MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / (offline) Statistieken bijhouden

zoeken in:
Beste mensen, mijn leven lang ben ik al een jongetje van statistieken, lijstjes en tabellen; tevens de hoofdreden om een musicmeterverslaving te hebben en een leven zonder last-fm zou toch maar een saaie bedoeling zijn. Naast deze twee tools om mijn muziekvoorkeuren bij te kunnen houden zoek ik naar een vorm om mijn stemgedrag op MM om te zetten naar excel of een ander software-progamma zodat ik er nóg meer statistisch plezier uit kan halen.

Mijn vraag is eigenlijk heel eenvoudig: zijn er mensen die dit al doen? En zo ja, hoe!? Ik wil dus eigenlijk een offline database aanmaken waarin ik met een druk op de knop bijvoorbeeld het beste van een bepaald genre, jaar of artiest mooi overzichtelijk gepresenteerd krijg. Misschien heel erg overbodig omdat dit op deze prachtige site ook allemaal op te vragen is; maar ik denk dat er nog wel wat meer mogelijk zijn, tenminste dat hoop ik.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ps. Ik heb gezocht of er al een soortgelijk topic bestaat, maar ik kon het niet vinden; anders mijn oprechte excuses

sq
Niet helemaal wat je bedoelt, maar wel met halverwege het topic een instructie is te vinden in dit topic:

Muziek >> Algemeen >> Albumverzameling per jaar

ook een statistiektopic:
De Site >> Gebruikers >> Meeste CD's per artiest

Exporteren van albumlijsten naar Excel kan met de ´Maak csv-Export´ optie. Je moet dan dus wel eerst een albumlijst hebben/maken van datgene dat je wil ´statistieken´.

Thanks! Ik zal het eens doornemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.