MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer draai jij om een irritant nummer uit je hoofd te krijgen?

zoeken in:
Tjah, de titel zegt genoeg: Welk nummer draai jij om een irritant nummer uit je hoofd te krijgen?

Voor mij is het Led Zeppelin - Kashmir. Vooral als ik de melodie hoor met de blazers ("Pam-pam-pam-pam Pam-pam Pam-pam-pam") zijn gelijk alle irritante nummers uit mijn hoofd verdwenen en heb ik voor de rest van de dag Kashmir in mijn hoofd. Niet dat ik dat erg vind, integendeel!

Antonio
En bedankt, nu heb ik de melodie van Kashmir in mijn hoofd...

Ik heb vorige week naar de Duitse jeugdserie Silas op DVD gekeken (van begin jaren 80) en nou zit steeds dat treurige melodietje van toen Silas ontdekte dat zijn moeder niet zijn echte moeder was in mijn hoofd. Niet irritant, wel treurig, en ik probeer van alles om het uit mijn hoofd te krijgen:

Fine young cannibals
Scritti politti
Spandau ballet

Alles probeer ik, maar het gaat maar niet weg.

Incapacitant - Eternal Paralysis Pt. 2

Allerhande metal, korte en harde nummers

Tarot Woman van Rainbow, of Baba O'Riley van The Who. Perfecte nummers om een wansmaak even lekker weg te spoelen.

Pink Floyd - Comfortably Numb, met veel volume om zo het gevoel te krijgen of je bij een concert bent van deze band. In één woord heerlijk en het irritante nummer zit niet meer in het hoofd.

http://www.youtube.com/watc...

Bij mij ook Pink Floyd - Comfortably Numb, de PULSE versie. Als ik dit draai vergeet ik alles en iedereen om me heen.

ik heb nooit irritante nummers in mijn hoofd. als een nummer in mijn hoofd wil circuleren moet er iets zijn wat mij het nummer doet aanspreken.

mocht ik genoeg hebben van een nummer luister ik meestal gewoon het nummer uit en daarna iets vertrouwds en dat kan heel erg afwisselen.

Het klinkt gek maar een irritant wijsje dat in mijn hoofd genesteld zit, uitzingen of uitneuriën werkt voor mij het beste.
Als mijn dochter haar K3 cd'tjes draait, zit dat onmiddellijk in mijn hoofd, als ik er dan daarna even aan toegeef, is het ook zo weer weg.

Ik luister het irritante liedje gewoon af, werkt meestal wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.