MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten/bands waarvan je alle reguliere albums bezit

zoeken in:
Iedereen wil van sommige artiesten of bands alles in huis hebben, zelfs hun obscuur of minder goed werk. Zijn er artiesten of bands die tenminste 4 reguliere albums hebben uitgebracht en waarvan je ze allemaal in huis hebt? Welke?

Ik ben volgens mij alleen compleet als het om Seam en Low gaat.

Oh ja, van Talk Talk en Led Zeppelin heb ik ook alle reguliere platen, zag ik na even in de kast gekeken te hebben.

Hey Frankie
Long time no see
Ik heb natuurlijk alles, maar dan ook alles van Bruce Springsteen. Ook heb ik alles van Loreena McKennit, alles van Corvus Corax en alles van U2

Van hen bezit ik alle reguliere albums (in alfabetische volgorde):

ABBA
Absynthe Minded
Boudewijn de Groot
Coldplay
dEUS
Dire Straits
Eagles
Pink Floyd
Radiohead
R.E.M.
Simon & Garfunkel
The Beatles
The Police
The Smiths
U2

LucM schreef:

Police
The Police

badlands schreef:
Hey Frankie
Long time no see
Ik heb natuurlijk alles, maar dan ook alles van Bruce Springsteen. Ook heb ik alles van Loreena McKennit, alles van Corvus Corax en alles van U2

Dag Ambrosius! Verbaast me niks dat je van Broes alles hebt.

sq
Wel een onderwerp dat mij intrigeert. Hoewel ik bepaald een verzamelaar/spaarder ben, is mijn liefde voor breedte altijd sterker geweest dan voor compleetheid. Ik heb echt van enorm veel artiesten ook maar 1 of 2 albums. Uiteindelijk is de enige echte die voor mij geldt als compleet:
Chic (8 reguliere albums).

Sufjan Stevens was tot voor kort compleet. Ik moet de nieuwste nog, maar die is pas uit en die komt er heus wel.

Ook op één na: Kate Bush; ik kocht The Red Shoes nooit. Vaak op ´te kopen-lijstje´ gezet, maar ik heb m nog steeds niet, wil er eigenlijk ook niet meer dan 5 euro voor betalen.

Er zijn nogal wat artiesten waarvan ik een tijd compleet ben geweest, maar waar ik mee ben gestopt: omdat ik steeds minder nieuwsgierig werd naar nieuw werk. Chaka Khan, Change, Siouxsie & the Banshees, Toyah.

Artiesten waar ik juist een ´inhaal´ aan het doen ben zijn er ook: Avishai Cohen (laat ontdekt), Kate & Anna McGarrigle (later steeds meer gaan waarderen). Ik doe dat langzaam; niet alles tegelijk.

Artiesten die ik nog wel een tijdje compleet ga houden, maar waarvan er nog geen vier zijn, zijn er ook genoeg: Beirut, Arcade Fire, Joanna Newsom, Lady Gaga, Ayo

Crowded House

Da's de enige eigenlijk... en Roxy Music bijna, ik moet alleen Stranded nog.

Eens nagekeken, en het blijken er toch meer dan gedacht:

Alicia Keys (4)
Betty Davis (4)
Laura Lee (4)
Sharon Jones & The Dap-Kings (4)
Erykah Badu (5)
Kanye West (5)
Minnie Riperton (6)
Gil Scott-Heron (& Brian Jackson) (15)

Van al deze artiesten ook geen enkel album onder 3,5*! Want ik koop geen albums voor de volledigheid.

Ohja, van Alicia Keys mis ik alleen d'r nieuwste.

Die heb ik zelf cadeau gekregen, weet niet of ik 'm anders zelf gekocht had...
Absoluut geen slecht album, maar wel onder haar niveau.

Casartelli (moderator)
Boudewijn de Groot
Coldplay
Marillion
Pet Shop Boys (ik smokkel even; Bilingual ligt in bestelling)
Porcupine Tree
R.E.M.
Simon & Garfunkel
Talk Talk

Er missen nogal wat grote namen waarvan dan 1 of 2 titels ontbreken. Aan de andere kant doet een bruikbaar boxje soms wonderen en bij sommige bands valt er nogal wat buiten de reguliere albums.

Oh, Boudewijn de Groot heb ik ook compleet, vergeten. Dankzij zo'n boxje dus.

sq
Nog een gevonden: Ik heb alle 4 de albums van Gino Soccio.

Van de volgende heb ik het oeuvre compleet:

Pink Floyd en Tool, wat niet zo moeilijk is aangezien deze mannen nou niet bepaald de meest excessieve collecties hebben

Verder zijn er een zootje artiesten waar ik wel veel maar niet alles van heb, zoals Frank Zappa (95 cd's, 45 lp's en dan heb ik nog niet alles !!!), Bob Dylan (ruim 50 cd's, ook en ook nog niet alles) en verder Captain Beefheart, King Crimson, Beatles, Beastie Boys, Rush en Steely Dan...maar dat is allemaal net niet compleet.

Die lijst gaat extreem lang worden dus ik begin er maar niet aan

Sonic Youth (exclusief de SYR-serie)
Unwound
Pavement
Liars
Godspeed You! Black Emperor
Fugazi
Shellac

tip_of.yourstar
ABBA (8)
Alanis Morissette (5)
Goldfrapp (5)
Nightwish (6)
Patrick Wolf (4)
Rilo Kiley (4)
Theatre of Tragedy (7)
Tori Amos (11)

En dan heb ik er nog een aantal die minder 4 studioalbums hebben uitgebracht.

itchy schreef:

Godspeed You! Black Emperor

Oh ja, die heb ik ook compleet.

Japan
Roxy Music
Hooverphonic

PJ Harvey
Pixies
The Jam
The Police
Caesar

Geldt alleen voor originele albums?

Anders The Eagles en Dire Straits. Van Pink Floyd mis ik alleen nog The Final Cut en Ummagumma.

Tears For Fears uiteraard, bijna al het vinyl (mis nog een paar singletjes en vermaande live-opnames) en vrijwel alle cd's.

Daarnaast veel van The Beatles, maar niet alles (ben ze pas interessant gaan vinden vanaf Sergeant)

Jean Michel Jarre, bijna alles. Laatste jaren minder en eigenlijk alleen de bekende albums.

Verder niks.

Can
Shins
Nick Drake

DjFrankie (moderator)
INXS (incl Michael Hutchence)
Depeche Mode (incl Dave Gahan)
R.E.M.
U2
Placebo
Muse
Coldplay
Radiohead
Tool
N.I.N.
The Scene
Spacemen 3
Fields of The Nephilim

ClassicRocker
Queen
Muse
Pink Floyd
Led Zeppelin

cosmic kid (moderator)
Van Bruce Springsteen mis ik alleen Seeger Sessions, die ook nog wel eens in huis zal komen. Een tijd lang heb ik De Dijk en U2 gevolgd, maar daar ben ik mee gestopt.

De laatste paar jaar kies ik ook voor de breedte: liever 1 cd van 10 verschillende artiesten dan 10 cd's van 1 artiest.

Alleen Bruce blijf ik eeuwig trouw: elke officiele release schaf ik aan.

Metallica.

én Fleet Foxes

Allemaal op CD. Alleen artiesten met 3 of meer reguliere albums.

Elliott Smith
Nick Drake
Joanna Newsom
Soulwax

cosmic kid schreef:

De laatste paar jaar kies ik ook voor de breedte: liever 1 cd van 10 verschillende artiesten

Dat noemt men ook wel een verzamel cd.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.