MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / op zoek naar interessante sites i.v.m. vinyl albums

zoeken in:
Heey, ik ben een beginnend verzamelaar van vinyl lp's en dan vooral van rock eind jaren 60 en 70 er jaren. Ik heb momenteel een kleine verzameling maar ben dus steeds op zoek naar meer. Mijn vraag is wat zo een beetje de bekende en minder bekende websites zijn i.v.m. mijn hobby. Vooral on line catalogi met gegevens van uitgegeven jaar en vermelding van label waarop een album origineel uitgekomen is en info over mogelijke re-issues. Zal waarschijnlijk ook wel in papieren boekvorm te krijgen zijn en zou me verdomd goed kunnen helpen bij de aanschaf van lp's op platenbeurzen. Alle links en titels van iteressante boeken zie ik dus met pezier tegemoet en ik ben zeker dat ik niet de enige zal zijn die jullie nu al op voorhand dank voor jullie moeite.

discogs?

Bedankt voor de tip, maar discogs kende ik al. Ik ben meer op zoek naar een site als allmusic, maar dan meer afgestemd op vinyl i.p.v cd's.

Ik vat hem niet helemaal. Je kan allmusic toch gebruiken om je favoriete albums bij elkaar te zoeken, en dan bestel je toch gewoon de LP? Bij Amazon, Cosmox en Bol.com kun je gewoon LP's bestellen, of je gaat gewoon naar een tweedehands platenzaak, zoals All that music in Leiden, als je daar toevallig in de buurt woont. Op Internet is vast wel een lijst te vinden van tweedehands platenzaken. Het is maar een tip

Ik kan in elk geval melden dat ik op mijn webwinkeltje Sounds for Sure steeds meer vinyl verkoop (vnl. jaren 70 en 80 pop en rock). Ik draai zelf de laatste tijd ook vnl. vinyl. Vinyl rules!

Misschien niet direct wat je zoekt, maar onderstaande site vind ik ook altijd wel leuk om even rond te kijken:

www.popsike.com

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.