MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Grooveshark (playlists en discussie)

zoeken in:
Sommigen van jullie zijn al bekend met Grooveshark, maar voor degenen die er nog niet bekend mee zijn een quote van Wikipedia:

Grooveshark is an internationally-available online music search engine, music streaming service and music recommendation web software application, allowing users to search for, stream, and upload music free of charge that can be played immediately or added to a playlist.

Ik vind het zelf wel een handige dienst, vooral als ik muziek wil draaien op het werk. Het leek me wel aardig om hier playlists te verzamelen van albums, altijd handig als je geen eigen muziek in de buurt hebt.

Ik ben maar met deze begonnen:

Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality
Radiohead - OK Computer
Stereolab - Emperor Tomato Ketchup
Television - Marquee Moon
The Chameleons - What Does Anything Mean? Basically
The Feelies - The Good Earth
The Stranglers - Rattus Norvegicus

Ik hoop op aanvullingen.

Geweldige ontdekking, deze site Voor de MuMeLadder een uitkomst. Zo ontdek je ook nog eens nieuwe nummers.

Ja, ik gebruik de site ook al een paar weken. Maak vooral gebruik van de verzamellijsten, waarbij ik zoek op bossanova, synthpop, etc. In een woord subliem!

Casartelli (moderator)
Voor de ladder is de site bijzonder handig ja. Ik loop wel een beetje tegen de beperkingen van mijn internetsnelheid thuis aan. Deze is meestal net voldoende om het streamen vloeiend te laten verlopen (wat Grooveshark daarmee overigens beter voor elkaar heeft dan veel myspaces), maar om een of andere reden gaat een handvol nummers erg traag... wellicht omdat daar dan veel mensen tegelijk naar luisteren?

Ben het een beetje aan proberen maar voorlopig bevalt dat prima!

We kregen deze site aangeraden door een vriend van m'n vader. Zeer handig! Er staan nog best veel Nederlandse artiesten op.

Geweldige site, luister er veel op, dan hoef ik het niet te pindakazen!

Ongelooflijk hoe compleet Grooveshark is! Zo'n 80% van wat ik zoek wordt gevonden, en vrijwel alles is direct afspeelbaar (dus ik heb geen problemen met streamen, misschien het voordeel van glasvezel). Dit kan blijkbaar allemaal zonder conflict met copyright e.d.?

Gaat niet goed met Grooveshark: in Denemarken (en ook Duitsland) zijn ze van het net gehaald:

3voor12 - Deense ISP moet Grooveshark blokkeren - 3voor12.vpro.nl

Het zou jammer zijn moest grooveshark van het net worden gehaald in België, ik het gebruik het steeds vaker tegenwoordig.

Sinds Spotify in Nederland beschikbaar werd heb ik eigenlijk nooit meer Grooveshark gebruikt.

Ik heb meestal spotify en grooveshark te gelijk opstaan, vind grooveshark vooral fijn omdat het meer muziek heeft. zou het jammer vinden als het verdwijnt.

Is het zo dat je na een bepaalde periode een account moet maken of moet betalen voor Grooveshark?

DjFrankie (moderator)
Ik gebruik het al 2 jaar, nog nooit betaald

Oke, bedankt!
Leuke streaming site, ze hebben een grote libary ook merk ik.
Alleen vind ik het jammer dat de site wat traag gaat terwijl andere site's erg snel gaan en sommige platen bv. de intro niet bevatten. Of een andere song.

Een klein probleempje, ik maakte zo net een Last.fm Playlist namelijk: Moon Safari van Air, ik heb alle nummers van de albumpagina netjes in de playlist gezet. En zo de lijst met Groovylists, als afspeellijst in Grooveshark gezet. Nu blijkt dat bv. het tweede nummer het juiste nummer is maar dan de Live versie. Hoe kan je zo'n probleem oplossen/vermijden?

Net gemerkt dat Grooveshark (spijtig genoeg) is stopgezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.