MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Knuffelrock

zoeken in:
Hallo allemaal,

Weet iemand misschien alle edities van knuffelrock te noemen?
Dus de standaard en de speciale edities, etc.?

Ik weet niet of het overzicht compleet is, zover reikt mijn kennis van de serie niet. Maar volgens mij biedt onze eigen MuMe-site toch een aardig overzicht, inclusief de tracklist, van pakweg de eerste 20 edities.

Hiermee ben je in elk geval een heel eind op weg, lijkt me.

Een totaalbeeld is moeilijk te krijgen, want volgens mij is de serie afgeleid van een concept dat oorspronkelijk Duits is (daar heette de serie 'Küschelrock'). Nederlandse versies waren een afgeleide daarvan en hadden vaak per editie enkele andere nummers (met name de nummers van Duitse artiesten werden vervangen).

En ik begrijp uit dat overzicht dat er ook nog Belgische varianten waren. Ga er maar aan staan....

Blijft trouwens een werkelijk vreselijk woord - Knuffelrock. Een soort contradictio in terminis, als je het mij vraagt, maar goed...

In België werd die serie gestart in 1990, er zijn al 20 edities verschenen. Ik denk niet dat ze allemaal nog te krijgen zijn.
Nederland startte deze serie 2 jaar later, daar zijn 17 edities van verschenen.
Onlangs zijn in beide landen Knuffelrock 2010 verschenen met verschillende tracklist.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:02 uur

geplaatst: vandaag om 21:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.