MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / artiestensite

zoeken in:
Er is zoiets als eventful.com; een website waar je optredens van artiesten kunt vinden, en je kunt abonneren op feeds (per email) over aanstaande optredens etc. van door jou geselecteerde artiesten.

Maar waar ik zelf naar op zoek ben is een site waar je alles over artiesten kunt vinden, inc. disocgrafieën, nieuwe releases, en die ook automatische feeds kunnen geven (al is het maar per email) van bijv. nieuwe releases van door jezelf geselcteerde artiesten.

Weet iemand of een dergelijke website bestaat?

groet,
Arnoud

Volgens mij niet. Ik heb er zelf ook een tijdje naar gezocht, maar kon niet iets dergelijks vinden. Discogs.com heeft wel zo'n soort functie, maar daar werkt het voor geen meter.

Dan moeten we zoiets maar eens gaan opzetten. Gat in de markt! Hebben we da'lijk ook 9 miljard voor de dagelijkse boodschappen...

Maar waar ik zelf naar op zoek ben is een site waar je alles over artiesten kunt vinden, inc. disocgrafieën, nieuwe releases, en die ook automatische feeds kunnen geven (al is het maar per email) van bijv. nieuwe releases van door jezelf geselcteerde artiesten.

Het zal wel weer te simpel gedacht zijn, maar kun je je niet gewoon aanmelden bij de websites van de door jou zo geliefde artiesten en je op deze manier op de hoogte laten houden omtrent alle door jou gevraagde zaken ?

Het zal wel weer te simpel gedacht zijn, maar kun je je niet gewoon aanmelden bij de websites van de door jou zo geliefde artiesten en je op deze manier op de hoogte laten houden omtrent alle door jou gevraagde zaken ?

Dat kan. Ik ben alleen in een groot aantal artiesten geïnteresseerd, zou met name graag van de nieuwe cd-releases op de hoogte gebracht willen worden. Als je dat per artiest allemaal in moet regelen, ben je wel even bezig... D.w.z., het zou toch veel handiger 'moeten' kunnen anno 2010

Er is wel Soundamus, dat gebruikt maakt van jouw last.fm-profiel. Voor nieuwe releases is dat wel aardig, maar als je zoals ik 5000+ artiesten hebt beluisterd, schiet het ook niet echt op.

Soundamus stuurt updates naar je rss-reader, maar bij mij zijn dat er al gauw een paar honderd per maand. Nu kun je ook wel aangeven dat je wilt dat bepaalde artiesten niet meer in je overzicht komen.

soundamus - personalized feeds of new and upcoming music releases

edit: nu ik zo op die site kijk is het er wel een stuk beter op geworden. Volgens mij is dit wel ongeveer wat bedoeld wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.