MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Japanse zangeressen met mierzoete stem

zoeken in:
CD's met Japanse zangeressen met mierzoete stem zijn volop te vinden, maar ze zijn zeer moeilijk te bestellen.

Voorbeelden:

Kahimi Karie
Pine*am
Strawberry machine
Marshmallow kisses
Hi-Posi
Laura Watling
Soft pillow kisses

Sonoko is er eentje die wel vrij goed te krijgen is. Misschien weten jullie nog wat goede voorbeelden. Bedankt!

Ben je een muziekencyclopedie aan het samenstellen ofzo? Je komt iedere dag weer met een moeilijkere vraag

Ik vind dat MuMe wel in je dankwoord vermeld moet worden, hoor

Bertus schreef:
Ben je een muziekencyclopedie aan het samenstellen ofzo? Je komt iedere dag weer met een moeilijkere vraag

Ik vind dat MuMe wel in je dankwoord vermeld moet worden, hoor

Niet alleen MuMe, ik zet ook al jullie namen erbij, haha. Nee, voorlopig ben ik alleen mijn verzameling aan het uitbreiden.

Ik zou zeggen: stuur sxesven eens een pm.

bedankt voor de tip!

Allmusic
Is deze zoet genoeg voor je? Nu te koop bij Boomkat, samen met nog een hele serie andere cd's.

Allmusic schreef:
Is deze zoet genoeg voor je? Nu te koop bij Boomkat, samen met nog een hele serie andere cd's.

Helemaal te gek, Allmusic, bedankt voor de link!

Dit is de brief die sxesven me een tijd geleden schreef met buitengewoon interessante informatie:

"Allereerst ligt het er natuurlijk een beetje aan in welk genre je het zoekt. De zogenoemde mierzoete stemmetjes hoor je vaak in de Japanse pop, maar dan ook weer vooral aan de poppy zijde; in de urbangerichte genres kom je ze veel minder vaak tegen. Bij poprockers wil het nogal eens verschillen.

Jpop is verder vooral tijdperksmatig in te delen; van oudere lichtingen (voor '95) weet ik persoonlijk wat minder omdat daar mijn interesse niet zo ligt. De grotere namen zijn daar op zich ook niet zo moeilijk vinden als je Meiko Kaji of Yukiko Okada als uitgangspunt neemt en zo een beetje verder Googlet.

Aan deze kant van '95 is er een hoop te beleven, maar wat grote (en essentiele) namen zijn daar o.m. Ayumi Hamasaki, Ai Otsuka, Shoko Nakagawa, Kaela Kimura, Maki Goto, Perfume, enzovoorts. Het oplepelen van namen heeft misschien niet zo'n zin aangezien er echt ontzettend veel zijn, en als de muziek je ligt ook ontzettend veel goede. Plaatsgewijs kun je van bovengoemde artiesten gerust eens (op volgorde) Secret (AH), Love Punch (AO), Big Bang!!! (SN), +1 (KK), Sweet Black (MG) en Triangle (P).

Op je ontdekkingsreis is het ook erg handig de goeie blogs te weten; ik wil deze wel aanraden: Japanese Music Dream - japanesemusicdream.wordpress.com . Veel, veler, veelst, ofzo

W.b. aankopen, pertinent NIET niet-Aziatische sites gebruiken aangezien je daar gewoon veel te veel betaalt. Bij voorkeur Yesasia.com; goedkoop (zeker als je zogeheten Overseas, Taiwan of Korea versions koopt - die zijn, i.t.t. tot Japan versions, in de resp. landen geproduceerd en kosten dus een stuk minder; Japan is DUUR). Gewoon eens lekker browsen maar; succes! Moet nu weer aan het werk, zal morgen nog wat extra zooi (linkjes e.d.) sturen.

Enjoy "

Die zangeres van kinokoteikoku? Chiaki sato.
Prachtige stem heeft ze!

Wie heeft er nog nieuwe tips?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:57 uur

geplaatst: vandaag om 21:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.