MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Schrijf muziek

zoeken in:
Welke cd zet je op als je gaat schrijven?

Ik zelf zet graag zoal:

Blockhead - Music by cavelight
Pink Floyd - Animals
Tortoise - Tnt

op.

Ik ben benieuwd waar jullie graag mee schrijven.

schrijven in welk kader?

- een brief aan je oma?
- een offerte op je werk?
- een rapportage op je werk?
- muziek (aanname aangezien we hier op een muziekforum zitten)
- .... ?

hangt van zoveel af

sxesven
Bij het schrijven van m'n scriptie draai ik veel Dustin O'Halloran, piano trio's en video game soundtracks. Vooral instrumentaal, dus.

Als ik een plaat ga recenseren zet ik meestal het desbetreffende album op.

sxesven
Rhythm & Poetry schreef:

Haha, oh ja, die vlieger gaat hier ook nog op.

Stijn_Slayer
Wat R&P zegt.

En als ik voor de opleiding een essay moet schrijven zet ik iets rustigs heel zacht aan. Anders word ik afgeleid.

Rhythm & Poetry schreef:

Stijn_Slayer schreef:
Anders word ik afgeleid.

Ik ben - net als jullie allemaal hier - een groot muziekliefhebber, maar ik zet nóóit muziek op als ik beroepshalve een artikel in elkaar zet. Net wat Stijn zegt: muziek leidt maar af. Daar is het trouwens meestal ook voor bedoeld.

Er zijn zat mensen die allerlei andere dingen doen als ze naar muziek luisteren, en bij een hoop handmatige dingen kan ik dat ook wel. Maar in combinatie met denkwerk - lezen of schrijven e.d. - lukt het mij niet om te 'multitasken'. Óf ik ga naar de muziek zitten luisteren en neem niet op wat ik lees of schrijf, óf ik concentreer me op het schrijven en pak niks mee van de muziek.

Als ik aan het schrijven ben is mijn luisterend oor ook meestal niet aanwezig. Ik gebruik de muziek als een soort zacht kussen, waarbij ik lekker kan ontspannen.
En als ik dan even een rustmoment pak, dan hoor ik gelijk iets leuks.

sisury
Bij iets voor school, een veslag ofzo, iets zakelijks en dodelijks saais dus, ITunes op shuffle. Als ik bewust een CD opzet laat ik me teveel afleiden.
Bij iets creatiefs, stilte.

Ik schrijf geen muziek, zelfs niet als je het in de gebiedende wijs in de titel zet.

Gewoon één van mijn playlisten in iTunes. Dit kan van alles zijn, een livealbum, compilatiealbum, gewoon album, zelf gemaakt album, alles door elkaar.

Als er maar iets op staat. Ik kan totaal niet in stilte werken.

Het hangt er nogal vanaf hoe e/o in welke wijze ik aan het schrijven ga. Maar die altijd welkom zijn:
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine
Mike Oldfield - Songs of distant Earth
U2 - Achtung Baby
The Violet Hour - The Fire Sermon
Marillion - Brave
Kate Bush - Aerial, Hounds of Love
J. S. Beethoven - Pastorale
Pink Floyd - Division Bell
Bliss - Quiet Letters

verlangen schreef:

Blockhead - Music by cavelight

Da's een goeie, die gebruik ik zelf ook graag als achtergrondmuziek als ik andere dingen (zoals schrijven) doe.

Ik schrijf vaak over het album wat op dat moment op staat.

ik zet geen muziek op als ik schrijf

Ik schrijf niet als ik muziek luister.

ik schrijf en de muziek dient als ondersteuning, sfeerschepping.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:53 uur

geplaatst: vandaag om 20:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.