MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eigen labels: reacties en nuttige kritiek

zoeken in:
Hoi allemaal

De afgelopen paar maanden ben ik erg druk geweest met het opstarten van een eigen muziek label en aangezien ik hier op Musicmeter al een behoorlijke tijd actief ben vind ik het leuk om jullie hierover ook te informeren. Ik zal het bovendien leuk vinden als jullie mij ook van feedback zouden kunnen voorzien.

Het label: Cane Goose Records profileert zich als singer-songwriter, Americana en alt. Roots label. (Een hele mond vol ) We willen ons echt onderscheiden door gedegen singer songwriters een kans te geven hun album uit te brengen. We richten ons niet zozeer op “hitpotentie” artiesten maar willen kwaliteit en authentieke muziek uitbrengen. Ik heb me ondertussen ingeschreven bij de KVK, heb een enthousiaste distributeur gevonden die ons gaat helpen om onze eerste plaat in de winkel te krijgen.
Voor wie het leuk vindt om ons te volgen op facebook: Pagina niet gevonden | Facebook
(Onze website komt binnenkort online)

Het eerste album wat we gaan uitbrengen is van singer songwriter/Americana artiest Johan Borger. Hij heeft een erg bijzondere plaat gemaakt en hebben besloten deze zowel op 180 gram Vinyl als op Cd uit te brengen. De LP hebben wij afgelopen weekend ontvangen en ik ben echt enorm trots op het geluid en de kwaliteit van onze eerste release. Het blijft lastig om een Nederlandse artiest te promoten in dit genre omdat het gemiddelde niveau wat uitkomt een stuk lager ligt dan wat er bijvoorbeeld uit Amerika komt. Of althans; het wordt minder serieus genomen. We hebben nu 200 stuks Vinyl en over 3 weken, 1000 stuks cd’s. Nu begint eigenlijk de moeilijke stap van promoten en onder de aandacht brengen van de plaat bij verschillende media. Best een spannende en ook lastige fase. Niet omdat ik niet overtuigd ben van de kwaliteiten van de plaat maar meer om in het media landschap een voet tussen de deur te krijgen. Ik ben benieuwd of jullie nog goede ideeën hebben en uiteraard ook wat jullie vinden van de muziek van Johan Borger. Album zal ik over een paar weken uiteraard ook toevoegen
Hier kunnen jullie alvast een nummer van Johan beluisteren: Johan Borger on Myspace Music - Free Streaming MP3s, Pictures & Music Downloads
en live: YouTube - IDKL 001 Johan & Marieke Borger

Groet, Edward

Erg tof! Ik support dit soort initiatieven graag, dus ik ga zo eens luisteren, en als het goed klinkt, heb je alvast een koper.

Wauw, ik ben helemaal om door het prachtige For Love! Komt dat nummer ook op het album?

Nog een vraagje: hoe gaan de prijzen ongeveer worden?
En een derde vraag: ik zie dat ie huiskamerconcerten geeft, hoe kan ik daar aanwezig bij zijn?

Gefeliciteerd Ed, erg gaaf!

De plaat heb ik inmiddels binnen, zoals je weet.

Succes met promoten.

Bedankt voor jullie reacties!
De prijzen willen we houden op 10 euro voor de cd en 15,00 voor het vinyl. Als de cd binnen is stuur ik je wel een PM Arrie! Thanks!

De huiskamerconcerten zijn eigenlijk heel grappig. Het is lastig om je bij een andere huiskamer uit te nodigen, helaas. Je kan wel zelf een huiskamer optreden organiseren dan komt Johan bij je thuis spelen
Het werkt zo: je kan je aanmelden via deze site: Home - bassicarts.com Indien je dan minimaal 20 mensen uitnodigd die allemaal bereid zijn om 10 euro te betalen dan kan je dus zelf een optreden bij je thuis organiseren. Ik heb er 2 mogen bijwonen en het is echt een heel leuk en gezellig concept. Kan het je aanraden

Wat ontzettend gaaf! Naast doorbreken met je eigen bandje is het beginnen van een eigen label toch wel de natte droom van iedere muziekliefhebber... Ik zie dat de eerste artiest in je stal in januari in de Kargadoor speelt - daar moet ik tegen die tijd maar eens naar gaan luisteren. Dat nummer op z'n myspace klinkt in ieder geval erg mooi!

Altijd spannend zo'n 'onderneming' Edward; in ieder geval heel veel succes gewenst met Cane Goose Records.

Wat betreft de eerste release, die Johan Borger heeft in ieder geval een fijne stem, maar ik heb een vraag naar aanleiding van het You Tube filmpje.

Wie is die Marieke Borger? Is dat de partner van Johan, of zijn zus?, maar nog belangrijker : zingt en speelt zij ook mee op het album?
Vind de stemmen namelijk mooi bij elkaar passen...

Thanks Bertus! Zou leuk zijn als je komt kijken. Laat het me zeker weten als je van plan bent langs te komen. we zoeken overigens ook nog naar locaties voor optredens dus ik verwacht binnen kort wel een update van de lijst.

@ oldfart. Mariecke is het zusje van Johan. Hun stemmen gaan inderdaad echt prachtig samen. Op het grotendeel van de nummers op het album zingt zij ook mee. We zullen binnenkort nog wel wat meer online zetten. Dit is een heel oud filmpje maar kan je wel goed horen dat hun stemmen erg mooi samen gaan: YouTube - Johan Borger & Band - Perfect Day (Lou Reed)

Thanks. voor de leuke reacties!

Ik zal de plaat snel toevoegen op MM maar hier alvast de cover van de plaat. we hebben gekozen voor lekker ouderwets de nummers te vermelden op de voorkant van de plaat.

(afbeelding)

Even de topictitel aangepast zodat ook andere "labelbazen" (o.a. Sven) in dit topic hun zegje kunnen doen.

Hoi allemaal.

Voor wie het leuk vindt: onze website is online vanaf vandaag! Daar zijn ook direct 3 nummers te horen. Cane Goose Records - canegooserecords.com en het album staat nu ook op musicmeter: Johan Borger - Sometimes (2010)

Aankomende donderdag 3 februari is de cd presentatie voor het album van Johan Borger in theater de lieve de vrouw in Amersfoort. zie: Theater Film Cafe De Lieve Vrouw - - lievevrouw.nl

we hebben een klein videotje gemaakt van de repetitie om een beetje een indruk te krijgen:

Wees welkom

MAS
Mooi om te lezen. Hoe gaat het op dit moment met je label?

En waar in Nederland heb je die 200 stuks vinyl geperst?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.