komen eind december opnieuw uit). Ik heb me nog niet aangemeld, maar voordat het tegenvalt met de verzending informeer ik eerst hier maar eens: heeft iemand ervaring met HMV Japan of sowieso met bestellen van CD's uit Japan?

En hoe doen jullie dat met de douanekosten? Want als de waarde op het pakketje staat (vrijwel altijd meer dan de toegestane 22 euro), lijkt het me dat je daar ook nog een heffing over kunt verwachten. Of niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:03 uur

geplaatst: vandaag om 09:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.